1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
beginnersellende uitlaat/stoelhoogte/trekhaak/gasinstallatie
Ome Ko
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-2008

Gepost: 19 juni 2008 06:30 PM

Ik ben druk bezig met de aanschaf van een cx en ik heb er op dit moment twee op m’n verlanglijstje staan waarvan de uitlaat eigenlijk aan vervanging toe is. Op de diepste punten is-ie doorgerot en ik denk dat lassen een zeer tijdelijke oplossing voor dat probleem is. Weet iemand wat de kosten van een nieuwe zijn; het gaat om een 2400 pallas uit 1977 en een 2000 super uit 1977.

Verder viel me op dat ik in de pallas met m’n hoofd in de hemel zat; ik ben 1.90. Is het listig om aan in hoogte verstelbare stoelen te komen?

Derde vraag is of het lastig is om aan een trekhaak te komen, wat de kosten zijn en of het makkelijk is om ‘m er zelf onder te zetten.

Voorts moeten ze allebei een anti-roestbehandeling want dat leek niet echt prioriteit te hebben bij die ouwetjes. Is er iemand die suggesties heeft?

Tot slot: het is de bedoeling dat ik op gas ga rijden; heeft iemand ervaring met een goeie inbouwer in de regio 010?

Dat CX-rijden valt voor een eendenfanaat nog helemaal niet mee! En dan heb ik het nog niet eens over de manier waarop-ie remt.

Alle hulp wordt hogelijk gewaardeerd… Smile

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 19 juni 2008 06:36 PM
  [ # 1 ]

Welkom! Ik heb laatst een hoofddemper +pijp laten monteren door Gert de Jong in Aalsmeer voor ongeveer 250 euro. Viel me mee.

In hoogte verstelbare stoelen zijn altijd hoger dan normale stoelen vanwege de hoogte van het mechanisme. Dus het geeft geen extra hoofdruimte. Gewoon de rugleuning wat naar achteren en lekker onderuit gaan liggen!

Antiroest: Gosliga in Leeuwarden.

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 19 juni 2008 08:15 PM
  [ # 2 ]
fluidphreak schreef:

imte. Gewoon de rugleuning wat naar achteren en lekker onderuit gaan liggen!

En mogelijk sledeverlengers aanschaffen.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 juni 2008 09:05 PM
  [ # 3 ]

Ik heb nog wel een trekhaak voor een Berline serie I staan.
Pb me maar mocht er belangstelling zijn Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Ome Ko
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-2008

Gepost: 19 juni 2008 09:46 PM
  [ # 4 ]

Ik heb een offerte uit Leeuwarden voor 550 voor dinitrollen van het chassis.
Ik zie niet helemaal voor me hoe sledeverlengers de afstand tussen je hoofd en het dak vergroten. Het lijkt me eerder dat de stoel dan nog hoger komt te staan… ?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 11:09 PM
  [ # 5 ]

Pfff is dat zo duur zo’n behandeling Sad

Ik heb VIP interieur in mijn CX die is in hoogte verstelbaar Wink
Ik weet niet of een standaard GTi interieur in hoogte verstelbaar is.
Overigens ben ik blij dat ik niet veel langer ben dan 1.85, want ik zit toch eigenlijk ook helemaal op de achterste stand. Denk dat ik in mijn Xsara meer ruimte heb Rolling Eyes Tja in hoogte en diepte verstelbaar stuur helpt daar ook wel aan mee Smile

Profiel  
 
Ome Ko
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-2008

Gepost: 19 juni 2008 11:16 PM
  [ # 6 ]

Ik word net gebeld door iemand op wiens auto ik had geboden en die zegt dat-ie ‘m wegdoet omdat hij er niet lekker in zit; hij is 2 meter.
Dus dat lijkt wel een structureel probleem, onderhand. Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 11:24 PM
  [ # 7 ]

Ja echt zonde is dat, want ik vind zeker die VIP stoelen zo lekker zitten Wink

Dit zijn de stoelen in mijn CX:

Standaard op de GTi Turbo modellen van serie 2.
En is ook als optie geleverd in het VIP pakket dat leverbaar was op de GTi en ik denk ook op de 22 TRS.

Ben blij dat ik er in pas Cool

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3026
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 19 juni 2008 11:45 PM
  [ # 8 ]
Ome Ko schreef:

Ik word net gebeld door iemand op wiens auto ik had geboden en die zegt dat-ie ‘m wegdoet omdat hij er niet lekker in zit; hij is 2 meter.
Dus dat lijkt wel een structureel probleem, onderhand. Smile

Volgens mij zit je in serie 1 stoelen ook veel hoger dan in serie 2 stoelen, daar lig je zowat in. Je zou dus kunnen overwegen serie 2 stoelen in een serie 1 te zetten, maar ja, dat zit wel lekker maar staat voor geen meter…

Overigens is dat een gangbare prijs voor die antiroestbehandeling, zelfs relatief goedkoop.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 11:50 PM
  [ # 9 ]

In een CX moet je ook liggen Wink
Zelf heb ik idd het gevoel dat je zowat op de grond ligt Cool

Al die nieuwe auto’s worden steeds maar hoger en hoger Sad

Profiel  
 
moyen-achat
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 218
Geregistreerd: 29-12-2005

Gepost: 20 juni 2008 12:05 AM
  [ # 10 ]
Ome Ko schreef:

Ik heb een offerte uit Leeuwarden voor 550 voor dinitrollen van het chassis.
Ik zie niet helemaal voor me hoe sledeverlengers de afstand tussen je hoofd en het dak vergroten. Het lijkt me eerder dat de stoel dan nog hoger komt te staan… ?

Als je 1,9 meter ben en een serie 1 CX wilt rijden, dan heb je waarschijnlijk te weinig beenruimte. Hierdoor kun je kramp krijgen etc. Bij mij verbeterde alles aanzienlijk toen ik de sledeverlengers monteerde. Inderdaad dat is 6mm extra hoogte.

Profiel  
 
Ome Ko
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 30
Geregistreerd: 01-06-2008

Gepost: 20 juni 2008 12:47 AM
  [ # 11 ]

Komt zo’n sledeverlenger uit de winkel?
En is het ook zo dat als je meer naar achter zit je meer ruimte tot het dak krijgt?
vragen, vragen, vragen… Smile

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2440
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 20 juni 2008 03:02 AM
  [ # 12 ]

ik mag aannemen dat dat niet alleen voor de subframe’s is die 550 euro.

Voor die prijs mogen ze ook alle andere holle ruimten meenemen…....

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
mkatgert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-2006

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
Gepost: 20 juni 2008 03:12 AM
  [ # 13 ]

In de gemiddelde type 2 zit ik met mijn 2 meter behoorlijk beroerd. Grootste probleem is niet de ruimte tot het dak , maar het niet kwijt kunnen van de benen onder het stuur, waardoor je aan de zijkant er langs moet en geen ruimte meer hebt om in z’n 1 te schakelen…

In de CX van moyen-achat zat ik (met verlengde sleden) echter prima. Da’s echter een automaat, dus of ik daar problemen met schakelen had weet ik niet. Het zit in ieder geval een stuk ruimer dan een standaard type 2.

Profiel  
 
baroen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004

- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Gepost: 20 juni 2008 12:03 PM
  [ # 14 ]
Arjan Verkade schreef:

Pfff is dat zo duur zo’n behandeling Sad

I

Lassen is op den duur duurder lijkt me. Ik adviseer Mike Sander’s vet trouwens. Lees de testen op autobild (even zoeken) er maar op na.

troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz);  Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974

troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz);  Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW Wink )

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 20 juni 2008 03:11 PM
  [ # 15 ]

Ik betaalde 750 bij Gosliga voor een volledige behandeling. Zeer aan te raden.

Ik ben 1m86 en zit comfortabel zonder sledeverlengers. Alleen raakt mijn haar soms het dak (hangt van de hoeveelheid wax af), daarom ben ik aan het overwegen om de hoogteverstelling van de stoel eruit te halen. De passagiersstoel staat nl. een stuk lager. Beenruimte is helemaal prima voor mij, heb de stoel ook niet in de achterste stand.

In een DS zit je ruimer, maar de CX heeft weer andere voordelen.  Cool

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook