Misschien een C1…
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 04:11 AM

Mensen,
Ik ben erg tevreden met mijn huidige ZX diesel, zeker als klus auto geeft hij mij veel… Smile Maar nu ben ik dan toch maar eens aan het kijken naar iets wat mij de komende jaren zonder zorgen wbt onderhoud voort kan bewegen, kan het klussen er niet echt meer bij gebruiken en heb er gewoon geen tijd voor. Jaarlijks zo’n 700 euro aan onderhoud wat ik zelf moet doen.

Nu rijd ik zo’n 30.000/jaar en als ik eea bereken zit ik met een C1 een stuk goedkoper dan momenteel, zelfs op benzine Shocked  Confused

Gezien korting MRB en lage verzekering premie ook wbt vaste lasten flink lager. Ik lees dat een beurt bij 20.000 km moet gebeuren a 165 ex reparaties.

Zou het zinvol zijn om het 4-jaar/120.000km garantieplan te nemen? Ik vraag me af of er uberhaupt iets onder de 150.000km aan zo’n Toyota motor/bak/aandrijflijn kapot kan gaan.

Kantelbaar stuur en stb, voor mijn postuur (1.86m) een aanrader? Zou het nog wat extra opleveren bij inruil?

In de C1 brochure/prijslijst staat geen diesel, die staat in mijn ’ Alle Auto’s 2008’  boekje wel, is er geen diesel meer leverbaar in de C1?

Tips adviezen zijn meer dan welkom!

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 april 2008 04:20 AM
  [ # 1 ]

De 5-deursversie is er wel met dieselmotor volgens Carbase.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 04:24 AM
  [ # 2 ]

Verdraaid, je hebt gelijk… Vreemd dat ik deze optie niet in de configurator kan aanvinken Confused:  Ook bij Centraal Beheer (online) geen mogelijkheid de C1 als diesel te selecteren. Is wel meteen Ambiance uitvoering, 15.000 Euro! Da’s volgens mij niet meer interessant tov van de benzine Seduction? Ook geen CO2 korting zie ik.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 april 2008 04:37 AM
  [ # 3 ]

Ik denk dat als je 30.000 km per jaar rijdt elke auto met dieselmotor voordeliger is dan hetzelfde model met benzinemotor.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 05:38 AM
  [ # 4 ]
Matthijs2006 schreef:

Ik denk dat als je 30.000 km per jaar rijdt elke auto met dieselmotor voordeliger is dan hetzelfde model met benzinemotor.

Bij een C1 discutabel. Keuzes beperkt qua diesel: enkel in Ambiance uitvoering a 15000 Euro. De diesel komt enkel in aanmerking als de diesel beter dan 1:20 of de benzine slechter dan 1:18 scoort.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 april 2008 05:48 AM
  [ # 5 ]

Kan kloppen. De wegenbelasting voor de diesel is 632 euro per jaar, en de benzineversie 196 euro per jaar. Plus duizenden euro’s verschil in aanschafprijs in het nadeel van de diesel…  Rolling Eyes

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 05:59 AM
  [ # 6 ]

de benzine heeft nog eens de co2 korting in de MRB en komt dan op 92/jaar… En de diesel is bijna het dubbele in aanschafwaarde Shocked

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 06 april 2008 06:19 AM
  [ # 7 ]

Diesel niet interessant dus.

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 07:57 AM
  [ # 8 ]
Matthijs2006 schreef:

Diesel niet interessant dus.

Nope…

Wbt de onderhoudspakketten, ik snap daar niet zoveel van… Waar staan de ‘Basis, Plus en Top’ pakketten nou voor?! Als ik 30+k per jaar rijd, moet ik dan elke 15 en 30k terug komen? Of ... elke 30k…? En elke keer 160 Euro standaard aftikken (Ex reparaties)? Of 4x Basis en 1x Plus…?

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 06 april 2008 11:29 AM
  [ # 9 ]

In geval van een C1 zou LPG misschien wat zijn (hoewel de motor toch wat op de 1.8 8V uit de Xantia schijnt te lijken): meerbelasting van LPG is namelijk minimaal op dergelijke auto’s.

Maar wat kost een koprevisie?

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 07:11 PM
  [ # 10 ]
EW schreef:

In geval van een C1 zou LPG misschien wat zijn (hoewel de motor toch wat op de 1.8 8V uit de Xantia schijnt te lijken): meerbelasting van LPG is namelijk minimaal op dergelijke auto’s.

Maar wat kost een koprevisie?

Nou, zo’n klein koppie Wink Zie net pas dat er maar 3 cilinders in zitten… Daar ga je tegenwoordig niet zo snel meer vanuit, wel dus.

Maar zal LPG ook eens bekijken.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 08 april 2008 01:33 AM
  [ # 11 ]

Vanavond ff een stukje in een C1 van een collega gereden, dat viel nog heel erg mee. Enige nadeel is het brommerige en toch luide motorgeluid en de irritante stb op lage snelheid rond de middenstand. Verder, puik om te rijden en (voorin) ruimte zat. Achterin en bagage is de ruimte minimaal.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Hugo Boss
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 28-03-2007

Gepost: 08 april 2008 03:53 AM
  [ # 12 ]

Dat geluid, daar ben je echt zo gewend.. na een tijdje is dat gewoon normaal net zoals in elke andere auto Wink

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 09 april 2008 05:52 AM
  [ # 13 ]

Denk volgend jaar, financieel zou ik het nu niet rond krijgen zonder schuld. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar puik karretje, zonder meer.

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 09 april 2008 10:30 AM
  [ # 14 ]

Diesel C1 is niet meer leverbaar in Nederland, vanwege de hoge BPM kosten, daarom is ook de C2 diesel uit het pakket gehaald.

De C1 heeft als grote nadeel dat hij klein is achterin, verder is hij wat windgevoelig, maar buiten dat doet hij het prima, ga niet uit van een verbruik van 1 op 20, maar 1 op 18 komt eerder in de buurt als je wel wat doorrijdt.

De keuze van een ZX diesel naar een C1 is wel een grote stap denk ik. De ZX is natuurlijk wel wat comfortabeler, omdat het een grotere auto is, maar je hebt al gereden, dus dat is goed.

Inruil van je ZX. Kijk gewoon eens wat hij nu doet in restwaarde op de carbase van autoweek. Dat kun je ongeveer terug verwachten als je een nieuwe C1 koopt
Veel meer hoef je niet te verwachten, want ze maken geen of nauwelijks winst met de C1 er zit geen marge op voor de dealers, dus als de ZX hun niet bevalt dan is het de vraag hoeveel je er nog voor krijgt..

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 09 april 2008 11:48 PM
  [ # 15 ]

Mijn zx willen ze absoluut niet hebben, dat weet ik heel zeker Laughing  Krijg meer korting (...) wanneer ik niets inruil en mijn zx voor onderdelen verkoop. Of de sloop hem laat ophalen.

Ben nog een beetje aan het zoeken, nieuw is nog niet haalbaar maar mijn zx gaat zeer binnenkort veel kosten maken. Dan ben ik aan het kijken naar bijv een 2 jaar oude C1, is beter te verhapstukken ook al zijn ze verhoudingsgewijs tering duur.  Het onderhoudsverhaal en de vaste lasten blijven natuurlijk in vgl tot de zx een schijntje.

Maar een Saxo 1.5D uit ‘02 of 03 is dan veel meer een optie. Ook daarvan weet ik dat ik er goed in kan zitten en het zijn goede auto’s. Maar daar post ik wel wat over op het Saxo forum Smile

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook