Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
@wannabee
ik zal ze mailen.
van dat foto’s online zetten heb ik zelf geen idee van hoe dat moet , heb je daar geen server ofzo voor nodig ?
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Volgens mij moet dit werken:
http://nl.msnusers.com/96ha05v0kr1qog92dft4jqb704/Documenten/Afbeeldingen/Afbeelding 026.jpg
en
http://nl.msnusers.com/96ha05v0kr1qog92dft4jqb704/Documenten/Afbeeldingen/Afbeelding 028.jpg
Bedankt trxke
Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
euhm bij mij werkt het niet
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
He balen, aan deze kant werkt ie wel,
Vanavond gaat niet meer lukken, probeer het morgen sorry.
Nieuwe poging:
Misschien werkt deze link:
Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
jep nu lukt het
tnx
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
In navolging van Maarten wil ik het ook gaan proberen
Ik heb nog enkele praktisch vragen aan de ervaringsdeskundigen hier,
-Als de kachel bloot licht komt is hij dan makkelijk eruit te trekken?
-Met hoeveel verbindingen zit ie nog vast?
-Geldt dezelfde werkwijze als de auto is voorzien van een airco?
BVD!
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Ik heb gisteren het stanleymes erin gezet.
Als de twee koelslangen bovenaan los zijn zit de kachel nergens meer mee vast. Er kwam wel een klets koelvloeistof mee, dat in de plastic bak was blijven staan.
Bij mijn serie 1 moest de rechter dashboardkast eruit. Bleek heel simpel: twee boutjes vanuit de motorruimte loshalen.
Hoe het zit met airco weet ik niet.
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Kijk aan! Ik heb vanmiddag de kachel uitgebouwd (lees uitgesloopt). Ik werd wat verrast door de koelvloeistof maar had gelukkig een emmer klaar staan.
Zaterdag zet ik de nieuwe kachel erin.
Wat mij nog onduidelijk is: Moet het reservoir, als de kachel erin zit, alleen met koelvloeistof afgevuld worden? Of kan het ook water/koelvloeistof?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als je je koelsysteem wil sparen, wat zeker bij een turbo raadzaam is, geen compromissen sluiten… ik zou dus pure koelvloeistof doen, maar dat blijft een kwestie van eigen voorkeur. Ik zie het altijd maar zo… om die paar euro koelvloeistof te besparen wil ik niet een keer naar een expansievat vol bruine vloeistof staan te kijken, want die heb ik ook al gehad, bij GtiT nr. 2 die ik had.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Ik denk dat je (alweer) gelijk hebt….
Ach en geld moet rollen dan maar gelijk mijn volgende vraag, hoeveel liter moet ik inslaan?, ‘k vind het niet terug in mijn boekje.
Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
@wannabee
het beste wat je kan doen is het koelsysteem volledig aflaten dus ook de bout uit het motorblok draaien.
en dan afvullen met met 5 liter pure antivries(zoals Fina Thermidor ofzo) en de rest gedistileerd water zeker geen kraantjeswater nemen.
dan heb je bescherming tot iets van een -30 en ben je ook zeker van voldoen roestbescherming.
de inhoud van het systeem is iets van een 12 à 13 liter.
en zeker bij een turbo goed ontluchten( er blijven gemakkelijk luchtbellen in de cilinderkop zitten waar door de waterpomp geen stroming kan geven met alle gevolgen vandien).
de ontlucht schroef van de radiator los draaien tijdens het vullen na het vullen schroef dicht en ontluchten op de waterpomp met draaiende motor doe dit enkele malen na elkaar met enkele minuten er tussen (motor elke keer even stilleggen na het ontluchten)
dan laten warm draaien en de temperatuur in het oog houden tot als de ventilatoren aanslaan.
@maartenbokslag
de airco heeft een eigen radiatortje in het kachelhuis en dat zit voor de kachel als die eruit moet moet het geheel uit de wagen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
TRXke, wat je daar omschrijft lijkt me ook prima, maar ben ik nou gek of is dat niet ongeveer wat er in een jerrycan (goede) koelvloeistof hoort te zitten?
Kraanwater moet je idd ten alle kosten vermijden, er zit gewoon teveel zooi in die je auto niet lekker vindt….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1348
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- Xantia Break 1.8i 16v
- C5 2.0i 16v break
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ja in een jerrykan kan en klare koelvloeistof zit inderdaad het zelfde in maar meestal is de concentratie tot -22 waarbij je rekening moet houden dat er altijd nog restkoelvloeistof in het systeem blijft zitten wat dan mengt met de nieuwe , en ik heb dan altijd het gevoel dat er dan niet genoeg bescherming is wel voor de vorst maar niet roestwerend genoeg.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Heren, ik dank U (wederom)