

Totaal aantal Berichten: 66
Geregistreerd: 23-02-2008
- Xantia 1.8i 16v
Guerilla schreef:ik probeer de laatste tijd er op te letten, maar het aandeel BX op de weg is echt genant laag. Klopt dit of ben ik gewoon stekeblind.
In de stad valt het wel mee, daar zie ik er zeker nog wel een stuk of drie per dag. Maar op de snelweg kom je tegenwoordig gewoon meer DS’en dan BX’en tegen!
XBXG schreef:
@Winnetou: het enige dat mijn BX gelijk heeft met de YD-50-LH, is de kleur. Er zit toch een hoop verschil tussen mijn ultra-basis-BX en een full-options-GTI.
Heh heh, wat leuk toch weer.
Ik heb exact zo’n auto, de YD-51-LH. Ook Gti, en ook bleu-olympe. Alleen die van mij is ietsje meer full-option: Automaat en diesel.
(Ik vind de optie DIESEL bij een GTi wel de mooiste optie)
Test
Hey, dat is het station van Breda.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Tja, in Breda kom je regelmatig BX-en tegen (ik zie toch echt wel dagelijks meerdere BX-en)
Citroën-loos (maar wel nog een paar BX-onderdelen: zie Aangeboden http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/220826/ )






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Van die Franse en Belgische drugskoeriers zeker Uit betrouwbare bron kan ik vermelden dat de bankjes op het station van Breda trouwens niet lekker slapen, hadden ze wat mij betreft wel zo’n BX neer mogen zetten 1,5 week geleden.


























Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Een mooie witte BX nix:
@ XBXG: kenteken achterhalen wordt een beetje lastig. De wagen is op het moment nog kentekenloos. Tot vorige week stond ie in Belgie
Het was trouwens een erg simpele spot. De wagen staat bij mij in de tuin Ik heb ‘m vorige week uit Belgie gehaald, maar een eigen topic is nu nog (wegens opbergen van de wagen tot ergens volgend jaar) een beetje voorbarig. Misschien moet ik het “BX type 1” draadje maar eens wat nieuw leven inblazen..
karimov schreef:Misschien moet ik het “BX type 1” draadje maar eens wat nieuw leven inblazen..
Doe dat! Met een mooie foto uiteraard!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
karimov schreef:@ XBXG: kenteken achterhalen wordt een beetje lastig. De wagen is op het moment nog kentekenloos. Tot vorige week stond ie in Belgie
Het was trouwens een erg simpele spot. De wagen staat bij mij in de tuin
Ik heb ‘m vorige week uit Belgie gehaald, maar een eigen topic is nu nog (wegens opbergen van de wagen tot ergens volgend jaar) een beetje voorbarig. Misschien moet ik het “BX type 1” draadje maar eens wat nieuw leven inblazen..
Held dat je d’r bent!
Een BX Break type 1 is om van te watertanden. Kun je ons allen, in afwachting van een eigen topic over de BX, alvast vertellen of het een 16 RS Break, een 19 TRS Break of een 19 RD Break is? Van oud vrouwtje geweest? Altijd binnen gestaan? Kilometerstand?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX








Totaal aantal Berichten: 777
Geregistreerd: 30-05-2005
- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gespot op Franse internetsite: BX 15 RE van ‘89 met 60.460 km voor EUR 880. Staat in departement 59 dus net over de grens.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
XBXG schreef:karimov schreef:@ XBXG: kenteken achterhalen wordt een beetje lastig. De wagen is op het moment nog kentekenloos. Tot vorige week stond ie in Belgie
Het was trouwens een erg simpele spot. De wagen staat bij mij in de tuin
Ik heb ‘m vorige week uit Belgie gehaald, maar een eigen topic is nu nog (wegens opbergen van de wagen tot ergens volgend jaar) een beetje voorbarig. Misschien moet ik het “BX type 1” draadje maar eens wat nieuw leven inblazen..
Held dat je d’r bent!
![]()
Een BX Break type 1 is om van te watertanden. Kun je ons allen, in afwachting van een eigen topic over de BX, alvast vertellen of het een 16 RS Break, een 19 TRS Break of een 19 RD Break is? Van oud vrouwtje geweest? Altijd binnen gestaan? Kilometerstand?
Ik heb er een paar weken geleden ook bij zitten kwijlen, stond op kapaza.be. Als ik ‘t me goed herinner is ‘t een 16 RS Break. Dezelfde verkoper heeft ook deze nog staan: http://www.kapaza.be/Autos/Citroen/8581048/Citroen_bx_1600trs.html
Kees-Jan Smit schreef:Gespot op Franse internetsite: BX 15 RE van ‘89 met 60.460 km voor EUR 880. Staat in departement 59 dus net over de grens.
Leuke BX, maar die mag je voortaan in dit topic plaatsen.
Hier spotten we alleen BX’en op de weg.
@Beerpeet: leuke automaat biedt ie aan. Leuke voornaam heeft de verkoper trouwens. Lijkt me lachen als ik er met Wouter Smits heen ga.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zojuist spotte ik op autosloperij Rutte in Velserbroek een BX 19 TGD Break Service. Ik dacht even dat Elmer z’n ragbak had laten afvoeren.
Op zich zag het er allemaal mooi uit:
Waarom staat het linker voorportier zo scheef? Nou, vanwege de roest…
Zoveel roest bij een deurscharnier heb ik nog nooit gezien.
Leuk detail is de eerste eigenaar. Wellicht is de BX altijd volgestouwd met melkbussen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX