
















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Klinkt misschien dom, maar kan het overwegen waard zijn….....uit de kelder lieren en op een auto/ambulance plaatsen, tank volgooien en kilometers maken, door de rijwind droogt ze vele malen sneller dan dat ze alleen in de zon staat of anders verwarmd wordt.
Succes en we horen wel hoe je gevaren bent….....(sorry, geen leuk grapje )
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ciao DAGO en alle anderen!
Pech inderdaad! Hoor net dat het zo’n beetje elke 2 jaar gebeurd hier. Italianen laten dat dus gewoon gebeuren en rijden alle auto’s er op tijd uit (bijna alle dus), laten het boeltje onderlopen en wachten weer rustig tot alles weer droog is. Niks oplossen zo’n probleem! Moelijk te vatten voor een Hollander als ik….
VErzekering? Denk ik niet…. van mijn kant dan. En de Italiaanse buraucratie kennende ook niet van die kant. Maar ik zal het wel proberen natuurlijk, te meer omdat die gast vanavond vertelde dat die garage zonder vergunning is gebouwd, omdat….. -ie teveel onder het Po-niveau ligt! Mamamia…
Die benzinetank baart me wel zorgen; legen met die DS op z’n kont is namelijk niet eenvoudig en zowieso K.T-werk. Het binnegkoemn water was trouwens gelukkig zeer schoon, geen zandzooi dus.
Hilko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klote zeg!
Zoek even contact met Kawasaki hier op het forum. Zijn Sm en maseratie stonden in de garage toen die volliep en konden er niet uit want er stonden pallets met stenen voor de ingang voor de verbouwing…
Die SM is tot boven het dash nat geweest maar loopt nu gewoon weer.
Motor en bak olie verversen. Compu eruit en open maken en laten drogen. Daarna alle stekkers van de injectie openen en laten drogen. Veelvuldig met de WD 40 in de weer want dat verdrijft vocht.
Dasn starten zonder bougies. Na een aantal rondjes compu en bougies erin en gaan.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 587
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Wat een ramp, zeg.
Een nachtje in een hete spuitkabine doet ook goed voor kabelverbindingen, bak, blok en interieur, uiteraard naar demontage van bekleding, compu etc. Zie ‘em zo snel mogelijk uit die kelder te krijgen (met boormachine hydrauliek op druk brengen en slepen) om te drogen.
Succes


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Met een beetje gepriegel moet je een DS toch ook wel kunnen opkrikken om overal goed bij te kunnen? Niet te snel bij de pakken neerzitten (al kan ik me er nog wel iets bij voorstellen hoor, zo kort na de ‘ramp’).












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
En die ECU heb ik nog wel liggen voor weinig…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Wat een drama Hilko, mijn medeleven…
Er zal geen kortsluiting zijn geweest, de accuklemmen waren niet onder water toch, of misschien al los voor het ‘stallen’? De ecu zou na goed drogen en contacten reinigen gewoon weer kunnen werken. De printplaten zouden kunnen gaan oxyderen maar dat is met WD 40 te voorkomen denk ik.
Voorwiellagers schijnen niet tegen het onder-water-staan te kunnen, misschien dat er nog op tijd vet in te krijgen is?
Maar dit zijn helaas niet je enige problemen…
Die spuitcabine-droging had ik ook al bedacht en alle bekleding demonteren en (in huis) los drogen.
Sterkte!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
drama!
hopelijk komt het enigszins goed.
ik zou alles eruit halen wat kan drogen binnenshuis. Verder zou ik de auto helemaal afladen met vochtvreters. Alles helpt tenslotte
of je daar electra mee redt is een ander verhaal.
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
of je daar electra mee redt is een ander verhaal.
Voor je elektra ben ik niet zo bang.
Elektronica kan over het algemeen vrij goed tegen schoon zoet water, zolang het maar goed droog is, wanneer je het weer gaat gebruiken (en niet ondertussen is gaan roesten). Als het zeewater zou zijn geweest zou het veel erger zijn.
Ik denk dat de meeste ellende in je interieur zit.
Volg je hart, gebruik je hoofd.









Totaal aantal Berichten: 833
Geregistreerd: 12-05-2006
- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Nare bedoeling.
Brian schreef:of je daar electra mee redt is een ander verhaal.
Voor je elektra ben ik niet zo bang.
Elektronica kan over het algemeen vrij goed tegen schoon zoet water, zolang het maar goed droog is, wanneer je het weer gaat gebruiken (en niet ondertussen is gaan roesten). Als het zeewater zou zijn geweest zou het veel erger zijn.Ik denk dat de meeste ellende in je interieur zit.
Ik denk dat je het ook goed moet schoonmaken na het drogen. Ik denk dat het water uitslag achterlaat.












































Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bogaard77 schreef:Klote zeg!
Zoek even contact met Kawasaki hier op het forum. Zijn Sm en maseratie stonden in de garage toen die volliep en konden er niet uit want er stonden pallets met stenen voor de ingang voor de verbouwing…
Die SM is tot boven het dash nat geweest maar loopt nu gewoon weer.
.
Dit profiel:
http://www.citroen-forum.nl/profile.php?mode=viewprofile&u=4307
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
misschien een 2e tank onder je motor kap maken. Even benzineleiding verleggen naar je pomp. Dan krijgt ie benzine. Je had lhm al vervangen. Dan idd zo snel mogelijk buiten zetten met alles open. zon zon zon. blokje rijden op dag 2. Droog rijden…
ik heb gehoord dat op dan duur je stekkertjes het 1 voor 1 gaan begeven (corrosie) als die vochtig blijven. Daar zou ik mijn focus leggen.
succes! we denken aan je!
.komma
Ciao people!
Hartverwarmende berichten, dank!
Heb inmiddels de achterbank en leuning eruit gehaald, evenals alle tapijtdelen. Ellende allom natuurlijjk, grote plassen op de achtervleor en de benzinetankplaat. Allemaal opgesopt met een spons….....heel smerig werkje. De deurbekleding laat ik liever nog even zitten, want die trekken direct krom en zullen nooit meer passen. Maar zijn zowieso verloern natuurlijk. De stoelen laat ik even staan, dat start wel zo makkelijk als dat ooit nog mag gebeuren…......en zijn minder “zompig” dan die achterbank.
Die ECU zal ik er morgen eens uithalen en proberen te drogen. Heb die er nog nooit uitgehad, dus zal wel zien. Heb nog steeds goede hoop voor de motor; heb het idee dat er geen water via luchtfilter en gasklep is binnengedrongen, maar voor de lager gelegen delen heb ik geen idee of er uberhaubt water naar binnen kan. Zal in ieder geval doorstarten met bougies eruit, als de elektra en startmotor iets droger zijn.
Over de accu: helemaal dood, denk dat -ie wel onder water heeft gestaan maar dat is moeilijk vast te stellen. In ieder geval kortsluiting gehad, maar alle zekeringen zijn nog steeds OK…..vreemd!
Bogaard77: wellicht heb ik die ECU dus nodig….
Wat een ellende, maar er was en is niet veel aan te doen..! Maar die benzinetank….....ben erg benauwd daarvoor…
Ik hou jullie oip de hoogte!
Bedankt,
HIlko
Citroen DS19A Pallas 1967, BVH
Citroen C4 Grand Picasso EAT6 Blue HDi 2019






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als je accu onder gestaan heeft is “gewoon” al het zuur weg en zit er nu zuiver ” PO ” water in
Kortsluiting maakt dit niet , je bent alleen al je energie kwijt .
Dat batterijtje is voor de schroothoop .
Als het water niet tot aan de peilstok gestaan heeft , is er vermoedelijk niets IN de motor gelopen . Wat zie je als je de peilstok eruit haald ??
Als het niveau te hoog staat zit er waarschijnlijk water onderin je carter .
Nogmaals sterkte , en laat je electriciteit niet te lang vochtig als het even kan .
Walter
Meten is weten , gissen is missen





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Dirkman schreef:misschien een 2e tank onder je motor kap maken. Even benzineleiding verleggen naar je pomp. Dan krijgt ie benzine.
Hij heeft wel een IE, dus de benzinepomp is iets moeilijker te bereiken dan bij een carburateur-model.
Citroen!