16 van de 38
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
   
De Femme Fatale van Wolfman (Verkocht)
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 24 maart 2008 11:59 PM
  [ # 226 ]
vlietmansje schreef:
Wolfman schreef:

Yep. Als er LPG op het kenteken staat hoeft hij niet op benzine te kunnen rijden. Dus geen probleen als er dan ook geen tank in zit.

Als er wel een tank in zit, mag hij niet lek zijn yeah

Wink Precies nu weten jullie ook waarom ik de tank er niet in had zitten tijdens de keuring.
Nu weer een nette dichte tank in de dame.

Als iemand intresse heeft in mijn oude lekke tank kan deze gratis opgehaald worden. Aankomend weekend gaat hij naar het grofvuil.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 25 maart 2008 12:01 AM
  [ # 227 ]
Wolfman schreef:

Ik heb toptaal geen ervaring met LPG dus vandaar een vraag hierover.
Gisteren heb ik de dame afgetankt met LPG.
Ik heb zon 70 km gereden en net even het metertje op de tank in de kofferbak bekeken. Die staat nu al op 60%.
Werkt zon metertje Lineair?

Met andere woorden, als hij straks op 50% staat wil dat dan ook daadwerkelijk zeggen dat hij al half leeg is?

Volgens mij is je meter in die 70 km gedaald van 80% naar 60%. Maximum vulling is namelijk 80% (plus of min een beetje door tolerantie). Ik weet niet hoe groot je tank is, maar dit zou betekenen dat je zo’n 280 km actieradius hebt.

Zelf heb ik een 80L tank, met 80% vulling gaat er 64L in. Dit levert mij met een verbruik van 1:7,5 tot 1:8 een actieradius van ongeveer 400 km op.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 maart 2008 12:27 AM
  [ # 228 ]

Vandaag nog een blik op het metertje gedaan en deze gaf 20% aan.
Dus maar weer gaan tanken met maar 285 km op de teller. Waarvan ongeveer een kleine 20 km op benzine gereden.

Maar na 30 liter was de tank al vol. Dat is dus een meevaller.
Waarschijnlijk deugd het metertje dus niet. Deze geeft nu ook met een volle tank 60% aan.

Al met al heb ik dus een lekkere zuinige dame.  Very Happy
ongeveer 265 km op 30 liter is 1 op 8,8.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 27 maart 2008 01:00 AM
  [ # 229 ]

21 met 5 bak heh.. ideale combi (zegt men..  Laughing )
Ik rij zo’n 1 op 7,5 op lpg

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 maart 2008 01:26 AM
  [ # 230 ]
CLL Martin schreef:

21 met 5 bak heh.. ideale combi (zegt men..  Laughing )
Ik rij zo’n 1 op 7,5 op lpg

Ik heb een 20 met 5 bak.
En eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat ik een beetje met de gasschroef op de slang heb zitten spelen. En had hem te ver dichtgedraaid. Vandaag heb ik die weer verder opengezet en heb gelijk weer veel meer vermogen.

Ik heb dus een beetje afgeknepen gereden.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 27 maart 2008 10:44 AM
  [ # 231 ]

Een DSuper5 is toch altijd 2175cc met 5 bak? Of bestaan er ook varianten van de DSuper5 met een 20 motor? Want dan zou je een korte 5 bak hebben op de 20?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 27 maart 2008 10:47 AM
  [ # 232 ]

Er is verschil tussen een DSuper5 en een Dsuper 5. De eerste is een 2100 met standaard 5bak , de laatste een Dsuper met optionele 5bak. Een Dsuper is een 2 litert!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 27 maart 2008 12:07 PM
  [ # 233 ]

Ahh ok, weer wat geleerd Laughing

Dus bogaard heeft een DSuper5 21 met lange 5 bak (107) en Wolfman heeft een DSuper 5 20 met korte 5 bak (108) die dus als optie er op besteld was.

En dan wil ik de rest ook ff weten, je hebt dan ook nog de DSpecial, en ik ken iemand met een DSpecial met 5 bak (dat was dan ook een optie neem ik aan)
En de Dsuper is een luxere versie dan de DSpecial?

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 27 maart 2008 12:39 PM
  [ # 234 ]

In dit topic is het allemaal al uitvoerig besproken.

 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 27 maart 2008 12:46 PM
  [ # 235 ]

Ahh ik zie het.. mijn excusses Surprisedops:

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 28 maart 2008 09:34 PM
  [ # 236 ]

Vandaag ben ik dus pas echt toegetreden tot het gilde van zwevers.
Ik heb nieuwe bollen gekocht voor de achterkant. En heb ze gelijk maar gemonteerd, in de regen. Laughing
Ik was te ongeduldig om te wachten.

Net even een stuk gereden. Wat een verschil zeg. Iedereen zei het al, maar dat het zoveel uit zou maken had ik niet verwacht.

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 28 maart 2008 09:43 PM
  [ # 237 ]

Welkom tot het gilde van Zwevers. Al rij ik dan in een XM, die zweeft er niet minder om hoor maar een DS zal ze nooit worden.  Razz

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Sentimanel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 15-06-2006

- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Gepost: 28 maart 2008 09:51 PM
  [ # 238 ]

Ik heb nog een gewone dsuper van sept ‘71,
oud model van klinken en stuur. Maar een originele 5 bak erop
“en option” Zo zie je dat citroen er al mee bezig was.
Dus heb ik een korte 5 bak met een id20 motor.

Mensen met meer info voor mij geval ?
Want ik dacht eerst dat ze nadien een 5bak erin geplaatst hadden.

ICCCR UK 2012 Here we come!! 

Profiel  
 
Wolfman
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1061
Geregistreerd: 27-11-2007

- CX 2400 Pallas
Gepost: 01 april 2008 12:07 PM
  [ # 239 ]

Gisteravavond weer weg geweest met de dame. Mijn vrouw wilde nu een stuk rijden. Er ging nog iemand mee en ik ben eens acherin gaan zitten.

Wat een leuke ervaring. Ruimte zat en wat een comfor!

Maar nu ik nieuwe bollen achter heb, merk ik wel dat de voorkant toch wel iets minder veert. Dus die toch ook maar vervangen.

En ik denk dat ik ook maar gelijk de voorraadbol mee neem dan. Dan is dat rondom weer helemaal perfect.

Is een voorraadbol trouwens duurder dan een normale bol?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Profiel  
 
Smakman
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 513
Geregistreerd: 30-03-2007

- ID/DS Dspecial
Gepost: 01 april 2008 12:16 PM
  [ # 240 ]

Nu je het zegt, ik heb nog nooit achterin gezeten! Dat gaat voorlopig ook niet gebeuren in de staat waarin ze nu staat

Volgens mij is een voorraadbol niet duurder dan een gewone veerbol maar ik denk dat je misschien net zo goed eerst even kan laten meten en dan misschien bij laten vullen. Het nadeel is dan denk ik dat hij minder lang meegaat als dat je een nieuwe koopt.

Dat ik nieuwe veerbollen ging halen heeft die monteur de voorraadbol ook nog bij kunnen vullen. Ik geloof als er minder dan 20bar in zit dat de bol dan overleden is

Profiel  
 
 
16 van de 38
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook