Totaal aantal Berichten: 2476
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
jep alle cx’ zijn figuurlijk wrakken!
jep op benzine is een 2400 1 op 7 of 1 op 6 ziet zo raar… een c-matit is kan zelfs nog erger zijn zeker als je boven de 140-150 gaat met zo’n monster…..
een injectie 2400 verstookt beduidend minder of je moest goed doortrappen met ee ZF automaat…. die gaat er ook naartoe….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mijn 78’er 2400 break, vierbak, met diravi, reed gemiddeld 1:7,3
Een cx zonder diravi is wat mij betreft een koop waar je spijt van kan krijgen. Heb ooit een 220 super uit 76 gehad en moest snel concluderen dat dat wel erg werken was en dat past niet bij de het CX gevoel. Je moet lekker comfi kunnen genieten. Ik vind de prijs, gezien de staat van de lak ook niet echt bijzonder scherp. En mocht je hem ooi weer kwijt willen is een CX zonder diravi sclecht verkoopbaar om bovengenoemde reden. Voor de helft van de prijs kun je net over de grens in Frankrijk vast wel een betere vinden. Voor 1000 euri kun je er dan lpg in laten bouwen. Invoeren etc is echt appeltje eitje!
Maar goed “that’s my humble opinion”
P.S.
Misschien verstandig om echt heel goed te kijken naar wat dit nu voor een cx is. Een pallas zonder dorpels, zonder metellic lak, kennelijk een andere kofferdeksel met typeplaatje van ‘82, een rechterspiegel die ik niet thuis kan brengen… kortom een allegaatje. Voor de zelfde centen is het geneens een 2400 motor. Is het een CX 2000 van 76 ![]()
Totaal aantal Berichten: 43611
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70 Summum
- Overig Saab 96 V4
Marty schreef:P.S.
Voor de zelfde centen is het geneens een 2400 motor. Is het een CX 2000 van 76
Dat laatste denk ik ook ![]()
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Heb je wel weer beter verbruik. ![]()
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Er zit trouwens ook geen Pallas stuur op.
Totaal aantal Berichten: 2476
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
klopt… ik vind het er allemaal maar nogal brak uitzien…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2541
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Volgens de RDW is het een 2400
Volgens mijn informatie had de palas in die tijd o.a standaard diravi
maar aan gezien het geen Pallas is zal het er ook niet opzitten.
deze auto is gedeeltelijk verpallast
anders bouw je hem om naar een pallas
ik heb genoeg pallas spul liggen nu
sorry
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij is het ook een 2400.
Zo: dus 1 op 6 à 7 op gas. Ik rij nu met mijn Xantia gemiddeld 1 op 11 à 12. Dat wordt dus bijna dubbele brandstofkosten.
Wat anders: Ik ving ergens op dat een cx niet geschikt is voor lange mensen. Ikke 1,89 meter. te lang voor een cx of zijn dat fabeltjes?
Jemig 1 op 6. Nu slaat de twijfel toe. De cx komt wel in plaats van de Xant dus.
Dyna Z1: Tout alu.
Totaal aantal Berichten: 2541
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
rf schreef:Zo: dus 1 op 6 à 7 op gas. Ik rij nu met mijn Xantia gemiddeld 1 op 11 à 12. Dat wordt dus bijna dubbele brandstofkosten.
Wat anders: Ik ving ergens op dat een cx niet geschikt is voor lange mensen. Ikke 1,89 meter. te lang voor een cx of zijn dat fabeltjes?
Jemig 1 op 6. Nu slaat de twijfel toe. De cx komt wel in plaats van de Xant dus.
mijn idee is een CX van die leeftijd moet je er gewoon bij hebben en niet ipv.
ik heb ongevveer dezelfde lengte als jij maar ik vind de cx niet beroerd zitten.
Maar een ieder voor zich maar de CX die jij op het oog hebt is m.i veels te duur.
Voor dat geld vind je genoeg completere en waarschijnlijk betere.
Citroen c32 Hilton XLS
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Misschien een idee om eens een proefrit te maken? Niet een kwartiertje, maar een hele dag ofzo.
Totaal aantal Berichten: 2476
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Dyanerood schreef:bxsport schreef:jep alle cx’ zijn figuurlijk wrakken!
jep op benzine is een 2400 1 op 7 of 1 op 6 ziet zo raar… een c-matit is kan zelfs nog erger zijn zeker als je boven de 140-150 gaat met zo’n monster…..
een injectie 2400 verstookt beduidend minder of je moest goed doortrappen met ee ZF automaat…. die gaat er ook naartoe….
Mwah dat valt toch wel mee. Ik rijdt met mijn CX uit 1989 met een 2.2 liter motor gemiddeld 1 op 12 en op lange afstanden 1 op 14. Voor zo’n grote bak is dat toch niet verkeerd, al helemaal omdat dat ding zonder problemen euro slikt.
2200 is een pak zuiniger dan een 2400 hoor!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 2476
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
geoarthc35 schreef:Volgens de RDW is het een 2400
Volgens mijn informatie had de palas in die tijd o.a standaard diravi
maar aan gezien het geen Pallas is zal het er ook niet opzitten.deze auto is gedeeltelijk verpallast
anders bouw je hem om naar een pallas
ik heb genoeg pallas spul liggen nu![]()
sorry
heb een 77ger pallas gehad zonder diravi het kan dus…..
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

