Zeg Dirkje…
Heb jij een zwarte Xm ? welke uitvoering is da? qua motor en uitvrustingen enzo…
de hamvraag… is die te koop. Ik weet iemand die stevig aan het zoeken is naar een zwarte maar ‘m nie kan vinden
nee, geen zwarte, donker groen, maar hij heeft nog maar 140 000km, dus hij moet nog een jaar of vier meekunnen, groet dirk
xm 21td 95’
http//groups.msn.com/mijnxm/uitleesje.msnw?Page=1 je bedoelt die bruine stekker toch hé? in de veercompu moet ik niet zijn, toch ?
xm 21td 95’

Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Ik heb een ‘94 (serie I) en het lampje gaat ook NIET branden wanneer ik het contact aanzet. Alleen als ik de sportstand inschakel dus.
Nochtans is er een wezenlijk verschil als ik tijdens het rijden van stand wissel. dwarsnaden ed. worden veel beter doorgegeven en je zou kunnen zeggen dat er meer gevoel in het stuur zit.
Zou ‘t dan toch kunnen dat er toch iets mis is als ik dit zo lees..?
grtn
F

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Allez mannen,
Moeten we het U nou echt geheel uitspellen?
Geeft niet hoor, doen we graag.
Uit ons onderzoek (Eigenlijk dat van Malle Pietje) is gebleken dat het lampje MOET oplichten bij het aanzetten van het contact. Zo niet? dan is er een probleem met de veercomputer. Simple comme bonjour.
Soldeer het schakelingetje dat in Malle Pietje’s draadje staat en volg de aanwijzingen goed op. Het wijst zich vanzelf.
Uitlezen, en resetten gebeurt via de bruine stekker onder het dashboard.
Veel succes
Paul
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Totaal aantal Berichten: 230
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
‘t leek voor wat mij betreft toch onwaarschijnlijk, vandaar dus toch de vraag…
Maar bon, misschien kan het dus wel (nog) beter! Dus “bonjour”
Weten we wat doen eh..
thx
Zo niet? dan is er een probleem met de veercomputer
Ik zou eerder willen stellen: Zo niet? Dan heeft de veercomputer ooit een foutcode opgeslagen

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Harm schreef:Zo niet? dan is er een probleem met de veercomputer
Ik zou eerder willen stellen: Zo niet? Dan heeft de veercomputer ooit een foutcode opgeslagen
Klopt, is idd een betere omschrijving.
Het heeft wel tot gevolg dat de veercomputer in een noodprogramma gaat draaien, waardoor de auto anders (lees: minder soepel) veert. Dat is wel degelijk een probleem want je wilt dat de vering goed is bij een XM.
Het loont dus de moeite om de foutcodes te resetten.
Dat heb ik nu zelf mogen ervaren!

Totaal aantal Berichten: 857
- XM V6 24V Exclusive
Heren, u heeft gelijk, ik heb mijn woorden verkeerd gekozen. ops:
Ik heb er in de afgelopen tijd verschillende keren over zitten nadenken (onder het genot van een goed glas en een fijne sigaar) en ben tot de volgende, plausibele, verklaring gekomen.
Als ik ergens een denkfout heb begaan corrigeer me dan alsjeblieft.
De computers in onze wagens controleren en besturen de diverse systemen die zijn aangebracht. Als er een foutmelding ontvangen wordt vanuit een van de componenten van het systeem schakelt de computer de betreffende, mogelijk defecte, component uit en stuurt de rest van het systeem bij op een zodanige wijze dat er zo weinig mogelijk schade kan ontstaan.
Het kan zijn dat de storing echter niet “hard” is, de component is niet defect maar toch uitgeschakeld. (In de vering uit zich dat door een iets stuggere vering en het lampje op het dash dat niet brandt bij aanzetten van het contact.
Resetten van de computer geeft alle systemen weer vrij, de uitgeschakelde componenten worden weer aangestuurd en alles werkt weer.
Indien er toch een harde fout inzit kun je dat direct daarna constateren, ga maar een stukje rijden en lees daarna de computers nogmaals uit. Je hebt dan in ieder geval een indicatie van wat er gerepareerd moet worden.
Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Vannaf wanneer zit die bruine stekker in de XM’s?
Mijne is van december 1992,dus model ‘93,en ik vind een resem
stekkers in de computerbak onder de kap!
Heb ik dan geen bruine stekker???
Kan het uitleesdeel van malle pietje,welke de verschillende mogelijke manieren beschrijft om uitlezen, niet sticky gemaakt worden???
Mod’s??zou heel wat gemakkelijker zijn om terug te vinden en te lezen.
@malle pietje:
die stekkers in de computerbak, zou ik die niet mogen afknippen en al die verschillende draden in een multistekker brengen?
Daar kan ik dan een andere tegen stekker op pluggen en de verschillende draden naar binnen leiden,tot in het kastje van de armsteeun bvb.
En dan daar een vast uitleesbakje in plaatsen met een switch naar de verschillende draden,om uit te lezen??
de mijne is van juni 95’ organr 6694, veercopu h4 s212g, dus die is perfect uit te lezen via die bruin oranje stekker onder je stuur ?
xm 21td 95’
dirkjec5 schreef:http://groups.msn.com/mijnxm/uitleesje.msnw?Page=1 je bedoelt die bruine stekker toch hé? in de veercompu moet ik niet zijn, toch ?
wat jammer dat die foto’s nou in een members only deel staan kan je ze niet ergens anders hosten?
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
het kost je niets,om lid te worden.
jawel, mijn ziel! het is een evil microsoft website!
xsara 1.6 16v break
ex- xm tct vsx
Vannaf wanneer zit die bruine stekker in de XM’s?
Mijne is van december 1992,dus model ‘93,en ik vind een resem
stekkers in de computerbak onder de kap!
Heb ik dan geen bruine stekker???
Zeg bloopert, is dat niet een beetje vragen naar de bekende weg? die grote stekker is volgens mij pas vanaf de type 2 geleverd, in het type 1 dash zit niet eens de ruimte voor zo’n ding. Bij je type 1 moet je dus de stekkers in de computerdoos gebruiken, verder is het uitlezen hetzelfde. Je moet alleen een wat langer draadje hebben, van de motorruimte naar binnen toe.