Versnellingsbak wissel
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 26 april 2004 12:05 AM

Hallo lijsters,

De versnellingsbak van een AX 1100 uit 1990 heeft die versnellingsbakolie of wordt de versnellingsbak gesmeerd door de motorolie?

Eric Vertogen

Profiel  
 
Manuarmata
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 82
Geregistreerd: 14-08-2003

Gepost: 05 mei 2004 12:27 AM
  [ # 1 ]

die heeft aparte olie

(dikke stinkende smurrie)

Citroen C4 cactus 1.2 e-THP shine.

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 05 mei 2004 02:51 AM
  [ # 2 ]

Re: Versnellingsbak wissel

Eric Vertogen schreef:

Hallo lijsters,

De versnellingsbak van een AX 1100 uit 1990 heeft die versnellingsbakolie of wordt de versnellingsbak gesmeerd door de motorolie?

Eric Vertogen

Ondertussen is de versnellingsbak al vervangen. Dit was in ruim een middag geregeld.
Ben er ondertussen ook achter dat er verschillende type 5-versnellingsbakken zijn en dat weten ze nu ook op de Citroënsloop.

Profiel  
 
erwt
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1890
Geregistreerd: 19-04-2004

- Xantia 1.6 Allure
Gepost: 05 mei 2004 02:58 PM
  [ # 3 ]

Re: Versnellingsbak wissel

Eric Vertogen schreef:

Ondertussen is de versnellingsbak al vervangen. Dit was in ruim een middag geregeld.
Ben er ondertussen ook achter dat er verschillende type 5-versnellingsbakken zijn en dat weten ze nu ook op de Citroënsloop.

Je hebt dus een vijf-versnellingsbak geplaatst op je AX. Ik heb zelf een AX 1.1 TE, zou daar ook gewoon een vijf-bak inpassen, want ik ben ooit van plan omdat ook te doen. Hoeveel kost zo’n vijf-bak bij de sloper ongeveer en is het makkelijk in te bouwen?

Profiel  
 
Eric Vertogen
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1400
Geregistreerd: 10-03-2004

Gepost: 06 mei 2004 04:33 AM
  [ # 4 ]

Re: Versnellingsbak wissel

erwt schreef:
Eric Vertogen schreef:

Ondertussen is de versnellingsbak al vervangen. Dit was in ruim een middag geregeld.
Ben er ondertussen ook achter dat er verschillende type 5-versnellingsbakken zijn en dat weten ze nu ook op de Citroënsloop.

Je hebt dus een vijf-versnellingsbak geplaatst op je AX. Ik heb zelf een AX 1.1 TE, zou daar ook gewoon een vijf-bak inpassen, want ik ben ooit van plan omdat ook te doen. Hoeveel kost zo’n vijf-bak bij de sloper ongeveer en is het makkelijk in te bouwen?

Er zat al een 5-versnellingsbak op die AX, maar de 5-versnellingsbak die ik meegekregen had, bleek te verschillen met de 5-bak die er onderzat waardoor de schakelstangen niet aangesloten konden worden.
Bij de AX-club is dit overigens al eens aan bod geweest of je van een 4-bak een 5-bak kunt maken. Zou je daar eens na kunnen kijken: http://www.axclub.net
Ik heb 75 euro betaald voor de 5-bak bij een Citroënsloop waar alles netjes in het magazijn ligt, dus het zal zeker goedkoper kunnen.
Momenteel vind ik het inbouwen van een versnellingsbak niet meer moeilijk omdat ik het ondertussen al zo vaak heb moeten doen. Het is goed te doen als je voldoende sleutelervaring hebt, en dan is het ook niet moeilijk.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook