Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Daarom hebben we ook een forum
Moet er wel bij zeggen dat de site niet duidelijk laat zien welk merk onderdelen er gebruikt worden. Ik gebruik liever originele produkten en bestel ze alleen bij de Citroën dealer. Prijzen staan onder druk en dat merken garages ook. Gelukkig zijn de ‘alternatieven’ ook druk bezig om de prijzen te verhogen (marges!) dus is de kans kleiner geworden dat de garages een alternatief onderdeel plaatsen en een originele rekening sturen!
En heb ook liever een VALMA koppeling dan een LUK. Die is dan ook fors duurder
Se concentrer sur l’essentiel
Ries schreef:En dit moet je nog even verantwoorden…
Ook wil ik, zodra er tijd voor is, foto’s gaan plaatsen van auto’s die ik interessant vind. Daarbij moet je denken aan auto’s uit de jaren ‘70, ‘80 en de vroege jaren ‘90, voornamelijk van Franse makelij. Maar ook merken als Volvo en Mercedes-Benz hebben mijn interesse…
Haha! Zegt de man die nog wel ‘s een Opel- of Audi-avater wil gebruiken…
Citroënloos
Archi schreef:
Als je kijkt op de site van mijngarage.nl voor een ‘richtprijs’ (leuk ook. voor de onderhandelingen, als je je monteur zover krijgt!) is de V6 schrikbarend duurder. En dan kom ik er nog steeds achter dat ik met mijn 8v écht een goede keus heb gemaakt.
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
XMine schreef:Ries schreef:En dit moet je nog even verantwoorden…
Ook wil ik, zodra er tijd voor is, foto’s gaan plaatsen van auto’s die ik interessant vind. Daarbij moet je denken aan auto’s uit de jaren ‘70, ‘80 en de vroege jaren ‘90, voornamelijk van Franse makelij. Maar ook merken als Volvo en Mercedes-Benz hebben mijn interesse…
Haha! Zegt de man die nog wel ‘s een Opel- of Audi-avater wil gebruiken…
Oooooh, jij maakt ook een geintje! Gelukkig.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
par eXeMple! schreef:Willem schreef:XMine schreef:‘t Is niet alleen het verbruik, maar ook de onderdelenprijzen liggen lager. Daarnaast is ‘t nog ‘s uniek om een 17-jarige XM te vinden met zo’n lage kilometerstand.
Die onderdeelprijzen liggen IETS lager, zoveel verschilt het niet hoor. De verkrijgbaarheid van specifieke onderdelen via de dealer begint zowiezo een probleem te worden…..
Het verschil in onderhoudskosten zit voor een klein deel in de onderdelen. Veel belangrijker is het arbeidsloon dat bij een V6 hoger is dan bij een 2.0 16v. Alles is nu eenmaal veel moeilijker te bereiken.
Dus je denkt dat een veerbol vervangen bij een V6 duurder zal zijn?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Nee zeg!.. Of je moet er al 1tje tussen hebben zitten die denkt: ‘wie een V6 kan betalen…
Ik betaal gewoon de prijs van €45,- per bol, incl. montage. Ik weet dat ze in Soesterberg bijna de helft goedkoper zijn, maar dan heb je 2ehands en voor mij is het 360km op en af..
Al moet ik zeggen dat, als ik de verhalen her en der hoor over Chyparse, dan moet dat hemel op aarde zijn voor je XM.
Se concentrer sur l’essentiel

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ze zitten inmiddels al een poos in Almere
Willem schreef:par eXeMple! schreef:Willem schreef:XMine schreef:‘t Is niet alleen het verbruik, maar ook de onderdelenprijzen liggen lager. Daarnaast is ‘t nog ‘s uniek om een 17-jarige XM te vinden met zo’n lage kilometerstand.
Die onderdeelprijzen liggen IETS lager, zoveel verschilt het niet hoor. De verkrijgbaarheid van specifieke onderdelen via de dealer begint zowiezo een probleem te worden…..
Het verschil in onderhoudskosten zit voor een klein deel in de onderdelen. Veel belangrijker is het arbeidsloon dat bij een V6 hoger is dan bij een 2.0 16v. Alles is nu eenmaal veel moeilijker te bereiken.
Dus je denkt dat een veerbol vervangen bij een V6 duurder zal zijn?
Nee, maar een uitlaat wel.
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Idd.
“Alles” is een groot woord, maar voor het meeste is arbeid wel duurder bij een V6
Even terug naar de basis; ik heb dit topic geopend om mee te delen dat ik een andere XM heb. De discussie die daar omheen wordt gevoerd met betrekking tot kosten is prima, alleen was ‘t niet mijn bedoeling om de voors en tegens van een 2.0 ten opzichte van een V6 de revue te laten passeren. Dat is als appels met peren vergelijken.
Citroënloos
gelijk heb je , veel plezier met deze xm ! heb je al foto’s??
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm’metje Geplaatst: 21 Mrt 2008 22:44 Onderwerp:
————————————————————————————————————————
gelijk heb je , veel plezier met deze xm ! heb je al foto’s??
Mochten de weergoden morgen alsnog een goed humeur hebben, dan zie je ze morgen verschijnen!
Citroënloos
1200 km met een volle 90-litertank (bij 90 Kmh)
Da’s natuurlijk een zuiver hypothetische waarde, je rijdt nooit een hele tank leeg op een 80 km-weg…
Is die 70 km woonwerk enkele reis? In dat geval lijkt me welke benzinemotor dan ook veel te duur, ook al is ‘t een 8v.
waarbij ik nog steeds ontken dat er ooit turboloze achtkleppers, carburateurs en turboloze diesels in XM’s geleverd zijn
70 km per dag in totaal aan woon- werkverkeer. Ook dan zou een 2.1 TD al uitkunnen, alleen vind ik ze niet voor de aantrekkelijke prijzen van een aantal jaren geleden… Toen kocht ik ‘s een witte voor nog geen Fl. 2000,- met zo’n 300.000 op de klok, 60.000 bijgekomen zonder kuren. Heerlijke wagen!
Citroënloos