

Totaal aantal Berichten: 139
Geregistreerd: 11-03-2006
- C5 V6 Exclusive Automaat
Hmm, ik ga de ontwikkelingen in dit topic even blijven volgen: mijn Xantia doet precies hetzelfde, alsof er ergens speling is aan de linkerkant van het onderstel. Maar daar zijn zowel het beruchte stabilisator-koppelstangetje als de fuseekogel al vervangen. Desondanks nog steeds een soort dubbele pok alsof er iets van zijn plaats schiet en even later weer terug schiet. Gebeurt zowel na (scherp) sturen als af en toe bij een drempel of kuil… De garage die mijn auto onderhoudt weet nergens speling te vinden; auto is paar weken geleden ook probleemloos voor de APK goedgekeurd.
Ha Frank,
Ben je staande gehouden? Kom je nu bij wegmisbruikers?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Ha Frank,
Ben je staande gehouden? Kom je nu bij wegmisbruikers?
Groet, Arjan
Nee zeg, gelukkig niet! Nee ik reed na 12 uur knallen op een voor het eerst sinds weken terug op een lekkere rustige A12, hoorde op de radio dat er werd gecontroleerd, vergat dat direct weer want daar heb ik ’ bello’ voor, maar bij Zoetermeer viel me op dat ik nogniets gehoord had, kijk naar het lampje en kom tot de conclusie dat bello uit stond! Het resultaat laat nog even op zich wachten maar het komt neer op minimaal 180euro (160 op de klok…).
Enfin, 6 jaar rondgereden met alleen enkele kleine flappen en wat parkeerbonnen, dus acceptabel…...
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Vanmiddag hoorde ik door de radio heen duidelijk weer het gerammel, maar nu wel erger dan eerst. Het viel me gewoon echt op en het was duidelijk linksvoor..
Het wiel nog eens nagevoeld maar er zit geen speling in. Als ik de vering indruk links voor hoor en voel je bovenop de veerpoot echt geknok. Het is echt heel duidelijk een verticale speling, wat zou dat kunnen zijn?
Voor de duidelijkheid, de draagarmcups en reactiestangen waren al vervangen….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Hey Frank,
De boetes gaan morgen flink omhoog, tis maar dat je t ff weet! Enne van die verticale beweging, dat weet ik niet.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Hey Frank,
De boetes gaan morgen flink omhoog, tis maar dat je t ff weet!
Enne van die verticale beweging, dat weet ik niet.
Groet, Arjan
Hopelijk was ik net op tijd
Het is heel vreemd, als je met je hand op de veerpoot of de bol voelt en ondertussen de auto induwt, voel je echt knokken…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Maar is het dan niet gewoon die veerpoot zelf die speling geeft? Bij type 1 wilde dat stukje XM ook nog wel eens een tikkie roesten, maar dat zal dan bij type 2 wel opgelost zijn toch?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Waar zou dan de speling moeten zitten? Het geluid komt min of meer van onderop, maar daar kan geen speling zitten volgens mij.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ok, ich habe die Grosse Reparaturanleiting dabei. Vielleicht sind es doch die federbeine. Heb hier de dwarsdoorsnede van de voorwielophaning. Tis ff lastig uitleggen. Vanaf het wiel steekt de veerpoot door de wielkast heen naar de veerbol. Aan de binnenzijde van de wielkast, dus aan de kant van het wiel zit blijkbaar een soort manchet. Deze lijkt zo op het oog vast te zitten aan de wielkast.
In die manchet is de veerpoot nog ‘dik’. Bij de veerbol is de veerpoot dunner. Op de plek waar de veerpoot overgaat van ‘dik’ naar ‘dun’ lijkt deze ook vast te zitten aan de carrosserie. Misschien dat daar iets mis is? Mocht het niet duidelijk zijn, bel anders even…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Nou het is me wel duidelijk hoor, maar de vraag is even waar dan speling op kan staan. In de koppeling met de carosserie?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Het lijken niet al te dikke stukjes metaal, misschien is dat een beetje uitgelubberd?
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Dirk de Pirk schreef:He Piet , had je nou al naar die veerschotels gekeken ?
![]()
Groet,Dirk
Volgens mij had ik dit een tijdje geleden al gepost bij je Piet .
`t Lijkt er op dat dat het is .
Succes ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Dirk de Pirk schreef:Dirk de Pirk schreef:He Piet , had je nou al naar die veerschotels gekeken ?
![]()
Groet,DirkVolgens mij had ik dit een tijdje geleden al gepost bij je Piet .
`t Lijkt er op dat dat het is .Succes ,
Dirk
Klopt, ik las het gisteren laat nog eens door. Kan je aangeven waar ik dan op moet letten? Van bovenaf heb ik het al eens gecontroleerd, maar geen speling kunnen ontdekken. Moet ik van onderaf ergens opletten?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Ik zou , als ik jou was , maar dat ben ik niet , die veerpoot er helemaal afhalen .
Zie je vanzelf waar de schoen ( veerpoot) wringt .
Waarschijnlijk is de plastieke “manchet” bovenaan de poot net als bij mij gescheurd .
Bij mij was er echt een heel stuk vanaf , waardoor er speling in de schotel ontstond .
Wel vreemd dat je dat niet constateert bij je veerbol ; was bij mij duidelijk wel zo .
Affijn , haal `em er even af , weet je meer .
Succes, Dirk
XM TCT Ambiance`94
Ik neem aan dat, om de veerpoot te verwijderen, het systeem drukloos moet zijn, auto op de laagste stand en dan de poot onder en boven los bouten, en dan er tussenuit kan? Reactiestang moet zo te zien los, verder niets volgens mij. Toch?
Er is van bovenaf en van onderop niets te zien aan de veerschotel. Of ik zie het gewoon niet, of er is iets mis mee dat niet zichtbaar is van buitenaf, of het ligt ergens anders aan…..
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!