Ik weet niet of het in dit forum past maar naast al die prachtige foto’s van ID’s en DS’sen vraag ik me af of we hier geen lijst mogen openen met ongeval foto’s ? Ik vermoed dat hier ook wel wat foto’s van bestaan maar misschien niet graag getoond. oops
Bestaan er ook gegevens of foto’s van D - crashtesten ? Ik heb onlangs een crashtest filmpje gezien uit de oude doos van een 2CV! Een hele belevenis !!

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Nou, vooruit dan…...om mee te beginnen!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geprepareerde, of zwaar verrotte DS….
Citroen!

Totaal aantal Berichten: 99
- ID/DS D-Super
- Traction Avant 11BN
- ID/DS ID 19 Confort
- C6 (2005-2012) 3.0 hdi v6
- 2CV Charleston
Op weg naar een crash?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De DS van Fantomas!
Citroen!
mijn bijdrage
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Heb ik ook altijd interessant gevonden,
Mijn oom (die er zes heeft gehad en bij de laatste mij als kleuter ook heeft aangestoken met het virus) heeft een keer helling af, ijzel een middenklasser Mitsubishi ingereden. De neus van de DS kwam tot stilstand tegen de voorstoelen van deze auto die als een sardienblikje vertikaal was opengereden. Glas aan de voorkant was kapot en op wat deukjes in het voorste plaatwerk was de DS constructie-technisch OK.
Een paar weken later had ie echter een frontale aanrijding met een ree. Voor auto en dier was het toen helaas einde verhaal.
Interessant bij de foto’s vind ik ook de ongevalsituatie (frontaal met 2 auto’s, paaltje, muur), wat voor snelheden en de eventuele verwondigen die je erbij oploopt.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
bartjes schreef:Interessant bij de foto’s vind ik ook de ongevalsituatie (frontaal met 2 auto’s, paaltje, muur), wat voor snelheden en de eventuele verwondigen die je erbij oploopt.
Verder alles naar wens? Ik hoop toch niet voor 1 van jullie zoiets mee te mogen maken. Als er wel leifhebbers zijn, breng dan gewoon je D bij mij.
Ik wil er best zuinig op zijn.
Het zal iedereen opvallen dat de D-modellen van Citroën een zeer sterke kooi hebben waarmee de passagiers beschermd worden. (en ook zeker voor de jaren ‘55 - ‘75). Bij vele aanrijdingen was alles aan gort behalve het bestuurder/passagiers compartiment.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik denk dat je je wel moet beseffen dat je in een auto rijd die niet aan de eisen van vandaag voldoet. Geen airbags ABS en waarschijnlijk nog meer zaken niet.
Om maar te zwijgen over de banden….
Dus vergeleken met een moderne auto ben je niet echt veilig.
Alleen dat besef is al belangrijk.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”

Totaal aantal Berichten: 582
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
hee die break van citroen23 heb ik zien staan in drachten word die net gerepareerd?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Sjaak de Bollenboer schreef:GW-tje schreef:
Het zal iedereen opvallen dat de D-modellen van Citroën een zeer sterke kooi hebben waarmee de passagiers beschermd worden. (en ook zeker voor de jaren ‘55 - ‘75). Bij vele aanrijdingen was alles aan gort behalve het bestuurder/passagiers compartiment.
Dat is juist waar de interesse aan ongevalsituatie en gevolg vandaan komt denk ik. Het interesseert mij namelijk ook maar dan meer omdat ik wilde weten of ik mij veilig kon voelen in een DS te ja of te nee.
Dit is mijn bedoeling, wil absoluut m’n DS niet in de soep rijden maar ongelukken gebeuren nu eenmaal, en daar zijn dus foto’s van. Bij foto’s horen altijd verhalen en daar ben ik dus ook benieuwd naar (zie mijn motto hieronder).
Groetjes, Bart
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
@citroen 23
zonde van die mooie break ! cry
kan (wil) je vertellen wat er hier juist gebeurd is ? (snelheid, voorval,...)
ik sta verbaast van deze foto perfecte kreukelzone voor de motor en de voordeuren intact. ik vermoed dat de snelheid dan niet hoog lag?
hopelijk kan je de wagen herstellen.
TerrorGiesje schreef:@citroen 23:
zonde van die mooie break !![]()
kan (wil) je vertellen wat er hier juist gebeurd is ? (snelheid, voorval,...)
ik sta verbaast van deze foto: perfecte kreukelzone voor de motor en de voordeuren intact. ik vermoed dat de snelheid dan niet hoog lag?
hopelijk kan je de wagen herstellen.
heb ik gespot op www.blikwerk.nl. rijd inmiddels alweer.
en euh…......deze is niet van mij.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.