1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
CX 25 GTI Automatic op euro 95 ervaringen?
MVOS
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8
Geregistreerd: 11-10-2007

Gepost: 22 maart 2008 11:54 AM

Met enkele dagen kan eindelijk mijn CX automaat weer van stal.

Wat zal dat weer lekken voortzweven!

Vorig jaar tankte ik enkel euro 98.
Gezien de huidige benzineprijzen krijg ik toch de kriebels om euro 95 te gaan tanken maar is dat wel een aanrader?

Ervaringen??

Graag tot horens.

Met vriendelijke groet, Martin Shocked

Groeten, Martin

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 22 maart 2008 06:51 PM
  [ # 1 ]

zolang de motor niet begint te pingelen… kan je in een 2500 wel de 95 tanken desnoods doe je er om de paar beurten een busje loodvervanger bij…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 735
Geregistreerd: 10-10-2004

Gepost: 22 maart 2008 07:18 PM
  [ # 2 ]

Ik merk bij mijn prestige aut. geen verschil met 98,dus lijkt mij geen probleem.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 22 maart 2008 07:34 PM
  [ # 3 ]

Ik denk ook wel dat het kan, zeker als je niet in de gewoonte bent hard te rijden ermee.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 22 maart 2008 08:12 PM
  [ # 4 ]

Hmm, wij gooiden in de cx gewoon altijd 98. Het prijsverschil is dermate klein, dat dat de minste kostenpost is van het cx rijden.

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 22 maart 2008 08:17 PM
  [ # 5 ]

95 gaat prima, ook jaren gedaan. Merkte echt geen verschil.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 23 maart 2008 08:08 PM
  [ # 6 ]
verkuilm schreef:

95 gaat prima, ook jaren gedaan. Merkte echt geen verschil.

Idemdito, een 2500 motor loopt er prima op. Octaangetal 95 werd ook door Citroen genoemd als voldoende in de documentatie. Loodvervanger heeft met de keuze 95 of 98 niets van doen.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 maart 2008 10:30 PM
  [ # 7 ]

Heel simpel: dat blok is gemaakt om op 98 te lopen. Op 95 gaat het ook, maar op de lange duur ga je daar ellende van ondervinden. Die paar centen verschil zou ik liever aan de 98 besteden dan dat je over een tijd met grotere ellende zit.

95 brandt anders (explosiever) dan 98 (die op een wat gelijkmatiger manier verbrandt). 95 wordt daardoor net even wat warmer dan 98.

Als ik jou was, zou ik gewoon die paar centen extra betalen. Reken nou eens globaal uit, wat dat voor verschil is op jaarbasis en geef je dame wat hoor toe hoort te komen. Het is alleszins goedkoper dan een nieuw blok over een tijdje.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 maart 2008 10:37 PM
  [ # 8 ]

Reken je er niet rijk mee, maar waarschijnlijk zal het verbruik op 98 ook net iets gunstiger uitpakken Wink

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 24 maart 2008 01:22 AM
  [ # 9 ]

Volgens mij gebeurt er helemaal niets met een gti op euro.
Blokken gaan bijna nooit stuk. Enige waarom wel een schade onstaat is dat de vacuum vervoeger helemaal niets meer doet, ook dat merk je niets van. Maar goed garantie kan ik je niet geven!

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 24 maart 2008 01:26 AM
  [ # 10 ]

Je ziet het, twee soorten adviezen. Ik heb menige kilometerton op 95 gereden. Daar gaat het blok niet kapot van. Aan jezelf nu de keuze, of meer betalen of minder betalen, net wat je uitgangspunt was Rolling Eyes  Wink

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Gepost: 24 maart 2008 01:27 AM
  [ # 11 ]
baroen schreef:
verkuilm schreef:

95 gaat prima, ook jaren gedaan. Merkte echt geen verschil.

Idemdito, een 2500 motor loopt er prima op. Octaangetal 95 werd ook door Citroen genoemd als voldoende in de documentatie. Loodvervanger heeft met de keuze 95 of 98 niets van doen.

Behalve dan dat loodvervanger vaak ook octaanverhogend werkt.

Profiel  
 
Remco H.
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 17-08-2005

Gepost: 24 maart 2008 12:10 PM
  [ # 12 ]

Mijn ervaring is dat een mengsel ca 50/50 een mooi stationair lopende motor oplevert, alleen 95 geeft een iets onrustiger beeld. Ik merk geen verschil met de mix en alleen 98. Ik heb nog nooit loodvervanger toegevoegd. Nu heb ik geen automaat gebied de eerlijkeid mij te schrijven. Check anders ook eens de website van CCCN en dan de FaQ’s daar is een mooi staatje met de te aanbevelen bandstoffen. klik
 

Net als dit forum erg handig zo’n vereniging! Al lid?

C4 Feel handgeschakeld, C5 Aircross, Voorheen C5 II 2.0 16V berline, C1, C5 Break Ligne Prestige 2.0 16V Phase I, CX Prestige, XM 2.0 16V, Xsara Break, Xantia 1.6 Tentation, 2x AX, Xantia 1.8 16V.

Profiel  
 
ernst23
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 25 maart 2008 12:32 AM
  [ # 13 ]

Gek. Rijdt met de GTi altijd op 89 en met de familiale op 95.
Blijkt het advies op de clubsite net andersom te zijn….

De familiale rijdt wel goed op 95, maar is niet echt zuinig. Misschien eens een keer 98 tanken en kijken of het verschil geeft in zuinigheid en loopprestaties..

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  
 
2Black
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 09-07-2005

Gepost: 25 maart 2008 02:11 AM
  [ # 14 ]

Tussen de autopapieren van onze GTi Automatic (begin 87) zat een origineel benzine aanbevelingsboekje van Citroën.
Dat gaf luid en duidelijk aan dat de 25 GTi gewoon op Euro95 MAG rijden.
Wijzelf tankten derhalve altijd E95, geen probleem.
Maar zoals hierboven al aangehaald zou het zeer wel mogelijk kunnen zijn dat je op E98 zuiniger rijdt, is bij m’n Activa V6 trouwens inderdaad het geval, hetgeen het prijsverschil hoe dan ook al tot nihil kan reduceren.

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 25 maart 2008 01:56 PM
  [ # 15 ]

Als je je druk moet maken om op 95 of 98 te rijden om het geld kun je beter een gas installatie inbouwen en op 95 rijden betekend volgens het CCCN lijstje ook vaak kleppen stellen. Wink

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook