ik laat er een 100 liter tank in schuiven. 80 liter gas zal me ergens tussen de 640 en 720 km verder brengen. Kortom retourtje Winterberg en bijna retourtje Parijs op 1 tank is mogelijk.
Ik heb een 160 liter bom als harm overwogen maar dan plop ik net over de 1450 kg heen en zit ik een WB klasse hoger…























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier ook! 650 km met 80 liter, en dan nog gemengd verkeer!
Ik durf er op te wedden,dat ze enkel op autosnelweg,ook 700 km haalt














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:ik verbaasde me overigens wel een beetje over de prijs.
Ik meende dat een onlangs iemand heir op het forum er ook een installatie in had laten bouwen en een prijs riep rond de 2500.
Was geloof ik wel in zijn beamer… Was dat niet waterman ?
Dat was een 6 cilinder bmw 520i, en ja die is van mij. Dat grapje kostte nog geen 2 ruggen bij de Fa. Revanti in Eindhoven. Super zaak. Aardige vent, keurige inbouw tegen een super prijs.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:gompy58 schreef:ik verbaasde me overigens wel een beetje over de prijs.
Ik meende dat een onlangs iemand heir op het forum er ook een installatie in had laten bouwen en een prijs riep rond de 2500.
Was geloof ik wel in zijn beamer… Was dat niet waterman ?
Dat was een 6 cilinder bmw 520i, en ja die is van mij. Dat grapje kostte nog geen 2 ruggen bij de Fa. Revanti in Eindhoven. Super zaak. Aardige vent, keurige inbouw tegen een super prijs.
nah, die prijs kreeg ik voor mijn 16v ook te horen van Jos.. Het adresje van Harm…
maar heb nu dus een deal voor 1960 euro














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:waterman771 schreef:gompy58 schreef:ik verbaasde me overigens wel een beetje over de prijs.
Ik meende dat een onlangs iemand heir op het forum er ook een installatie in had laten bouwen en een prijs riep rond de 2500.
Was geloof ik wel in zijn beamer… Was dat niet waterman ?
Dat was een 6 cilinder bmw 520i, en ja die is van mij. Dat grapje kostte nog geen 2 ruggen bij de Fa. Revanti in Eindhoven. Super zaak. Aardige vent, keurige inbouw tegen een super prijs.
nah, die prijs kreeg ik voor mijn 16v ook te horen van Jos.. Het adresje van Harm…
maar heb nu dus een deal voor 1960 euro
Dat is dus duur, want mijn auto is voor 1900 van lpg voorzien en dat is een 6 cilinder! Revanti kon een 4 cilinder inbouwen voor 1600 euro! Scheelt je 360 euro!!!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat is dus wat ik al een tijdje probeer te vertellen. Maar dat kwartje was nog niet gevallen….
patje74 schreef:Dat is dus wat ik al een tijdje probeer te vertellen. Maar dat kwartje was nog niet gevallen….
Revanti gaf mij ook een prijs voor 1950…. met 100 liter tank.Om praktisch redenen heb ik nu gekozen voor een ander maar zijn aanbod was absoluut gewoon goed.
Ik heb wel de indruk gekregen dat er gewoon eens aan de duim word gezogen bij een prijs opgave. In eerste instantie kreeg iets van 1200 te horen bij Jos maar die man gaf to eer niet zoveel van af te weten . Toen werd ik dus een kwartier later terug gebeld… Sorry, maar dat gaat toch echt een 2500-2600 worden…
Wellicht dat als je er staat je nog iets met de prijs kunt doen maar ik ga echt niet al die stations afrijden…


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
gompy58 schreef:
Revanti gaf mij ook een prijs voor 1950…. met 100 liter tank.
Dat doet mij verbazen! De tankinhoud is niet eens zo zeer van belang bij de prijsopbouw. De verschillen lopen niet erg uiteen.
Misschien kwam je niet aardig genoeg over?
patje74 schreef:gompy58 schreef:
Revanti gaf mij ook een prijs voor 1950…. met 100 liter tank.
Dat doet mij verbazen! De tankinhoud is niet eens zo zeer van belang bij de prijsopbouw. De verschillen lopen niet erg uiteen.
Misschien kwam je niet aardig genoeg over?
jij bent een lekkere vent zeg… Ik belde hem op en vertelde dat ik zijn naam via het forum had gekregen en dat het allemaal erg goed klonk. Of hij tijd had voor een 16v xm… ja hoor en de prijs was dus die.. kon ene tientje meer of minder zijn….
maakt ook niet uit. ik hoef niet voor een duppie op de eerste rang. Het is overal druk en dan gaat de prijs omhoog…
Ik zit nu goed. Heb een definitieve datum op 26 mei staan, prins VSI hier in Almere via de importeur. Is aan de overkant van m’n werk dus das wel lekker.
uhm, ik zal morgen ff bellen maar ik kreeg net van iemand te horen dat mijn vrzekerig ( citroklassiek) wel eens problemen zou kunnen hebben met het inbouwen van een gasinstallatie???
zou dat kunnen ????









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Kan inderdaad, omdat het doel van een oldtimerverzekering is om een auto voor niet dagelijks gebruik te verzekeren.
Waarom overigens bij Citroclassique ?
De “normale” verzekeraars zijn tegenwoordig flink elkaar aan het koudmaken en dat zorgt voor leuke premies. Zeker omdat een 16v niet bepaald een risicoauto is qua pk/gewichtsverhouding kan het fors goedkoper.
Domme vragen bestaan niet.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
gompy58 schreef:uhm, ik zal morgen ff bellen maar ik kreeg net van iemand te horen dat mijn vrzekerig ( citroklassiek) wel eens problemen zou kunnen hebben met het inbouwen van een gasinstallatie???
zou dat kunnen ????
Nee, maak je geen zorgen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, met mijn belletje waarin ik hun meedeelde dat ik LPG in de GS had geplaats, werd nul comma nul gedaan.
Maar goed, ze hebben wel vaker nul comma nul gedaan op momenten dat ze wel iets moesten doen, dus op zich stond ik daar ook weer niet versteld van.
patje74 schreef:Ik heb er nog nooit problemen mee gehad. Sterker nog, met mijn belletje waarin ik hun meedeelde dat ik LPG in de GS had geplaats, werd nul comma nul gedaan.
Maar goed, ze hebben wel vaker nul comma nul gedaan op momenten dat ze wel iets moesten doen, dus op zich stond ik daar ook weer niet versteld van.
droogkloot
maar goed, ik is weer gerust



Totaal aantal Berichten: 109
Geregistreerd: 06-01-2007
- CX GTi Turbo VEMS
- Visa 2 cylinder
- ID/DS ID19
bij mij ligt er een landi installatie in. 85 liter tank, met de vlotter gedwarsboomt, dus 85 liter tanken. actieradius: 800 km.
gaat redelijk goed, schakelt wel moeizaam over van benzine naar gas. af en toe een klein plofje onder de motorkap, maar geen schade.
gr
Kees
Willemvreeland
lid van de Citroen ID/DS Club Nederland. http://www.citroeniddsclub.nl