2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
xm op gas…
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2008 01:45 AM
  [ # 16 ]

Ik zal maandag eens ff contact met hem opnemen.

Persoonlijk ga ik eigelijk meestal voor de officiele stations oid, maar als idd meerdere forummers er goede ervaringen hebben dan moeten ze toch wel iets goed doen.

Overigens, dat merk , daar heb ik nog nooit van gehoord…. Vialle, Prince, AG , die ken ik wel, maar Revanti??

Is dat een klein onbekend merk in lpg land? A merk, B merk?? misschien vreemde vraag. maar wat niet helemaal vreemd is… bij een merk met een wat grotere markt, ben je niet 100% afhankelijk van die ene dealer.


Overigens wat jij voorstelde Patje, dat als het pijsverschil groot is ik zelf bij de rdw zou kunnen laten keuren… Daar begin ik niet aan.Je zal het maar meemaken dat de rdw de boel afkeurt. dan mag jezelf bij de inbouwer gaan reclameren…


Enneuh, ik vraag misschien wat veel maar voor mij is het idd best een hoop geld Surprisedops:

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2008 02:33 PM
  [ # 17 ]

Even contact gehad met Jos van Dartel, het adres van Harm.

De prijs opgave die ik zo telefonisch kreeg viel me eigelijk een beetje tegen. Met een 100 litertank zou het met een Prince systeem op een 2500 euro uitkomen. Confused

Ik ben me nog een beetje aan het orienteren maar ook wat ik hier hoorde, is dat wat aan de hoge kant volgens mij.


Als ik dan net van het adres dat Patje me gaf een prijs van 1800-1900 krijg dan sluit dat wat beter aan.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 mei 2008 02:43 PM
  [ # 18 ]

Ik heb 2 jaar geleden overal in het land offertes laten opstellen, de prijzen liepen enorm uiteen. Het prijsverschil tussen de duurste en de goedkoopste was rond de €650,-!  Shocked
Ik heb de goedkoopste (en zeer gedetailleerde) offerte naar de duurste aanbieder gezonden met de vraag wat ik meer bij hun kreeg voor deze dure centjes, ik heb nimmer antwoord gekregen….

Nu ging dit om een G1 (carburateur) installatie, maar het zou mij niets verbazen als bij G3 installaties de prijsverschillen vergelijkbaar zouden zijn.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2008 03:40 PM
  [ # 19 ]

Nah, net met vogels aan de lijn gehangen en daar kan ik redelijk vlot terecht.

Zou me 1850 euro gaan kosten obv verdampersysteem en een 100 liter tank. Met een beetje mazzel blijf ik dan in de zelfde gewichtsklasse qua WB.

Hij twijfelde er wel aan of de 16v in de G3 klasse zou komen voor de fiscus… Confused  Beroerde is dat hij dat pas weet als hij het bij de rdw aanmeld….( ik heb me kenteken bewijs niet bij de hand dus weet niet wat er op staat)

maar goed iig en dus, ws ga ik naar vogels op 22/5. Na 30 jaar hebben ze denk ik wel de kennis en service in huis.

ALs iemand het me afraad, dan graag nu zeggen Wink
het zou iig het zelfde systeem zijn dat citroen zelf hanteert vandaag de dag, LANDI


Overigens, het enige waar ik nog wel ff zit te tobben… wat voor een metertje krijg je waar te zitten.. Straks heb je zo’n ooerlelijk ding kats op je dashboard…  Confused

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 05 mei 2008 04:03 PM
  [ # 20 ]

Met betrekking tot een lelijk schakelaartje op het dasboard:
Daar was ik ook bang voor, dus heb ik dat van te voren gevraagd. Dat waren ze idd van plan.
Ik heb toen van te voren een schakelaar mee gekregen, die ik zelf ingebouwd heb in het lege schakelaartje in de schakelaarrij in het midden van het dasboard (tweede type), helemaal links geplaatst, en de draden richting asbak gelegd. De gasboer heeft daarna aangesloten.

Het ziet er bij mij nu super strak uit, het past perfect, zelfde hoogte als de andere schakelaars. Alleen de stijl van de schakelaar is anders, maar dat valt op eerste gezicht niet eens op.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 mei 2008 04:07 PM
  [ # 21 ]

Vogels staat zeker goed aangeschreven! Je zou nog even bij Revanti kunnen gaan vragen, het zou maar zo kunnen dat je vrijwel de zelfde installatie krijgt voor minder. De schakelaars van tegenwoordig zijn erg netjes en klein. In overleg kan de locatie gekozen worden.

Profiel  
 
eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 05 mei 2008 04:08 PM
  [ # 22 ]

@ Gompy

Ik weet toevallig dat jij geen g3 op je kenteken hebt staan…

Profiel  
 
oudelut
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1761
Geregistreerd: 19-05-2006

Gepost: 05 mei 2008 04:19 PM
  [ # 23 ]

Ik weet wel dat de 2-liter 16V gehomologeerd is voor G3, kijk maar naar andere auto’s met dezelfde motor (XM, Xantia, 406). Of jij een specifiek ander geval hebt waardoor jouw situatie anders zou zijn? Geen idee…

Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2008 04:25 PM
  [ # 24 ]

Dat fiscale G3 gedoe ..

Daar word ik wel een beetje knetter van. De een roept van wel, de ander van niet…

Vogels meld me dat ze gewoon met G3 aanmelden maar dat het altijd maar afwachten is of de rdw het accepteert.

Net de rdw gebeld en die zeggen dat ze het me niet kunnen vertellen omdat ze het niet weten…

Is wel iets dat ik gewoon keihard vooraf wil weten. Een g3 systeem is namelijk bijna 2 keer zo duur als een G2 systeem…
Als ik geen fiscale G3 krijg kan ik volgens mij net zo goe dene G2 systeem nemen. ( toch ?)

gruwel

@Patje
Landi Prins of Revanti is volgens Vogels eigelijk allemaal hetzelfde. Het zijn alle 3 A merken. het voordeel van Landi is dat het oa door Citroen zelf gebruikt word en dat indien nodig ze de kennis hebben/zouden moeten hebben…

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 mei 2008 04:33 PM
  [ # 25 ]

Even voor de duidelijkheid, Revanti is een inbouwer in Eindhoven en geen LPG-merknaam.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 05 mei 2008 04:48 PM
  [ # 26 ]
patje74 schreef:

Even voor de duidelijkheid, Revanti is een inbouwer in Eindhoven en geen LPG-merknaam.

Surprisedops:

joe hebt gelijk

Surprisedops:

alles is zo’n beetje rond, ik zit nu alleen nog te wachten op het retour telefoontje van citroen nederlan dof ik nu wel of geen G3 homologatie op de 16v heb….

wat een gezeik is dat zeg.


edit:

net terug gebeld door Citroen Nederland. Zij verklaren dat mijn XM met mijn kenteken een g3 homologatie heeft. Mocht ik van de RDW geen G3 krijgen dan moet ik terug bellen…

nu ff snel afspraak maken en gassen met die handel Laughing

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 06 mei 2008 12:06 AM
  [ # 27 ]

Pas wel op, Jos van Dartel komt met een Prins VSI, wat een gasinjectie systeem is.

Als je nu een klassiek dampgas systeem met een verdamper krijgt zonder injectie…

Ben zelf hier niet zo’n fan van. Ik ben mijn XM carriere begonnen met een 2.0i 16v op gas. Heerlijke auto, behalve de AG DGC Low performance Extra Backfire gasinstallatie. Heb in 12 maanden en 35000Km 9 luchtfilterhuizen aan stukken gehad. Uiteindelijk de auto ingeruild op een Xantia met een Vialle LPi installatie. Daarn 2 jaar en 70000 super mee gereden.

Met een ouderwetse dampgasinstallatie verlies je ca. 10% vermogen (en dat is helaas echt zo) en is je verbruik ook hoger.

P.S. Je kunt uiteraard ook gasinjectie hebben bedoeld… Dan is mijn verhaal wat nutteloos.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 06 mei 2008 12:10 AM
  [ # 28 ]

Een prins VSi G3 systeem is toch goed?

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 06 mei 2008 12:44 AM
  [ # 29 ]

Een nieuwe gasinstallatie lijkt me een top optie. Bij mn volvo had ik wel veel gezeik maar dat was een oude installatie op een oude motor. Goeie afstelling van een nieuwe zal een hoop fijne kilometers opleveren, maar houdt wel rekening met een hoop marsen, twixen, kopjes koffie en airmiles extra, want je staat om de dag aan de pomp…..(die volvo reed 440km op 1 gastank, maar dat was ook een 2,5 V6 motor).,..

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 06 mei 2008 02:04 AM
  [ # 30 ]

maar houdt wel rekening met een hoop marsen, twixen, kopjes koffie en airmiles extra, want je staat om de dag aan de pomp…..(die volvo reed 440km op 1 gastank, maar dat was ook een 2,5 V6 motor).,..

Met mijn tankje haal ik tot 800 km op een tank, dan sta je vooral heel lang te lachen aan de pomp, en niet zo heel vaak…

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook