De avonturen van de C4 GP 1.6 HDI Excl - Icare
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 06 juni 2008 12:29 AM

Voila hierbij dan eindelijk een eerste verslag van de nieuwe auto van mijn vrouw. Onze 14e Citroën.

Eerst nog even voorgeschiedenis. Auto echtgenote was altijd naar volle tevredenheid een C8 Image 2.0 HDI (rouge profond). November vorig jaar kreeg ze onverwacht van haar werkgever te horen dat ze een bedrijfswagen kreeg.

Na wat getreuzel tussen opnieuw een C8 uiteindelijk gekozen voor C4GP 1.6 HDI excl met alle toeters en bellen. Voornaamste reden was eigenlijk het feit dat ze niet zelf stoelen kon monteren de-monteren aan de C8 wegens te zwaar.

anderhalve week geleden auto geleverd bij huis-dealer. Tja geen rouge profond dit keer een icare, tja het is wel haar auto uiteraard.

Zeer aangenaam tevreden over de (semi) automaat. Schakelt zeer natuurlijk en helemaal niet schokkerig zoals sommigen beweren. Voordeel tov automaat bij mijn c6 is dat je wanneer je stopt het gaspedaal kan loslaten zonder dat ie gaat rijden.

Zeer positief
Glazen dak
Muziek installatie
verhoudingen versnellingsbak
schakelgedrag
geluidsisolatie
zicht rondom
ruimtegevoel
opstellen/inklappen stoel 6 en 7
verbruik
vaste stuurnaaf (moeten zsm op een C6 monteren)
de manier waarop de tankdop in het klepje zit
sfeerverlichting
wegligging
look

Tot op heden geen dubbel zicht effect voorruit en of achterruit via spiegel


Ik houd jullie op de hoogte en binnekort een vergelijking met onze vroegere c8

PS:
Aangezien we onze C8 heel snel konden verkopen bij onze dealer heeft mijn vrouw (en ik in de week-ends) nog 3 maanden rondgereden in een BMW 3 180pk (ik denk 2.0). ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken maar ik moet dit toch even kwijt. Wat een ellende. Mijn vrouw heeft voor het eerst in haar leven last gehad van rugklachten (geen grap). de zo geroemde afwerking en degelijkheid is lachwekkend al je vergelijkt met de nieuwe C5. Voorbeelden: dashboard is een verzameling van hoekjes, kantjes, stofnesten en niet vloeiende lijnen. Door plaatsing stoel en dikte stoel krijg je een go-cart effect. Je voelt letterlijk elk hobbeltje kantje en richeltje op een zeer onaangename manier. Dit is niet sportief dit is gewoon een slechte vering. Wegligging bij slecht weer is ronduit gevaarlijk. Probeer niet te doen wat je met een C5 doet bij regenweer want je gaat zeker en wel de gracht in.

Maar wel zeer positief: verbruik ondanks de vele PKs en het zeer sportieve rijgedrag: 6.2 tot 6.4 l/100km

Het was een ervaring, maar voortaan hoeft het niet meer. Mijn vrouw en ik laten de BMWs voortaan aan de echte connaisseurs   Very Happy

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 juni 2008 02:39 AM
  [ # 1 ]

Re: De avonturen van de C4 GP 1.6 HDI Excl - Icare

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

Voila hierbij dan eindelijk een eerste verslag van de nieuwe auto van mijn vrouw. Onze 14e Citroën.

Eerst nog even voorgeschiedenis. Auto echtgenote was altijd naar volle tevredenheid een C8 Image 2.0 HDI (rouge profond). November vorig jaar kreeg ze onverwacht van haar werkgever te horen dat ze een bedrijfswagen kreeg.

Na wat getreuzel tussen opnieuw een C8 uiteindelijk gekozen voor C4GP 1.6 HDI excl met alle toeters en bellen. Voornaamste reden was eigenlijk het feit dat ze niet zelf stoelen kon monteren de-monteren aan de C8 wegens te zwaar.

anderhalve week geleden auto geleverd bij huis-dealer. Tja geen rouge profond dit keer een icare, tja het is wel haar auto uiteraard.

Zeer aangenaam tevreden over de (semi) automaat. Schakelt zeer natuurlijk en helemaal niet schokkerig zoals sommigen beweren. Voordeel tov automaat bij mijn c6 is dat je wanneer je stopt het gaspedaal kan loslaten zonder dat ie gaat rijden.

Zeer positief
Glazen dak
Muziek installatie
verhoudingen versnellingsbak
schakelgedrag
geluidsisolatie
zicht rondom
ruimtegevoel
opstellen/inklappen stoel 6 en 7
verbruik
vaste stuurnaaf (moeten zsm op een C6 monteren)
de manier waarop de tankdop in het klepje zit
sfeerverlichting
wegligging
look

Tot op heden geen dubbel zicht effect voorruit en of achterruit via spiegel


Ik houd jullie op de hoogte en binnekort een vergelijking met onze vroegere c8

PS:
Aangezien we onze C8 heel snel konden verkopen bij onze dealer heeft mijn vrouw (en ik in de week-ends) nog 3 maanden rondgereden in een BMW 3 180pk (ik denk 2.0). ik weet dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken maar ik moet dit toch even kwijt. Wat een ellende. Mijn vrouw heeft voor het eerst in haar leven last gehad van rugklachten (geen grap). de zo geroemde afwerking en degelijkheid is lachwekkend al je vergelijkt met de nieuwe C5. Voorbeelden: dashboard is een verzameling van hoekjes, kantjes, stofnesten en niet vloeiende lijnen. Door plaatsing stoel en dikte stoel krijg je een go-cart effect. Je voelt letterlijk elk hobbeltje kantje en richeltje op een zeer onaangename manier. Dit is niet sportief dit is gewoon een slechte vering. Wegligging bij slecht weer is ronduit gevaarlijk. Probeer niet te doen wat je met een C5 doet bij regenweer want je gaat zeker en wel de gracht in.

Maar wel zeer positief: verbruik ondanks de vele PKs en het zeer sportieve rijgedrag: 6.2 tot 6.4 l/100km

Het was een ervaring, maar voortaan hoeft het niet meer. Mijn vrouw en ik laten de BMWs voortaan aan de echte connaisseurs   Very Happy

Ik wens je veel succes met je nieuwe aanwinst.
Ik heb na bijna 20.000 km nog altijd niets voorgehad.
Er is slechts 1 probleem er zit een resonantie die optreed bij 120-130, dus heel de tijd op de snelweg.
Ik heb het nu te druk (examens Sad ) maar binnen enkele weken ga ik het nog eens aankaarten bij de dealer.
Maar buiten dit is het een zalige wagen, (hangt natuurlijk van de preferenties van iemand af)

Wat bedoel je exact met Full-option?
Welke opties heb je allemaal genomen.

 

OVer die BMW:
Ik heb voor ik de C4P kocht met enorm veel auto’s test gereden, uit verschillende klasse’s.
Van een Peugeot 207 over een toyota prius tot een AUdi A3 of BMW 1.

En over de BMW 1 kan ik vrij kort zijn:
En enorme ontgoocheling, net als de A3 en Mercedes A-klasse trouwens.
- veel te duur voor hetgeen je in de plaats krijgt (zat op bijna 30.000 euro, met gwn airco, radio,...(de basis uitrusting zeg maar), dit was trouwens exact hetzelfde met de A3 en A-klasse: veel te duur)
- comfort verre van goed, eerder slecht (A3 en A-klasse waren nog slechter)
- weglegging rampzalig ( was letterlijk onmogelijk om recht te blijven rijden op een zeer slechte weg, en wat me het meeste tegenviel was de rampzalige stabiliteit op de snelweg (een betonnaad, put, of wind van een vrachtwagen was voldoende om de auto uit balans te brengen.
je moest heel de tijd corrigeren met je stuur, en dat haat ik.
- binnenruimte was lachwekkend klein, en de afwerking matig. Kraakje en piepte naar genoegen op erg slechte weg.

Wat dan weer meeviel was het lage verbruik (5.5 liter) en de kracht en zachtheid van de motor. OOk een zacht geluid, althans voor een 4-cilinder.
Mijn 2.0HDI maakt toch een ruwer geluid.

Dus conclusie: ongeveer het tegenovergestelde van hetgeen ik verwacht van een auto.
Dit was al snel duidelijk, en het was dan ook de enige auto waarmee ik mijn testparcour (hetgeen ik nu dagelijks rij => brussel-gent) niet volledig heb afgemaakt.

Dus uiteindelijk is mijn keuze gevallen op de beste wagen, en mss niet de meest voor de hand liggende keuze voor iemand van 18 jaar oud. Maar ik verlang iedere dag naar het rijden ermee. En toen ik eind september 2007 rondkeek ik de parking van de universiteit bleek ik dan toch niet de enige student met deze keuze Very Happy

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
cocico
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 690
Geregistreerd: 03-12-2003

Gepost: 06 juni 2008 08:23 PM
  [ # 2 ]

Dat waren proffen neem ik aan Wink Ik ben zelf ook student en ken geen enkele student die een auto heeft die zoveel kost als de jouwe Smile Goeie keuze weliswaar Wink

OT: ik zou ook graag weten welke opties er op de Picasso zitten Smile

Profiel  
 
donald
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 13-04-2008

Gepost: 06 juni 2008 09:32 PM
  [ # 3 ]

blijft vreemd dat je in Nederland deze auto niet kunt bestellen (1.6HDi Exclusive)

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 06 juni 2008 10:15 PM
  [ # 4 ]

Belgie is een echt dieselland.
De 2.0 bezine is hier zelfs niet meer te krijgen.

De diesels vertegenwoordigen hier 80-90 % van de Picasso’s.
En door de vele snelheidsbeperkingen wordt er steeds meer voor een zwakkere motor gekozen icm met meer opties. Dus op dat vlak is het logisch, dat Citroen BELUX die keuze gemaakt heeft.

Wat ik dan weer bizar vind is dat de 2.0 HDI ENKEL in exclusive te krijgen is.

P.S.: De wagens die er staan zijn zeker niet van proffen.
In belgie is een auto gewoonweg stukken goedkoper dan in nederland.
En er zijn nog voldoende studenten die aanzienlijk duurdere auto’s hebben.
(BMW 3,audi A5, sommigen zelf BMW X5, ML,...)

Trouwens een kleine berekening leert me dan dezelfde wagen in nederland 39185 euro kost.
De korting moet er wel nog afgetrokken worden, maar ik weet niet hoeveel dit is.
Als je dan weet dan de mijne net iets minder dan 26000 euro gekost heeft is het al snel duidelijk dat het een aanzienlijk verschil is.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 06 juni 2008 10:50 PM
  [ # 5 ]

Re: De avonturen van de C4 GP 1.6 HDI Excl - Icare

CITROENIST TOT IN DE KIST schreef:

de zo geroemde afwerking en degelijkheid is lachwekkend al je vergelijkt met de nieuwe C5. Voorbeelden: dashboard is een verzameling van hoekjes, kantjes, stofnesten en niet vloeiende lijnen.

Pers verhaaltje. De mondeo schijnt ook zo goed te zijn qua afwerking. Heeft iemand wel eens het dashbordkastje geopend? Als dat het toonbeeld is van goed afwerking dan ben ik het even kwijt. Of ga er eens achter staan pak de bumper midden onder beet. Daarna er aan trekken. Een boterhamzakje is minder flexibel.

Overigens gefelicteerd met je nieuwe C4 Picasso.

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 19 juni 2008 01:03 AM
  [ # 6 ]

Verdere bevindingen

hierbij nog wat observaties:

we hebben wat zitten spelen met de HDD van de GPs en wat CD’s overgezet op de hdisk. Het duurt wel lang vooralleer het zaakje overgezet is op de harde schijf (in hoogste kwaliteit). +/- 20 minuten voor een CD

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 19 juni 2008 11:22 AM
  [ # 7 ]

Kan men dit overzetten al luisterend doen? Dan is uitkomst wellicht onder het rijden uitvoeren…

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 19 juni 2008 11:46 AM
  [ # 8 ]

Nee, als de CD aan het kopieren is, blijft het stil uit de luidspreker.
Of je wel naar de radio kan luisteren heb ik nog niet uitgeprobeerd.
Wel kan je overschakelen naar een ander display (nav/telefoon).

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 juni 2008 12:11 PM
  [ # 9 ]

Dat is dan wel een minpuntje…. Confused

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 19 juni 2008 04:28 PM
  [ # 10 ]

Of je wel naar de radio kan luisteren heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Ik dus wel… En je kunt inderdaad prima naar de radio gaan luisteren. Enige nadeel is dan dat je mogelijk de melding mist “Kopieren CD gelukt”. Dat kan lastig zijn als je bv. maar een half uurtje in de auto zit en toch een MP3 CD met 150 nummers wil kopieren. Je weet dan niet of e.e.a. wel klaar is of niet.
Zo’n MP3 Cd kopieren kan al gauw een 40-50 minuten duren. Breek je de boel te vroeg af, dan krijg je een map met maar een deel van de MP3 bestanden. En omdat het ‘bijkopieren’ van de rest niet mogelijk is, rest er niets anders dan de hele map te wissen en tijdens een langere rit het opnieuw te proberen!

Kortom: soms is het ff lastig, maar over het algemeen bevalt mij dit systeem uitstekend!

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 21 juni 2008 03:37 PM
  [ # 11 ]

Cd’s

Casey schreef:

Of je wel naar de radio kan luisteren heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Ik dus wel… En je kunt inderdaad prima naar de radio gaan luisteren. Enige nadeel is dan dat je mogelijk de melding mist “Kopieren CD gelukt”. Dat kan lastig zijn als je bv. maar een half uurtje in de auto zit en toch een MP3 CD met 150 nummers wil kopieren. Je weet dan niet of e.e.a. wel klaar is of niet.
Zo’n MP3 Cd kopieren kan al gauw een 40-50 minuten duren. Breek je de boel te vroeg af, dan krijg je een map met maar een deel van de MP3 bestanden. En omdat het ‘bijkopieren’ van de rest niet mogelijk is, rest er niets anders dan de hele map te wissen en tijdens een langere rit het opnieuw te proberen!

Kortom: soms is het ff lastig, maar over het algemeen bevalt mij dit systeem uitstekend!

Hoe het met MP3’s zit weet ik niet maar met CD’s kan je rustig de auto af zetten als je treug start gaat ie gewoon door.
je kan ondertussen wel naar de radio luisteren.

Je kan via het menu eveneens de voortgang van het kopieren volgen.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7696
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 juni 2008 03:41 PM
  [ # 12 ]

En kun je de cd ook in laten laden terwijl de auto stilstaat? Of krijg je dan weer te maken met de vermaledijde eco-modus?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
CITROENIST TOT IN DE KIST
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 870
Geregistreerd: 03-02-2006

- C5 X Hybrid 225
- C6 (2005-2012) V6 -3.0 HDI Exclusive
- DS 9 E-Tense Rivoli+ FO
Gepost: 23 juni 2008 12:10 PM
  [ # 13 ]

Cd’s

DigiDaan schreef:

En kun je de cd ook in laten laden terwijl de auto stilstaat? Of krijg je dan weer te maken met de vermaledijde eco-modus?

Ik vermoed dat na 15 minuten of zo de eco modus wel in zal kicken.

Maar als je het contact gewoon afzet en later terug start gaat hij gewoon door.

citroenist.
1) Visa SuperE 2) CX GTI 2400 3)XM 2.0 4)BX 14Biaritz 5)XM 2.0 Break 6)Xantia Activa TCT 7) Xantia Activa Excl. HDI 8.)ZX 14 9)Berlingo Multispace 10)C8 2.0HDI 11)C5 2.0 HDI eXCL. 12) c5 2.0 HDI Break 13)C6 V6 2.7 HDI Excl. 14) DS5 1600 Bus edition 15)C4 Grand Picasso rel.1 16)C6 V6 3.0 HDI excl. 17)C4 Grand Picasso 1600 HDI Rel2 18) c5 Tourer 2.0 HDI Excl. 19) DS7 Crossback BlueHDI 180 Aut. So Chic FO 20) DS9 E-Tense Rivoli+ FO 21) C5X Hybrid 225 Magnetic Blue

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook