7 van de 40
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 05 juni 2008 11:47 AM
  [ # 91 ]

Dat stationair is te hoog. Ik weet het niet precies meer, maar ik dacht dat normaal stationair 850rpm was, en met airco aan iets van 1000rpm.

Die temps zijn prima, mijn watertemp is ongeveer vergelijkbaar, komt eigenlijk nooit boven de 90 graden uit bij mij, ongeacht hoe warm het buiten is en hoe hard ik trap. Olietemp is zo prima binnen toleranties, maar ik haal eigenlijk alleen meer dan 100 graden als ik de Autoroute af aan het blazen ben om de voorzitter bij te houden.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4959

Gepost: 05 juni 2008 08:34 PM
  [ # 92 ]

Moet je er wel even bijzeggen dat je op een volsyntheet rijdt die beter koelt dan de olie die Arjan erin heeft zitten.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 juni 2008 08:42 PM
  [ # 93 ]

Met volsyntheet kregen we the Beast op 111 graden Celcius. Is dat erg?  Laughing

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 juni 2008 08:53 PM
  [ # 94 ]

Voor zover ik mij er in verdiept heb, bij 111 graden nog niet. Als ik geprolongeerd 200+ ga rijden kom ik daar denk ik ook wel in de buurt. Bij iets van 125+ graden schijnt een aluminium kop het wat minder leuk te gaan vinden, alhoewel een goeie olie dat kwa temperatuur nog steeds wel kan hebben.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

pp!
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 89

Gepost: 05 juni 2008 09:04 PM
  [ # 95 ]

zeg, wil maar even opmerken dat we het toch over “KOELWATERTEMP.” hebben, of vergis ik me nu?
bij mijn Volvo 245 Turbo intercooler is mijn koelwatertemp. rond de 110 graden, en m’n olie ;10W50, rond de 140 graden, met stationair 2 bar druk en op snelheid al naar gelang tussen de 3 en 3 en half bar.
temp. van je koelwater kan zonder problemen tegen de 125 graden aan zitten, mist je pakking, aanhaalmomenten van je kop, koelsleuven in je blok, waterpomp, koelvloeistof, radiator,fan, temp. meter enz. goed zijn.

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist

Land Rover Defender 110" ‘85
CX TRS ‘87
Talbot Samba Cabrio ´85
Volvo 245 Tic ´83
CX 2500 diesel ‘79
Volvo 245 GLT ‘84

Profiel  

ray
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 735

Gepost: 05 juni 2008 09:18 PM
  [ # 96 ]

Als je watertemp. 110 graden aangeeft gaat er zeker iets mis.

Gr Raymond

Het was een cx of niks

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 05 juni 2008 09:44 PM
  [ # 97 ]

Ik had het over olietemperatuur… koelwater mag best een stuk hoger komen dan 95 graden, maar dat doet het bij mij iig niet, al vind ik 125 graden wel tamelijk veel.

Volgens de handleiding is iets en negentig graden (moet ik even opzoeken) de gewenste bedrijfstemp van de gti turbo olie.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27954

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juni 2008 11:12 PM
  [ # 98 ]

De watertemp heb ik nog niet boven de 86 gezien, dus dat zit wel goed.
Zolang de olie niet boven de 110/115 komt dan is er denk ik ook geen rede voor paniek Wink

Arjan Verkade schreef:

Net even naar de bandenspanning gekeken.
Voorop zat er 2.6 Bar in, in de deur staat dat er 2.3 in moet. Dit advies maar even opgevolgd.
Er zitten nu wel 14” wielen op, maakt dit nog wat uit?

Wat kan ik het beste aanhouden voor 14” of TRX?

Achterop staat er in de deur 1.5 Bar voor geschreven, dit vind ik best laag.
Hier zitten gewoon TRXen op, iemand advies voor achterop?

Ook nog even een rondje gereden. Maar ik merk toch wel dat de motor soms wat schokt e.d. Vooral bij wat lagere snelheden.
Als je het gas intrapt dan is er gelukkig geen probleem Cool
Tot hoeveel toeren kan de T2 motor trouwens? bij 5500 gaat die het rood al zo’n beetje in. Zit er een begrenzer op?

Voor het schokken wil ik denk eerst even het luchtfilter bekijken en de bougiekabels. Bougies zelf hebben nog niet al teveel km’s erop zitten.
Kan ik de kabels gewoon doormeten? Moet de weerstand zo laag mogelijk zijn? Bij hoeveel Ohm ga je problemen krijgen?

Ik heb wel eens begrepen dat je het luchtfilter bij een CX niet hoeft te vervangen, maar gewoon altijd kan schoonmaken? Hoe gaat dit in ze werk en wat gebruik je hiervoor?

Dik gedrukte dingen weet ik nog niet Wink

Net weer even stukje gereden en af en toe schokt die best nog wel.
Toen ik thuis was even onder de kap keek, zag ik dat dat slangetje wat pas los lag weer los gegaan was. Nu was die 1 cm in geschuurt dus bleef ook niet meer zitten..
Dus maar even de scheur eraf geknipt en er weer op gedaan, kan nu nog net, volgende keer is die te kort Wink
Ik hoop een beetje dat dit te maken heeft met het schokken want eerst was het toch wat minder.

Luchtfilter en bougiekabels wil ik alsnog even nalopen Wink
Als ik morgen tijd heb rijdt ik weer even een rondje en kijk of het slangetje verbetering geeft.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 juni 2008 11:24 PM
  [ # 99 ]

Ja, er zit een begrenzer op.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 06 juni 2008 12:33 AM
  [ # 100 ]

Ik houd bandenspanning van 2,3 voor en 1,9 achter aan. Als ik de achterspanning hoger dan dat doe vind ik hem minder comfotabel. Maar dat is wel met mijn 16 inch wielen. Die voorgeschreven spanningen zijn niet voor niets zo volgens fabrieksopgave. Ik heb ze voor TRX’en altijd ongeveer aangehouden, soms iets meer omdat ze altijd leegliepen.

De toerenbegrenzer is er wel, maar ik heb hem er nog nooit ingejaagd. Ik zou ook weer op moeten zoeken waar ie ook alweer zit.

Ja de kabels kan je doormeten. In die enorme pdf van 220mb over cx’en die over het net zwerft staat wat de weerstanden moeten zijn. 8kOhm ofzo? Ik heb echt geen idee meer. Goeie bougies zijn belangrijk en de afstand MOET 0.9mm zijn, en zo komen ze meestal niet uit het doosje. Openbuigen dus en afstand controleren met een voelermaat.

Die recirculatieklep heeft wel invloed op dat schokken. Slang is zo te vervangen door onderdrukslang.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27954

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 juni 2008 12:46 AM
  [ # 101 ]

Oké, waar de begrenzer dan exact zit is dan misschien niet zo heel belangrijk Wink
Het gaat mij er meer om dat je hem niet tever door kan trekken en dat je schade krijgt..
Zolang je niet in de begrenzer gaat zal het dan wel goed zitten.

Qua banden ga ik dan de fabrieksopgave aanhouden + misschien wat extra omdat je vaak snel wat kwijt ben.

Die grote PDF heb ik nog niet Sad
Zal de bougies er ook eens uit halen, eerst maar even bougie sleutel kopen dan Surprisedops: Dat zat toch al in de planning Wink
Neem aan dat het met een schuifmaat ook te meten is, die heb ik wel liggen. Terug zetten in kopervet toch?
Oke, dan ga ik eerst van ongeveer 8kOhm uit, eens kijken wat eruit komt.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 juni 2008 01:13 AM
  [ # 102 ]
Arjan Verkade schreef:

Oké, waar de begrenzer dan exact zit is dan misschien niet zo heel belangrijk Wink

Die zit ergens in de ECU en die zouden wij dan graag weer wel vinden….

Als je dan toch nog een bougiesleutel moet kopen, doe daar dan ook een voelermaatsetje bij. Die kosten nou ook niet zoveel en met een schuifmaat gaat je dat niet lukken. Ook kleppen stellen zal niet lukken met een schuifmaat. Gewoon aanschaffen voor het beste resultaat.  Very Happy

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 06 juni 2008 02:58 AM
  [ # 103 ]
Arjan Verkade schreef:

De watertemp heb ik nog niet boven de 86 gezien, dus dat zit wel goed.
Zolang de olie niet boven de 110/115 komt dan is er denk ik ook geen rede voor paniek Wink
.

slechts tr info:
ik zat op 88 graden voor ‘t water.
toen een lekke radiator, dus nieuwe er op.
sindsdien staar ik tegen 78 graden op ‘t display, wat een verschil.
pas bij deze 25+ dagen kom ik weer in de 80-ers.

olie temp volgt de reeds genoemde waarden.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

J-Roen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

Gepost: 06 juni 2008 04:08 AM
  [ # 104 ]

Bougies afstellen met een schuifmaat wordt wat lastig denk ik. Zou toch echt een voelermaat nemen.

Vraagje over de electrodeafstand dacht altijd dat ie 0.8 moest zijn ipv 0.9 of mag ik mezelf ook es voor mn kop gaan slaan?

Karakter herken je aan de auto…

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 06 juni 2008 12:26 PM
  [ # 105 ]

In het gti t2 uitbreidingsdeel van de Revue Technique staat 0.8-0.9mm inderdaad. Maar misschien kwamen ze bij mij wel op 0.7mm uit het doosje… dat weet ik niet meer.

Op zich is meer niet heel erg dus maar, grotere afstand betekent sterkere vonk, omdat de spanning dan hoger op moet bouwen voordat de vonk over slaat.

Ik heb dan wel andere bougies, NGK B9HVX, die door een boel opgevoerde turbo rijders aangeraden werden, en die bevallen goed. Ik weet dan alleen niet hoe de originele Champion L82 of Eyquem 755X uit het doosje komen kwa electrode afstand.

Profiel  

7 van de 40
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook