net nog ff zitten kijken, maar als je de teller afwijking van een paar kilomter voor lief zou nemen.. Dan kun je ook 205/55 michelin Exsalto’s erop hangen ( zover je ze nog nodig hebt).
Exalto’s heb ik nu onder 3 auto’s gehad en ik vind ze heerlijk.
Mijn remschijven voor waren totaal versleten wat Gomp/Xsara Coupe en mij opviel na het monteren van de nieuwe banden. Vandaag heb ik er nieuwe remschijven + remblokken oplaten zetten maar dan wat serieuser werk. Zie foto’s ..
ziet er leuk uit !
waar heb je die vandaan?? Bosch of zo?? ?
Het is een setje van Zimmerman! Moet formidabel remmen, mocht echter de 100 KM nog niet hard remmen (ook niet nodig geweest). Het is iets wat in de loop der tijd wel zal blijken ..
Niet te hard remmen geldt voor alle schijven, omdat men bang is voor vervorming door de hiite.
Wat ik zelf belangrijker vind is bij stilstaan niet de voet op de rem te houden, zodat de warmte vrij weg kan komen. Hard remmen geloof ik niet zo, maar dat ben ik…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Ik heb het nooit zo op geperforeerde schijven, ik heb zelf ooit gegroefd gekocht. Vroegah ging het verhaal dat er scheurtjes van gat tot gat konden ontstaan, ik neem aan dat dat tegenwoordig allang niet meer geldt, want vooral motoren zie je altijd met geperforeerde schijven.
Het grootste voordeel is dat de hitte veel makkelijker weg kan en nooit opgesloten kan raken tussen de blokken en schijven. Dus het móet wel een verbetering zijn. Gefeliciteerd.
Nu C5 tijger…
TCT tijger schreef:Ik heb het nooit zo op geperforeerde schijven, ik heb zelf ooit gegroefd gekocht. Vroegah ging het verhaal dat er scheurtjes van gat tot gat konden ontstaan, ik neem aan dat dat tegenwoordig allang niet meer geldt, want vooral motoren zie je altijd met geperforeerde schijven.
Ik geloof dat de nuance ging tussen gegoten geperforeerde of achteraf geboorde schijven. En bij de laatste ging het scheuren afaik.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
T(h)ijs schreef:TCT tijger schreef:Ik heb het nooit zo op geperforeerde schijven, ik heb zelf ooit gegroefd gekocht. Vroegah ging het verhaal dat er scheurtjes van gat tot gat konden ontstaan, ik neem aan dat dat tegenwoordig allang niet meer geldt, want vooral motoren zie je altijd met geperforeerde schijven.
Ik geloof dat de nuance ging tussen gegoten geperforeerde of achteraf geboorde schijven. En bij de laatste ging het scheuren afaik.
Inderdaad, hier is geen sprake van achteraf geboorde gaten ..





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
T(h)ijs schreef:TCT tijger schreef:Ik heb het nooit zo op geperforeerde schijven, ik heb zelf ooit gegroefd gekocht. Vroegah ging het verhaal dat er scheurtjes van gat tot gat konden ontstaan, ik neem aan dat dat tegenwoordig allang niet meer geldt, want vooral motoren zie je altijd met geperforeerde schijven.
Ik geloof dat de nuance ging tussen gegoten geperforeerde of achteraf geboorde schijven. En bij de laatste ging het scheuren afaik.
Daar zeg je wat, dat gebeurde destijds nogal eens, misschien dat dat het was. Maar mij werd destijds dus gegroefd aangeraden, misschien boorden ze toen anders ... geen idee, maar het klonk en klinkt me als logica.
.
Nu C5 tijger…
Sowww.. Emma is weer voor een jaar gekeurd. Heb echter wel de veerpoten moeten vervangen aan voorzijde, deze lekte en heb nu weer een fris stel zitten. Met dank aan Xsara Coupe en Gompy… Teller staat inmiddels alweer op 259 300 KM. Dat is sinds aanschaf feb ‘07 32.300 KM
Ijs schreef:Sowww.. Emma is weer voor een jaar gekeurd. Heb echter wel de veerpoten moeten vervangen aan voorzijde, deze lekte en heb nu weer een fris stel zitten. Met dank aan Xsara Coupe en Gompy…
Teller staat inmiddels alweer op 259 300 KM.
mooi werk chefke…
Begin jij nou ook al met het namen geven aan auto’s? brr…
Dan heb je in een jaar tijd amper 30.000 km gereden, dat valt nog wel mee, schreef je ergens niet dat je ieder jaar nieuwe banden moest hebben? Dan heb je toch een bijzondere rijstijl
Harm schreef:Begin jij nou ook al met het namen geven aan auto’s? brr…
Dan heb je in een jaar tijd amper 30.000 km gereden, dat valt nog wel mee, schreef je ergens niet dat je ieder jaar nieuwe banden moest hebben? Dan heb je toch een bijzondere rijstijl
32 000 Km voor een student in een XM? Het is nou ook weer niet weinig. De vorige voorbanden zijn slechts 28 000 km mee gegaan (Continental contact premium 2) Bijzonder of niet, leuk is anders. De huidige michelins gaan vast een stuk langer mee!
Rara wat is er nieuw..
(en ja, de auto staat er al even en is dus geen rijstand)





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Zo te zien de schakelpook.
Nu C5 tijger…