




Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik stap net in m’n DS en zie de zon schitteren op de vloermat. Huh… De mat is nat van de LHM. Het komt uit het rubberen dopje waarmee de hangende rempedaal (gewone DSuper) het remventiel bedient. In de motorruimte is de hele hoofdremcilinder droog. Is dit een kapot afdichtingsdopje of is het remventiel naar de sodemieter?












































Totaal aantal Berichten: 25718
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat dopje is een stof dopje. Je servo is op.
Ff een gereviseerde erin vechten! ( 4 leidingen en 2 retouren…)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Dacht ik al. Lekker klusje, ook leuk. Ik zal ‘em bestellen en erin ‘vechten’.
Thanx












































Totaal aantal Berichten: 25718
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja. als de LHm eruit zijkt is ie stuk. Een heel klein beetje zweten mag ...
Suc7!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
GeraldDSuper schreef:Dacht ik al. Lekker klusje, ook leuk. Ik zal ‘em bestellen en erin ‘vechten’.
Thanx
Die 4 leidingen geven weinig mee, heb er weleens dagje aan besteed. De eerste drie gingen vanzelf, nummer vier duurde en duurde…
De oplossing: alles weer los, helaas, met de vierde begonnen, half uurtje klaar!
Hier is vuil je grootste vijand, trouwens





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ja, het is een kloteklus, maar wat een voldoening! Ik heb trouwens gewoon het rubbertje vervangen, die was volledig gaar. Volgens de man bij het DS magazijn gaat de hoofdremcylinder zelden kapot, dus het was op zijn aanraden. Is wel een stuk goedkoper.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En bij vervangen: Eerst de leidingen in de servo monteren, dan pas de servo op het schutbord, dat werkt veel beter.
Citroen!





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik heb het ventiel eraf liggen. Dat viel nog niet tegen. De olie zeikt er echt uit. De rubberdop is geheel losgescheurd rond de ring. Ik heb het dit opgestuurd naar Citrotech. Daar zullen ze ‘em eerst testen en vervolgens een gereviseerde opsturen. Zo’n ventieltje is behoorlijk prijzig (€280), da’s wel even slikken.
Ik had er een van chyparse, was volgens mij rond de 100 euro, doet het alweer drie jaar naar behoren. Zijn die van citrotech beter gereviseerd ofzo dat ze zo duur zijn?
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Daar zijn de meningen over verdeeld. Mijn mening:
Chyparse=handelaar.
Citrotech=techneut.
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25718
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Chyparse “reviseert” ook. Er worden nieuwe rubbers en ringen geplaatst en daarna op de testbank gekeken of hij binnen de marges is. Citrotech draait nieuwe asjes en busjes enz zodat die apparaten echt NIEUW zijn. Kost ook meer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Ik heb in 2005 een iets zwetende hydrauliek-pomp vervangen door een gereviseerde van Chyparse. Deze lekte al na twee maanden. Uiteraard kreeg ik een nieuwe gereviseerde van ze. Deze lekte echter na twee jaar behoorlijk. Ik vind het enorm frustrerend om iets te vervangen dat je juist als laatste vervangen hebt. Daarom ga ik nu niet voor rubbertjes en groene verf, maar voor vernieuwde techniek. Verder geen kwaad woord over Chyparse (leuke mensen, enorm assortiment, prima service). En de toekomst zal het zeggen….












































Totaal aantal Berichten: 25718
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
GeraldDSuper schreef:Ik heb in 2005 een iets zwetende hydrauliek-pomp vervangen door een gereviseerde van Chyparse. Deze lekte al na twee maanden. Uiteraard kreeg ik een nieuwe gereviseerde van ze. Deze lekte echter na twee jaar behoorlijk. Ik vind het enorm frustrerend om iets te vervangen dat je juist als laatste vervangen hebt. Daarom ga ik nu niet voor rubbertjes en groene verf, maar voor vernieuwde techniek. Verder geen kwaad woord over Chyparse (leuke mensen, enorm assortiment, prima service). En de toekomst zal het zeggen….
Mijn chyparse pomp zit er al 5 jaar in. Prima…(afkloppen)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Het ventiel zit erin. Maar…nog niet goed. De leidingen gingen er met wat kromme vingers en scheef kijken goed in. De achterste onderaan zelfs fluitend. De voorste onderaan was een lastig kreng. Hij schoot iedere keer los, voordat ik de wartel kon aandraaien. Samen met mijn echtgenote heb ik de hoofdremcilinder op het schutbord gemonteerd. Vervolgens drukregelaar ontlucht, remmen ontlucht en…merde! een druppel olie aan de achterste, onderste leiding. Die wartel zat ook veel dieper in het ventiel en achter de dwarsbalk lag het leidingrubbertje. Grrrrr. Leiding los, rubbertje eruitgevist, gereinigd, gemonteerd en dan de leiding niet meer kunnen centreren. Uiteindelijk zit ‘ie erop en lekt nog steeds een druppel per tien tellen. Nu ben ik bang dat de leiding er scheef inzit en hoop dat ik de schroefdraad niet beschadigd heb (vloererdevloek). Zou ik die schroefdraad met een tap kunnen schoonmaken? Wellicht op een brug van onderaf? Of toch naar de Citroën-garage slepen….
En vanochtend knalde er een bougie uit de Eend. Wegenwacht erbij. Ik heb even mijn buik vol van die ouwe meuk…(gaat wel weer over hoor).





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
vlietmansje schreef:GeraldDSuper schreef:Dacht ik al. Lekker klusje, ook leuk. Ik zal ‘em bestellen en erin ‘vechten’.
Thanx
Die 4 leidingen geven weinig mee, heb er weleens dagje aan besteed. De eerste drie gingen vanzelf, nummer vier duurde en duurde…
De oplossing: alles weer los, helaas, met de vierde begonnen, half uurtje klaar!Hier is vuil je grootste vijand, trouwens
Alles weer los, ventieltje checken, lastigste leiding het eerste enz…
Succes ermee, ik weet wat je meemaakt uit eigen ervaring





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
En nogmaals:
Eerst de leidingen in het remventiel bevestigen, dan pas het remventiel op het schutbord.
Succes!
Citroen!