Kosten Beurt
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 22 maart 2008 07:58 PM

Ik open dit topic even omdat ik erg ontevreden ben over de eerste beurt en met name de kosten aan de eerste beurt.

Ze hebben alles even nagelopen, de olie vervangen en het oliefilter.
Ook het pollenfilter vervangen, geen idee waarom, auto is nog maar een half jaar oud en de airco heel weinig gebruikt,
maar ze rekenen we 200 euro voor de beurt!

Ik had 1 puntje waar ze naar moesten kijken, dat was de tankdop, die schiet af en toe weer open (het klepje dan). Deze hebben ze gesmeerd zodat hij nu nog slechter functioneerd.

Ik ben dus erg ontevreden over deze beurt en ga de dealer ook nog eens bellen waarom het zoveel moet kosten.
Ter vergelijking, mijn eend kostte slechts 150 euro meer met de laatste apk en daar is veel meer aan gedaan!

Ik ben ook uit gegaan van de prijzen die toyota hanteerde en rekende op 75 euro maximaal. MAar meer dan 2x zoveel had ik zeker niet op gerekend.

Hoe zijn jullie ervaringen met de eerste beurt?

groeten

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 22 maart 2008 08:13 PM
  [ # 1 ]

Re: Kosten Beurt

FLYING DUCKMAN schreef:

.....Ik ben dus erg ontevreden over deze beurt en ga de dealer ook nog eens bellen waarom het zoveel moet kosten….
groeten

Als je dat nou EERST even had gedaan voordat je hier je onvrede te berde bracht, had hij je ongetwijfeld verteld dat dit door de importeur vastgestelde prijzen zijn. Zie ook hier . Deze informatie staat ook in folders die waarschijnlijk bij je dealer op de balie staan, en hij heeft waarschijnlijk óók nog een poster hangen waar het op vermeld staat. Info te over, lijkt me. Het pollenfilter dient iedere beurt vervangen te worden bij een auto met airco, ter voorkoming van verstopping van de verdamper.

Gr Martijn

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 22 maart 2008 09:45 PM
  [ # 2 ]

Mee eens dat ik het misschien wat beter had moeten bekijken, maar ik heb voordat we de auto kochten hier ook al naar gekeken en ik heb van vele andere C1 rijders hele andere bedragen gehoord, vandaar mijn verbazing.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 22 maart 2008 10:58 PM
  [ # 3 ]

Onze eerste beurt kostte 165 euro. 160 euro is standaard voor de beurt en 5 euro voor een kapot nummerplaat lampje…

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 22 maart 2008 11:37 PM
  [ # 4 ]

Top-onderhoud, waarbij de distributieriem wordt vervangen, kost € 390,- Dat is weer redelijk schappelijk naar mijn idee. Je weet wel waar je aan toe bent.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 23 maart 2008 12:57 AM
  [ # 5 ]

Ik heb even wat nagezocht op de website, 160 euro voor standaard 15.000 km beurt, en 35 euro voor het interieurfilter dat klopt ook wel ongeveer. Maar toch, ik vind het erg duur!
Misschien ben ik een zeikerd hoor Smile

Toyota hanteerd voor dezelfde beurt 104 euro!

En Peugeot rekent 129 euro voor dezelfde beurt.

Dan vind ik 160, of in ons geval 190 euro erg duur.

MAar goed, ik denk ook dat Citroen op deze manier zijn marges probeert goed te maken. ze verdienen natuurlijk geen cent aan zo’n C1, en dat moet dan toch uit onderhoud komen.

Ik ga in ieder geval wel eens babbelen met onze oude garage die ook de zomerbanden er volgend weekend onder gaat zetten wat een standaard beurt bij hun moet kosten.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
Ceeeendje
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 45
Geregistreerd: 06-01-2007

- C1 Séduction 5 drs
Gepost: 23 maart 2008 01:54 AM
  [ # 6 ]

Onderhoud C1 amper duurder dan van Aygo

In 6 jaar tijd (of 90.000km) rekent de Citroën-dealer in totaal 1085 euro voor de onderhoudsbeurten; bij Toyota onderhou je je Aygo voor 962 euro. Geen wereldschokkend verschil. Opvallend vind ik wel dat de Aygo al na 2 jaar aan een grote beurt onderworpen wordt, terwijl de C1 daar pas bij 60.000km / 4 jaar aan toe is… (Alle gegevens zijn terug te vinden op de resp. sites)

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 31 maart 2008 11:43 AM
  [ # 7 ]

Re: Onderhoud C1 amper duurder dan van Aygo

in een ander draadje, zie je dat toyota ook andere olie hanteert.
Citroen gebruikt gewoon hun full syntetische.
maar maakt niet goed dat de beurten in Nl fors duurder zijn…

de 15000 beurt voor onze C1 gaat idd in belgie bij de dealer zo’n 70 euro kosten.

vaste prijzen door citroen opgelegd zijn leuk en kunnen in je voordeel werken maar zeker ook in je nadeel..

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 31 maart 2008 01:55 PM
  [ # 8 ]

Ik ben zaterdag nog even bij onze normale vaste garage geweest om de zomerbanden er weer op te laten zetten, er met hun ook nog over gehad dat de beurt wel erg duur was. Voor hun is het standaard dat ze dingen langslopen als een auto op de brug staat voor een beurt en daar wordt niet extra voor gerekend, verder hadden hun ook nog niet het pollenfilter vervangen na een half jaar, dat had rustig nog een beurt kunnen wachten. Maar dt is het nadeel met dealers, ze moeten zich aan het boekje houden en als klant betaal je onnodig veel daardoor. Komt omdat de garage de enigste winst kan brengen die ze maken.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 07:42 PM
  [ # 9 ]

Ketting volgens ‘Plus’ pakket pas bij 180.000km?? Da’s laat…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
FLYING DUCKMAN
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 786
Geregistreerd: 22-03-2005

- 2CV 2cv6
- C3 1.6 e-Hdi
Gepost: 06 april 2008 08:12 PM
  [ # 10 ]

Inderdaad, vaag, een ketting zou in principe nooit vervangen hoeven te worden, riem wel.
hooguit dat de ketting nagesteld moet worden, maar vervangen lijkt me sterk.

Groeten Flying Duckman

Citroen 2CV6 Zwart (08-1982)
DS 3 So Chic (08-2017)

(en nog een Saab 900i)

Profiel  
 
david.tb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 924
Geregistreerd: 02-06-2004

Gepost: 06 april 2008 09:58 PM
  [ # 11 ]
FLYING DUCKMAN schreef:

Inderdaad, vaag, een ketting zou in principe nooit vervangen hoeven te worden, riem wel.
hooguit dat de ketting nagesteld moet worden, maar vervangen lijkt me sterk.

Ik meen dat bij een Toyota Hi-Ace een controle bij 80/160.000 stond, vervangen is bij ons destijds (verhuur) nooit voorgekomen. Maar een ketting nooit vervangen?  Shocked

Moet zeggen, ben sinds 2003 ‘uit’ de verhuur, sindsdien dus ‘uit’ de nieuwe wagens en ben stomverbaasd over de lange intervallen en het verdwijnen van ‘grote-en kleine beurt’, ook de tarieven zijn geloof ik flink achteruit gegaan. Arme dealers maar goed voor de consument. Zo’n C1 kun je eigenlijk helemaal begroten, zonder dat je voor financiële verrassingen komt te staan zelfs voor een periode van 4 jaar als je in de buurt van de 30/jr rijdt. Laat dat nou precies zijn waar ik eigenlijk naar toe wil.. Ben dat geklus en sleutelen wel ff zat, als het nou hobbymatig was…

Gehad:
Visa 1.1E Leader RD35JV BX 1.9GTi XK89DY ZX 1.9i Volcane ZX46DG -3 jaar vanallus- AX 1.1 Bijou XG95RR AX1.1i First Impression HHPB94 ZX 1.6i Avantage FVLB14 ZX 1.9D Avantage HHRR95 ZX 2.0i Volcane GFLX57 ZX 1.9i Volcane FBRJ71 ZX 1.9D RHFR92

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 14 april 2008 09:47 PM
  [ # 12 ]

Een dealer is vanwege de overhead nou eenmaal wat duurder als de gemiddelde dorpsgarage, maar ik betaal die paar tientjes met liefde extra.

Aan je woonplaats te zien zal ook bij jou de firma Ruesink verantwoordelijk zijn voor het onderhoud, niet de goedkoopste maar technisch wel vakwerk. En als ze een keer wat langer bezig zijn, krijg je ook niet zo ff een extra rekening.

Al met al blijft het een keuze.

Wel ben ik het met jullie eens dat verschillende tarieven vreemd zijn tussen de drie merken. Leuk voor de dealers die Peugeot en Citroen samen doen (wat je steeds vaker ziet).

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 15 april 2008 11:23 PM
  [ # 13 ]

Er komt een prijswijziging aan…. De 15.000 gaat 129 euro kosten, de 60.000 beurt 259 euro. Iets meer richting onze japanse vrienden. Wel apart dat zij blijkbaar bij de 15000, 45000 en 75000 beurt alleen rucksichloss de olie eruit mieteren, en bij de 30.000 beurt twee keer zoveel rekenen voor een aantal inspecties. Je zal over de looptijd van de auto bij beide merken net zoveel kwijt zijn waarschijnlijk.

BTW, de meerkosten bij TOP-onderhoud zitten ‘m niet in het vervangen van de d-snaar (.....), maar in het vervangen van het koolstoffilter en het controleren van de klepspeling. Dat moet iedere 90.000 km, en dat heet TOP.

Gr Martijn

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 15 april 2008 11:28 PM
  [ # 14 ]

Martijn, dank voor je zinvolle bijdrage.

Kun jij aangeven of de distributieketting nog moet worden vervangen na een bepaald aantal km’s ?

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 15 april 2008 11:56 PM
  [ # 15 ]

Die ketting moet worden vervangen nét voordat ie kapot gaat.  Laughing  Nee, geen idee. Ik zal er eens induiken! Morgen. Misschien.

Gr Martijn

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook