






















Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Ik ga morgen of zaterdag diverse delen van een visa demonteren voor mijn eigen visa…
Hoe kan ik het handigst de voorportieren demonteren? Wat voor gereedschap heb ik daarvoor nodig?
Ik heb een draadje gevonden over het demonteren van een voorruit. De één zegt dat je het met een schroevendraaier kan doen en de ander zegt dat je dat je al in de auto zittend met je voeten de ruit eruit kan drukken terwijl iemand anders de ruit tegenhoudt en het rubber wat bewerkt zodat de ruit naar buiten komt.
Heeft iemand hier nog iets aan toe te voegen?
Bij voorbaat dank!
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Met de voeten lukt perfect.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Met een dreveltje (diameter volgens boek: 5 mm)kun je zo de pinnetjes er door heen slaan. Zorg er voor dat de bovenkant van de drevel, of wat je ook daarvoor ook gaat gebruiken, niet taps is want zit je drevel vast
Al spiekende in mijn Visa boek:
Zegt het zelfde. Het stellen van de deur als je die terug wil plaatsen kan door de scharnieren te verbuigen op de carrossorie :D hahaha
Dat over die voorruit is erg griezelig, het is mij nog nooit gelukt om een “gelaagde"voorruit (zelfs niet van een 2cv) er heel uit te krijgen.
Als ik zoiets weer zou moeten doen, zou ik het rubber kapot snijden.Ik hoop echter wél dat het je lukt !!!! Succes. Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)








Totaal aantal Berichten: 771
Geregistreerd: 26-01-2005
- BX 1600 tzi automaat
De voorruit is er heel uitgekomen met zijn tweeen met een schroevendraaier tussen het rubber en de auto en dan van binnenuit duwen en toen ging hij eruit D
De voordeuren hebben we met een slijptol eruit gehaald )
Citroen Bx 1.6 TZI Automaat 1991 120.000km
Citroen Jumpy 2020 50.00km
Citoen C5 exclusieve 2006 192.000
I Claudius mij is het anders wel gelukt bij de C15, rustig aan ....
monteren is wel meer kul werk.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Toch doe ik het niet graag,je moet erg oppassen dat je niet teveel druk zet op één plek.(dat is waarschijnlijk steeds mijn probleem)
Maar ik las dat alles gelukt was ,gelukkig maar !!! Gr Claus
5 februari 1878 | rue Lafitte 44 | Paris
2CV6 (1983)
C5 Break (2005)























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
paso schreef:monteren is wel meer kul werk.
Daar ben ik ook bang voor
Eerst maar eens de oude demonteren van de cabrio…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
paso schreef:monteren is wel meer kul werk.
Aangezien ik daar binnenkort mee aan de slag wil, heb je hier nog nuttige tips voor voordat ik de ‘nieuwe’ voorruit sloop? Is dit handig om met 2 man/vrouw te doen?
bij voorbaat dank!
Robert
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Het rubber lekker invetten met bandenvet,touwtje eromheen,1 man/vrouw er binnenin om het touw aan te trekken,de ander erbuiten om het rustig aan te drukken,doe je dit met beleid gaat het gewoon lukken
Juist maar wel vermelden dat je best beneden de ruit er in zet en zo links-rechts gelijk naarboven toe werkt.
Op zich geen probleem maar probeer de ruit steeds zo diep mogelijk naar beneden te houden anders krijg je ze er boven niet in.
Eens de ruit zowat zit neem je een dikke vod en lop je met je vuist de ruit echt op zijn plaats, ik had voor dat de ruit erin zat maar het rubber leek me te bol staan, enkele slagen en ze ging echt op haar plaats zitten. (je kunt echt hard slagen zonder ze stuk te krijgen)
Vergeet ook niet wat primer verf bij de hand te hebben om eventuele roest (eerst wegschuren of met een stalen borstel op het boormachine) bij te werken.
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Dat klinkt alsof het goed te doen is…. We gaan het binnenkort proberen! Ik zal evt. vorderingen wel posten in m`n ‘visa-cabrio-topic’
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3223
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Nu maar wachten!!
Het gaat de goede kant op hier in Enschede, met alle oude citroënnetjes!
(nu nog even die witte LNA van die coffeeshopbezoeker afpakken!!!)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist