gisteren nog een paar maal uitgelezen, alleen nog code 24 meegekregen, lampje brand nu ook weer terug, alleen de motor compu pin c3 doet niks, en pin e3 voor de abs compu heb ik zelfs niet, klopt dat ?
xm 21td 95’
Als het goed is, moet je E3 nemen voor de abs, en c3 voor de ecu zou er gewoon moeten zitten, en moeten werken. Even zoeken dus!
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
nah, ik ben ook nooit verder gekomen dan de veer computer met een frankendoos hoor.
bij de e zitten maar 2 pinnen bij mij, dus 3E is er gewoon niet, bij de c alle 3 pinnen geprobeerd maar nergens kontakt te krijgen, de e2 daaraantegen werkt goed, geen enkelefoutcode niet meer, en lichtje brand bij op kontakt zetten
xm 21td 95’
Mooi! Dat is in ieder geval waar je het voor wilde gebruiken. Ook bij mij heb ik maar 2 pinnen op de E rij, de middelste is voor de vering, de buitenste voor de abs. Die moet gewoon werken.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
weet Dirkje zeker dat er ABS op de dame zit?
ja, krijg toch mijn abs lichtje op mijn dasch als ik op haar op kontakt zet
xm 21td 95’




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
ok dan heb je abs inderdaad ops:













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
En na ontvangst van het Magic Pakketje van MP (dank voor de service!) vandaag, meteen even onder het XM-stuur gedoken. Jemig, wel krap zeg, zelfs voor een breinaald-figuur als ik.
Maar wel binnen 5 minuten klaar, 4 foutmeldingen (heb ze opgeschreven, check wel precies hoe/wat als ze weer terugkomen), resetten en…. een hydractieflampje bij contact aan
Heerlijk daarna de hobbelige Hastelseweg in Eindhoven genomen naar de AppieXL
Erg jammer dat de Punto-diesel nog niet verkocht is, anders had ik dit weekend 500km gaan zweven. Nu toch maar ff voor EUR 40 ipv EUR 80 brandstofkosten, zolang dat nog kan met de GP…
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Koel man, het is gewoon een feest om zulke berichten te lezen. Ik heb zelf zo’n kastje gemaakt want een studiobaas die zelf een mengpaneel van 3.20 meter repareert kan ook wel zo’n simpel schakelingetje voor elkaar krijgen. Maar ik heb hem nog niet uitgelezen omdat de XM is geschorst en omdat de Jaguar wat extra aandacht nodig had van de week. Maar ik ga het doen en jullie horen het resultaat.