Tikkend geluid bij traagloop van de motor
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 07 februari 2008 11:23 PM

Klein verontrustend probleem,als ik mijn C3 14 Hdi in traagloop laat draaien heb ik een tikkend lawaai in de motor!Als ik de motorkap open komt het van de linker kant van de motor(kant van ruitensproeier reservoir)Weet iemand wat dit kan zijn Wink  ?
Groetjes
Johan

Profiel  
 
Blade_
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 563
Geregistreerd: 10-02-2005

Gepost: 14 februari 2008 09:26 PM
  [ # 1 ]

Das moelijk te beoordelen zo, mogelijk de krukaspoelie die de multiriem aandrijft?
Een verstuiver die luchtlekkage vanuit de cilinder heeft?

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 11 april 2008 02:43 AM
  [ # 2 ]

bij koude start tikt mijn motor(lees blaast)en als je de motorkap opent een lichte diesel geur?soms als ik aan een licht sta te wachten heb ik ook een diesel geur in de wagen.Eens de wagen warm is gereden is het getik verdwenen.ook heb ik ondervonden dat het toerental soms bij traagloop niet 100% dezelfde toeren aanhoud.Zou dit eventueel kunnen dat er een dichting van een van de injectoren stuk is?En kan dit eventueel kosten?
C3 14 HDI 70 Pk

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 14 april 2008 07:41 PM
  [ # 3 ]

Vandaag naar de garage geweest,daar hebben ze bevestigd wat ik reeds dacht,2 van de 4 dichtingen van de injectoren waren lek.Voor deze vervanging moet er blijkbeer alles dat er boven op de motor zit er af,dit grapje heeft me 20 € aan stukken en 230.10 € aan werkuren gekost,dure grap,maar het probleem is zo te zien opgelost.In de garage hebben ze mij formeel bevestigd dat dit een bekende kwaal van deze motoren is .Nu nog proberen van Citroen Belgie een tussenkomst te verkrijgen,het zal wel noppens zijn.Toch vind ik dit niet normaal bij een kilometer stand van net geen 47.000Km. Evil or Very Mad

Profiel  
 
Taco
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 182
Geregistreerd: 11-10-2006

- C3 Pluriel 1.6 hdi Dolce Vita
- (Grand) C4 Picasso 1.6 eHDI, 5zits exclusive
Gepost: 21 april 2008 12:32 AM
  [ # 4 ]

sissend/tikkend geluid bij koude start

bij mij (pluriel met 1.4 HDI) hetzelfde: koude start met tikkend geluid. Garage heeft eerst wat boutjes naast de distributieriem een beetje bijgesteld (zo klonk het ook alsof er iets langs de ketting aanliep), en later de verstuivers vervangen (erg duur! maar garantie) en daarmee was het een paar dagen over clap . Maar het geluid is er weer Sad .

C4P 1.6 HDIF EB6V ambiance gris fer
C3 pluriel 1.6 HDI Dolce Vita (!)

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 17 mei 2008 02:07 AM
  [ # 5 ]
johan20 schreef:

Vandaag naar de garage geweest,daar hebben ze bevestigd wat ik reeds dacht,2 van de 4 dichtingen van de injectoren waren lek.Voor deze vervanging moet er blijkbeer alles dat er boven op de motor zit er af,dit grapje heeft me 20 € aan stukken en 230.10 € aan werkuren gekost,dure grap,maar het probleem is zo te zien opgelost.In de garage hebben ze mij formeel bevestigd dat dit een bekende kwaal van deze motoren is .Nu nog proberen van Citroen Belgie een tussenkomst te verkrijgen,het zal wel noppens zijn.Toch vind ik dit niet normaal bij een kilometer stand van net geen 47.000Km. Evil or Very Mad

Dit heb ik als antwoord gekregen van CITROEN Belgie: Evil or Very Mad  Evil or Very Mad  Evil or Very Mad

CITROËN C3 - dichtingen verstuivers / / Dossier CRC xxxxxxxx

Mijnheer

De contractuele waarborg op elke nieuwe CITROËN is 2 jaar, onbeperkte kilometers.
CITROËN biedt de mogelijkheid de waarborg te verlengen met 1, 2 of 3 jaar.
Deze optie heet CONTRACT PLUS FLEX.
Aangezien u niet voor deze mogelijkheid hebt gekozen, zijn reparaties na het verstrijken van de waarborg ten uwe laste.
Wij kunnen dan ook niet meer tussenkomen in de herstelling van de verstuiverdichtingen.

Met vriendelijke groeten

Michel VANDERMAESEN
Klantenrelaties

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook