


























Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
ik las iets van Ketel 1 en dacht even aan een illegale meeting! maar nee dus.
Van harte met de APK! Mooi werk zo.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Serge schreef:
patje74 schreef:Gefeliciteerd! Je maakt mij nu wel erg nieuwsgierig naar je nieuwe project trouwens. Hoe lang denk je dat ik hierover aan je kop moet gaan lopen zeuren?
Voor elk uur dat je mee komt helpen de bodem kaal te krabben van de ambu krijg je een hint!
Ik geloof dat ik niet hoef te komen krabben; denk dat ik het niieuwe project al weet.
Wat levert het op om m’n mond te houden ?
Succes met afmaken van de dame blanche en met het nieuwe project Serge.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Gefeliciteerd! Je maakt mij nu wel erg nieuwsgierig naar je nieuwe project trouwens.
Gefeliciteerd Serge !! en Serge houdt in de toekomst van slipjes kan ik je verzekeren !!
ff een update van een hoop kleine dingetjes die de laatste weken zijn gedaan:
-met epoxy en glasvezel is het gat van de paddestoel + andere kleine gaatjes in het dak gedicht.
-nieuwe matten voor voor en onder de achterbank.
-de ambu-kastjes over de achterschermen in de kofferbak heb ik gedemonteerd, op de bovenkant van de schermen moest ik aan beide kanten een nieuw stuk lassen van ± 8x15cm…. Vervolgens heb ik de bodem [weer] kaalgetrokken (loop met een grote boog om Hydrate 80 van Bilthamber heen, dit is absolute rubbish!!; binnen 3 maanden kwam de roest er alweer doorheen!!! en voor dat geld…..!), de binnenschermen helemaal kaal gemaakt, de achterdeur- en kofferbak-rubberhouders en dorpels ontlakt en riant in de Owatrol en loodmenie gezet. De dorpels zijn daarna nog in de zwarte keiharde bootlak gesmeerd.
-De neerklapbare achterbank heb ik geschrapt. Het bleek uiteindelijk de keus te zijn tussen de ambu-kastjes of een bank, constructietechnisch gezien. Aangezien ik de dame toch gebruik als bedrijfswagen en camper, heb ik daarom gekozen om met hout een vlakke laadvloer te maken. In het ‘gat’ waar eigenlijk de bank hoort, heb ik nu een kast/bak gemaakt waarvan de bovenzijde aansluit op de hoogte van de kofferbak.
-de hele binnenkant achter de voorstoelen (het laadruim dus) is fris ziekenhuis-groen geschilderd.
-er zijn nog wat contactjes en schakelingetjes vervangen en/of gerepareerd.
-Ik heb een middenarmsteun gemaakt met VIP-stof, losjes gebaseerd op een origineel exemplaar die Evert-Jan me ff geleend heeft.
Wat moet nog gedaan worden:
-onderkant bodem conserveren.
-Mike Sander in de balken.
-portier RV vervangen
-hele kar extern nieuw in de lak
Nog een paar kleine dingetjes en ze is dus klaar!!
Ik zal nu ook verklappen wat m’n nieuwe project wordt. Dit is overigens niet het spannende project waar ik hiervoor op doelde (daarvoor zullen jullie nog een klein jaartje geduld moeten hebben ), maar een iets gangbaarder verhaal. De vriend waarmee ik samen het ID20-DS23 samenvoeg-project deed is er afgelopen week uitgestapt vanwege chronisch tijdgebrek. Nu was ik al een tijdje latent aan het kijken naar een leuke DS voor dagelijks gebruik ipv de XM en zie daar, die heb ik nu! Ze moet alleen nog ff in elkaar gezet worden…
Kort gezegd komt alle [perfecte] techniek (incl paddestoel) van de [verder kats verrotte] DS23 in het zeer goede chassis van de ID. Als het een beetje meezit, is ze met 3/4 jaar tot een jaar klaar. Althans, dat is mijn streven.
Animal triste post coitum
Oja! @Marten; bedankt voor de tip mbt de 2takt olie! Het lijkt te werken
Animal triste post coitum




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Is dat toevoegen van tweetaktolie iets om regelmatig (zeg iedere X.000 km) te doen? Om het effect van de schralere diesel op te heffen?
Zijdelingse vraag; heeft iemand ervaringen met Shell V-power diesel (of de modernste diesel van een ander merk)? Gesuggereerd wordt dat de meerprijs zich terugverdient door zuiniger lopen, en dat het beter is. Geldt dat ook voor CX diesels?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Gefeliciteerd met de apk. Dit was altijd een leuk topic om te lezen. Mooi dat de klus geklaard is!
Michelidds schreef:Is dat toevoegen van tweetaktolie iets om regelmatig (zeg iedere X.000 km) te doen? Om het effect van de schralere diesel op te heffen?
Zijdelingse vraag; heeft iemand ervaringen met Shell V-power diesel (of de modernste diesel van een ander merk)? Gesuggereerd wordt dat de meerprijs zich terugverdient door zuiniger lopen, en dat het beter is. Geldt dat ook voor CX diesels?
Mbt de tweetaktolie ga ik je met een maand of 2 a 3 meer kunnen vertellen. Ik wil nu eerst eens een tijdje full-time met die toevoeging in de tank rijden en ga dan eens kijken of het euvel verholpen is, of dat ik permanent zo’n flesje in de kofferbak moet zetten.
Vwb V-power, dat heb ik eens 2 weken (±2000km) geprobeerd in de XM en ik merkte het verschil alleen maar in m’n portomonee. Overigens loopt over V-power en consorten hier ergens een vrij uitgebreid draadje.
@BX-cannes; merci! Dat vind ik leuk om te horen. Overigens is het opknap-feest nog niet helemaal voorbij hoor en daarbij komt; het is een oude Citroën; daar ben je nooit klaar mee
Animal triste post coitum
Update;
-de bodem is nu bijna geheel geconserveerd
-ze staat nu in de eerste laag van haar nieuwe kleur (!) foto’s volgen!
Over 1,5 maand gaat deze dame 3maanden m’n rijdende huis spelen tijdens een reis/project/research/etc door Roemenië! Ik heb er alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen, ze heeft zich sinds de deelrestauratatie werkelijk voorbeeldig gedragen.
Animal triste post coitum
Het zijn uiteindelijk geen 3 maanden geworden, maar wel een hele vette maand avontuur en ‘de Wortel’ was geweldig! Ik had ‘r voor vertrek een nieuwe startmotor beloofd als ze ‘r best zou doen en dat is helemaal gelukt; 7 duizend probleemloze kms met alleen ff een momentje een haperende startmotor in de alpen na een nachtje sneeuw en ijs. Helemaal top! Als huis was ze ook fenomenaal; 2 persoonsmatras er in, bergruimte onder de vlakke vloer voor kleding en voer, de ambukastjes als keukenrek en belangrijkespullenopbergvak. Wie wel eens in Roemenie is geweest vat ook dat de dame met regelmaat ff voor landrover moest spelen en dat deed ze verdomde goed met die korte bak, krachtige motor en de aangename mogelijkheid om de hoogte te verstellen.
Hieronder dan de lang beloofde foto’s. Ze zijn nog van voor de reis en inmiddels ziet ze er een stukje geleefder uit, want ik ben niet zo van de poetsdoek, maar het schijnt hier in nl veel te regenen, dus dat komt weer helemaal goed
Vlak na het nieuwe lakje:
mistig ochtendje voor vertrek:
Animal triste post coitum














































Totaal aantal Berichten: 43372
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jezus man, waar zat je nou? We hebben jouw snijdende commentaren enorm gemist!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Serge schreef:Oja! @Marten; bedankt voor de tip mbt de 2takt olie! Het lijkt te werken
Mooi.
Nu ben ik wel benieuwd wat je de laatste tijd met het orgel hebt uitgespookt.
waterman771 schreef:Jezus man, waar zat je nou? We hebben jouw snijdende commentaren enorm gemist!
Was het niet lekker dan voor het moderatorteam om ff achterover te hangen en ff vakantie te hebben van dat ei met z’n flauwekulpraat?
Maar ff om eerlijk te zijn; ik was het citroën-gebabbel een tijdje moe en parallel daaraan had en heb ik het beredruk met m’n werk, veeeeeeeeeeeeeel freelance klussen voor een groot reclamebedrijf met wie ik sinds 3/4 jaar samenwerk in binnen en buitenland, een nieuw moppie in de randstad en ik heb m’n huis verkocht en ben druk op zoek naar een mooie grote zeilende koftjalk om op te wonen, te werken en natuurlijk mee rond te trekken. De tijd die ik nog over had had ik dringend nodig om die dubbele chevrons op de weg te houden, dus dan blijft er maar weinig tijd over voor een snedige opmerking alhier… Het zal ook niet meer zo worden als voorheen, want de hoeveelheid werk trekt alleen maar aan en met m’n moppie wordt het hoe langer hoe gezelliger. Daarnaast luidt het spreekwoord; ‘koop een boot en werk je dood’, dus de klus-hobby breidt zich alleen maar uit Ik heb echter inmiddels wel weer goede zin gekregen in het uitwisselen van de geneugten en probleempjes omtrent de eigenwijze 4wieler, dus jullie zijn nog lang niet van me af!
@Marten; welk orgel, of bedol je m’n jurk?
Ff over de startmotorrevisie; hebben jullie nog tips waar ik ff op moet letten, of is het gewoon nieuwe koolborstels en ff schoonmaken?
Animal triste post coitum
I like ze couleur…... very orange….
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dus eindelijk iemand die tegen de recessie vrees ingaat. Mooi!