Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
1 dag helaas morgen weer andere dingen op het program.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Vandaag de 350 km’s met nieuwe ontsteking gereden en eigenlijk geen problemen!! Alleen net even niet starten omdat ik zo slim was geweest met warme motor uit te zetten terwijl die had moeten blijven draaien… Verder gaat het tot nu toe geweldig!!
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:Vandaag de 350 km’s met nieuwe ontsteking gereden en eigenlijk geen problemen!! Alleen net even niet starten omdat ik zo slim was geweest met warme motor uit te zetten terwijl die had moeten blijven draaien… Verder gaat het tot nu toe geweldig!!
![]()
Xsara Coupe
dus dat probleem is er nog steeds?
gompy58 schreef:Xsara Coupe schreef:Vandaag de 350 km’s met nieuwe ontsteking gereden en eigenlijk geen problemen!! Alleen net even niet starten omdat ik zo slim was geweest met warme motor uit te zetten terwijl die had moeten blijven draaien… Verder gaat het tot nu toe geweldig!!
![]()
Xsara Coupe
dus dat probleem is er nog steeds?
Soms, niet altijd… Lang niet altijd…
Ik hoorde van Gert de Jong laatst dat die daar een schakelingetje voor had… Is even kijken binnenkort..
Xsara Coupe
Kleine update, gister een volledige musketierset opgehaald voor deze auto… Gaat denk ik erg gaaf staan. Meteen maar rondom nieuw rubber voor op de speedlines die er onder komen!
Of iemand moet voor een zacht prijsje nog 16 inch xm bandjes hebben liggen. Dan komen de originele musketier velgen er ook onder…
Xsara Coupe
Ik heb jullie hulp even nodig!
Mijn nieuwe aanwinst heeft een probleempje met de remmen. Eigenlijk 2 en ik denk dat het een niet los staat van het ander. Tijdens het rijden voel je de rem aanlopen en dit hoor je ook duidelijk.. Vooral als je langs een andere auto rijdt hoor je het gepiep, heel hinderlijk. Mn velgen zijn na een rit van 25 km ook kokend heet. Niet echt lekker dus.
Daarbij hoor ik als ik de rem intrap onder het pedaal een soort sissend geluid, of iig rondgaande vloeistof. Iets wat ik nog nooit eerder heb gehad in een xm!
Wie weet raad? Ik durf de auto niet echt meer mee te nemen omdat dit nooit goed kan zijn voor het geheel. Ook niet voor de automaat die een extra hoge weerstand heeft zo…
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Zo op het eerste gezicht klinkt het alsof ze gangbaar gemaakt moeten worden. Ik heb dat sissende geluid ook wel gehad met mijn break maar er nooit aandacht aan geschonken. Zal wel een intern lekje zijn ofzo. Ik hoefde daar in ieder geval nooit LHM bij te vullen en ook de voorraadbol tikte heel weinig.
eXaMple schreef:Zo op het eerste gezicht klinkt het alsof ze gangbaar gemaakt moeten worden. Ik heb dat sissende geluid ook wel gehad met mijn break maar er nooit aandacht aan geschonken. Zal wel een intern lekje zijn ofzo. Ik hoefde daar in ieder geval nooit LHM bij te vullen en ook de voorraadbol tikte heel weinig.
Misschien had ik nog even moeten vermelden dat we anderhalve week terug de remmen open hebben gehad, de cilinders teruggedraaid, blokken en schijven scherpe randjes er af, kopervet waar t hoort…
Wat valt er verder nog gangbaar aan te maken?
Xsara Coupe

Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Ja dan zou ik heel voorzichtig zeggen dat er heel misschien ergens een klein foutje gemaakt kan zijn??

Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Misschien moeten de handremkabels afgesteld worden, een enkele slag losdraaien en weer vstzetten kan al heel veel schelen.
Door het aanlopen van de remmen wordt je LHM ook bloedheet…
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
tsja.. gangbaar maken… De klauw zelf? Die schuift toch ook zover ik weet. Kijk even of daar misschien wat speling zit. Zo ja, dan moet je misschien denken aan een klauw wissel.
Wat je ook even kunt bekijken is of de hevel waar de voetremkabel in zit wel goed terug komt.
Het sissen kan ik niet plaatsen verder. Is dat heeft worden aan beide kanten? Ik had zelf het bestuurderswiel dat warm werd. niet echt heet maar wel flink warm en het andere niet. Daar bleek de hevel de boosdoener.
Sja, heb het bij Sohail gedaan dus heb er op zich wel vertrouwen in en daarbij komt het geluid weer van 2 kanten…
Kan ongelijkmatige slijtage van de blokken trouwens meespelen? Binnenste blokken waren vrij dun (nog wel goed) terwijl de buitenste heel dik waren…
Xsara Coupe
Handremkabel rechts ligt helemaal los, die doet om de een of andere reden niets, dat is de volgende speurtocht. Maar dat is het dus niet. Links lijkt ie goed los te komen na een aantal keer opspannen en weer lossen met de auto op bokken en het wiel er af…
Xsara Coupe

- DS 3 Racing 207pk
Het is een zwevende remklauw, dan slijten de binnenste blokken altijd meer dan de buitenste.
!

- DS 3 Racing 207pk
Xsara Coupe schreef:Handremkabel rechts ligt helemaal los, die doet om de een of andere reden niets, dat is de volgende speurtocht. Maar dat is het dus niet. Links lijkt ie goed los te komen na een aantal keer opspannen en weer lossen met de auto op bokken en het wiel er af…
Xsara Coupe
Stel de rechter kabel af. Maak de remkabel hevels gangbaar door met een schroevedraaier of een grote waterpomptang heen en weer te bewegen.
Haal desnoods nog een keer de remklauwen uit elkaar en maak de remzadel goed gangbaar door heen en weer te bewegen, misschien een beetje vet onder de hoesjes van de asjes.
!