3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

hulp met airco systeem gevraagd
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2155

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 17 mei 2008 01:40 AM
  [ # 31 ]

Nee, dat ook niet, maar als je url te lang is verandert deze vanzelf in link

Maar waarom de hele pagina zo breed is?

Nieuwe compressor kost trouwens zo’n 450 euri Shocked

Profiel  

bonang
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131

- XM v6 12v automaat
- XM V6 24V Exclusive 5spd.
Gepost: 17 mei 2008 02:59 AM
  [ # 32 ]
TCT tijger schreef:

Bonang, op de compressor zelf staat ook een code, dat ding hoeft niet per sé van de Citroën te komen. Vaak is het een Sanden SD-709, maar soms ook een ander.

Hoe dan ook, 2e hands prima te vinden, maar voor de juiste prijs zou ik het toch via dit forum proberen. Droger is zo gevonden inderdaad en is niet duur. Verder hebben ze bij de dealer retrofit zakjes, waar alle rubbertjes inzitten die je nodig hebt, mocht je ergens een lek tegenkomen (setje kost 20-25€ da’s iets van 200$ tegenwoordig geloof ik ?  Wink. ).

Minstens $200 - maar wat verwacht van een 2de wereld land? Leuk is dat op bepaalde dagen de canadeese dollar nog sterker is dan die van bush en co. (en helaas mij ook.)

Bedankt, TCT. Een code lijkt mij makkelijk—maar waar zit die precies? Is (voor mij althans) niet zo te bespeuren in situ. En inderdaad een kitje daarbij. Mocht ik niets vinden aan deze kant van de wereld voor a.s. dinsdag of zo, zoek ik de onderdelen verder in nl of via dit forum

Profiel  

bonang
> 100 berichten
RankRank

- XM v6 12v automaat
Gepost: 17 mei 2008 03:02 AM
  [ # 33 ]
Ries schreef:

Nee, dat ook niet, maar als je url te lang is verandert deze vanzelf in link

Maar waarom de hele pagina zo breed is?

Onderwerp is begonnen uit een vrij breed land…
Idea
maar viel mij ook op.

Profiel  

TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 478

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 17 mei 2008 07:21 PM
  [ # 34 ]
bonang schreef:
TCT tijger schreef:

Bonang, op de compressor zelf staat ook een code, dat ding hoeft niet per sé van de Citroën te komen. Vaak is het een Sanden SD-709, maar soms ook een ander.

Hoe dan ook, 2e hands prima te vinden, maar voor de juiste prijs zou ik het toch via dit forum proberen. Droger is zo gevonden inderdaad en is niet duur. Verder hebben ze bij de dealer retrofit zakjes, waar alle rubbertjes inzitten die je nodig hebt, mocht je ergens een lek tegenkomen (setje kost 20-25€ da’s iets van 200$ tegenwoordig geloof ik ?  Wink. ).

Minstens $200 - maar wat verwacht van een 2de wereld land? Leuk is dat op bepaalde dagen de canadeese dollar nog sterker is dan die van bush en co. (en helaas mij ook.)

Bedankt, TCT. Een code lijkt mij makkelijk—maar waar zit die precies? Is (voor mij althans) niet zo te bespeuren in situ. En inderdaad een kitje daarbij. Mocht ik niets vinden aan deze kant van de wereld voor a.s. dinsdag of zo, zoek ik de onderdelen verder in nl of via dit forum

Als het goed is zit er wel ergens een plaatje met het typenummer etc op de compressor. Het hoeft niet per sé een Sanden pomp te zijn.

Overigens moet ik zelf ook aan een nieuwe pomp waarschijnlijk, maar ik ga voor mijn probleem verder in mijn oude topic daarover :

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=184250&postdays=0&postorder=asc&start=0
(misschien voor jou ook wel interessant, je kunt aan een airco systeem de meest uiteenlopende problemen tegenkomen heb ik ontdekt)

Nu C5 tijger…

Profiel  

bonang
> 100 berichten
RankRank

- XM v6 12v automaat
Gepost: 18 mei 2008 12:32 AM
  [ # 35 ]

Vanddag staat de XM bij de monteur - o.a. probeert hij een typeaanduiding/code te vinden op de compressor. Een nog vervelender probleem (desondanks dat het weer boven de 30C wordt vandaag) is het constant draaien van beide koel ventilatoren zodra je de sleutel draait. Heb een andere string hierover op deze forum lopen.

TCT - bilijkt dat ik dezelfde type handmatige airco syteem hebt als de jouwe. Gezien ik ook een aan een nieuwe condensor toe ben, enige kans dat jij de benoeming/partnummer van jou nieuwe condensor nog kent? Idd had ik jou onderwerp al doorgelezen, en in feite ‘Theostek’ een email gestuurd op de zak waar het lijkt dat hij werkzaam is, maar nog geen antwoordt gekregen.

Wel heb ik de Sanden SD709 om een amerikkanse aircoleveranciers site kunnen vinden—blijkt erg veel variaties v.d. SD709 te zijn, bepalend van auto type enz. Dus ik moet wat meer precies info over de exact model zien in te winnen voor dat ik eentje kan bestellen.

Profiel  

TCT tijger
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 478

- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Gepost: 18 mei 2008 12:46 AM
  [ # 36 ]

Ik heb geen idee wat het typenummer is van mijn condensor. Ik heb wel de orginele van Valeo erin gezet. Dat ding was schreeuwend duur, ik kreeg hem voor een matsprijs, omdat dat ding al jaren stil lag in een magazijn, ik heb er ongeveer 200€ voor betaald. Misschien is deze ook 2e hands te vinden (in NL).

En je hebt dus de Sanden SD709, ik wist niet dat je daar ook weer types in hebt, zal wel in de behuizing zitten dat verschil, geen idee welke gegevens je daarnogmeer voor nodig hebt. Je rijdt in een V6.12 toch ?

Nu C5 tijger…

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 18 mei 2008 01:22 AM
  [ # 37 ]

Mmm net vandaag de pomp van een V6 automaat gehaald. Maar niet op het typenummer gekeken. Wie weet rij ik morgen nog even langs m’n stalling. Overigens is die van mijn wel uit 93 en vermoedelijk nog r12 (en leeg)

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

Nick van Lieshout
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 19 mei 2008 12:46 PM
  [ # 38 ]

Mocht je een aircocompressor nodig hebben dan heb ik die nog eentje liggen, zie:

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=189789

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 20 mei 2008 12:03 AM
  [ # 39 ]

Aan al de 2de hands verkopers hier op het forum,betreffende aircocompressors: Een goede raad: Als je een aircocompressor of onderdelen demonteerd,en weglegt voor stalling tijdelijk,stop dan de in en uitgang deftig af, want een compressor die een tijd open gestaan heeft, is nog bitterweinig waard!
Ik hoop dat TheoStek dit kan bevestigen? Wink

Profiel  

bonang
> 100 berichten
RankRank

- XM v6 12v automaat
Gepost: 20 mei 2008 02:21 AM
  [ # 40 ]
TheoStek schreef:
bonang schreef:

Kort maar krachtig kan ik je daar niet aan helpen, om een R134A systeem om te bouwen naar R12.
Zorg dat alles nu gewoon bij R 134A blijft, dat is milieu vriendelijker dan R12, deze tast de ozon laag aan.
Alle compressoren die nu worden aangeboden voor R12 inclusief andere onderdelen zijn bestemd voor R134A.
Jouw auto heeft de SANDEN SD709 compressor, OEM nr 6453H6, Clutch PV5/119.

Beste Theostek,

Hartelijk dank voor de info. Ik zal mijn oorspronkelijke boodschap aan jou weer opsturen via de pb link hier op de forum site. Maar…

Er is al besloten om het NIET om te bouwen terug naar r12, maar op r134a te blijven—mijn excuses indien ik dit niet duidelijk heb beschreven in post 14 van dit onderwerp. Dus—is de bovengenoemde Sanden de juiste voor r134a? Indien ja, dan UITSTEKEND! Want nu zou ik die kunnen bestellen. Weet jij dan ook een naam/partnummer voor de correcte condenser die hierbij hoort? Bij voorbat veel dank…

Profiel  

bonang
> 100 berichten
RankRank

- XM v6 12v automaat
Gepost: 30 mei 2008 03:50 AM
  [ # 41 ]

tussenresultaat

Op ebay UK heb ik een nieuw condenser gevonden en besteld. De verkoper van mijn XM stuurt een compressor + condenser uit een z’n andere XM’en - zal zien of die compressor werkt (de condenser wordt een ‘backup’ indien nodig.)

Veel vertrouw heb ik niet…maar de zomer blijft wel heeeel ver weg behalve een paar wanzinnige warme dagen 14 dagen geleden—vandaag weer een graad of 14C, beetje motregen…lente in Oregon.

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook