Wolfman, msschien een idee: ik heb zelf een tijdje terug de ontsteking gesteld op statische wijze: 4 mm openingsafstand, truc met boortje en lampje. Sindsdien loopt ie super lekker, snel starten en doortrekken. Het kan dus wel!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
4 mm moet 0,4 mm zijn, neem ik aan?
Citroen!
ja, tuurlijk





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ok, loopt ie vast beter op…
Citroen!
M'thijs schreef:Wolfman, msschien een idee: ik heb zelf een tijdje terug de ontsteking gesteld op statische wijze: 4 mm openingsafstand, truc met boortje en lampje. Sindsdien loopt ie super lekker, snel starten en doortrekken. Het kan dus wel!
Ja die metode ken ik. Dat doe ik altijd wanneer ik bij een oude motorfiets de ontsteking moet stellen. Alleen ipv een lampje gebruik ik dan een voltmeter.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Toch maar even weer de stroboscoop geleend.
Nu op 28 graden voorontsteking gezet.
Hij stond precies 1 graad te vroeg.
Precies op 0 stellen was nog wel even een geduld werkje.
Precies op nul zetten, motor uit, vastdraaien en weer even meten.
Weer een graad te vroeg. Na 4 keer stond hij precies op nul na alles vastgezet te hebben.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik heb weer een LPG vraag.
Mijn metertje op de LPG tank geeft al meer dan 100km aan dat er nog maar 10% in zit. Nu denk ik dus dat het metertje niet goed meer is.
Echter is de tank gedemonteerd geweest tijdens de las werkzaamheden aan de bodem en kofferbak. Ik heb nu gezien dat de tank er iets meer voorover gekanteld terug in gebouwd is.
Eers moets ik met mijn hoofd bijna in de kofferbak om op het meterje te kunnen kijken. Hij zat vrijwel boven op.
Nu zit het meterje halverwege de tank.
Is het metertje een druk meter of een niveau meter?
Dus zou het op te lossen zijn door de LPG tank weer achterover te kantelen?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gewoon een vlotter, niveaumeter dus.
Tank ff in juiste stand kantelen…..
Citroen!
Ok bedankt.
Misterie met een verkeerd aangevende meter dus ook weer opgelost!
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Gisteravond kennis gemaakt met Robie.
Het was een hele leuke en leerzame avond. En natuurlijk al zijn verzamelingen bewonderd. Parachtig!
Hij heeft nog even naar de LPG tank gekeken en die zit id niet helemaal goed. En een stangetje voor de verstralers omgedraaid.
Nog een paar weekjes en dan beginnen we aan het vervangen van de koppeling.
Alvast bedankt Rob. Ik heb er zin in.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Eindelijk iemand met de juiste kennis die naar je auto kijkt….
Citroen!
De LPG tank ligt nu weer achter in de dame zoals het hoort.
Na ruim 100 km gereden te hebben met een metertje dat aan gaf dat de tank leeg was, staat deze nu weer netjes op 10%.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Gisteravond ging mijn vrouw alleen weg.
Ik moet toegeven dat ik best wat ongerust was. Ik heb de hele avond regelmatig uit het raam gekeken om te zien of ze al weer terug kwam.
En toen eindelijk laat in de avond zag ik haar aan komen rijden. Mooi geel lichtschijnsel in de donkere straat. Ze parkeerde de dame netjes achteruit in de straat precies weer voor ons huis.
Ik ben naar de voordeur gelopen om mijn vrouw binnen te laten. Ze kon aan mijn zien dat ik blij was dat ze weer thuis was.
Mijn vrouw dacht dat ik haar gemist had. Ik heb het maar zo gelaten…..
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”















Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Hahaha herkenbaar!!
Mijn vriendin rijdt nooit met de snoek, maar als ze met m’n 406 coupe op stap is ben ik ook altijd weer blij als ze terug is





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Wie/wat is er nu belangrijker, je vrouw/vriendin of je DS?
Citroen!