














Totaal aantal Berichten: 1425
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Vergis je niet in het lassen van plaatwerk.. zelfs met veel ervaring is dat nog een lastig klusje. Aan elkaar gebakken krijg je het wel, maar of je plaatwerk dan nog zo mooi is….













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
CLL Martin schreef:Vergis je niet in het lassen van plaatwerk.. zelfs met veel ervaring is dat nog een lastig klusje. Aan elkaar gebakken krijg je het wel, maar of je plaatwerk dan nog zo mooi is….
Daarom eerst die cursus doen, en dan inschatten wat de mogelijkheden zijn.
Het lijkt mij leuk als je het zelf kan doen.
Peter.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Bij Rustbuster leer je wel hoe je zelf plaatwerk kan lassen. Alhoewel, ik moet het zelf nog in de praktijk brengen…
Maar het is wel een groot verschil of je plaatwerk moet lassen of iets wat je niet ziet en niet dragend is.
Als iemand me het even een tijdje voor zou doen en ik zou al een beetje kunnen “bakken” zou ik rustig mijn binnenscherm zelf gaan lassen. Na iets meer oefen het schelpje en de regengootjes.
Maar een nieuwe onderbak aan mijn deur lassen das andere koek.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Bij niet-dragende delen is lijmen natuurlijk ook een optie. Erg stevig, mits goed gedaan. Kan geen water tussen, kent minder afwerktijd en geen kans op verkreukeld plaatwerk of spanningscorrosie. Vooral bij deurbakken wordt dit veel gedaan, begreep ik.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Ik ga idd eens wat onderzoek doen naar lijmen.
Schelp en regengootje laat ik lassen. Ik ben zaterdag naar mijn lasadresje geweest en hij zou het waarschijnlijk wel even “tussendoor” kunnen doen.
Dinsdag avond maar naar het clubmagazijn om de onderdelen te halen.
Maar het gat in mijn binnenscherm kan ik natuurlijk heel goed zelf lijmen. Eerst van karton een mal maken dan namaken in staal. Alles goed schoonmaken en lijmen maar.
Een foto van de roest schade:
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Wolfman schreef:Ik ga idd eens wat onderzoek doen naar lijmen.
Schelp en regengootje laat ik lassen. Ik ben zaterdag naar mijn lasadresje geweest en hij zou het waarschijnlijk wel even “tussendoor” kunnen doen.
Dinsdag avond maar naar het clubmagazijn om de onderdelen te halen.Maar het gat in mijn binnenscherm kan ik natuurlijk heel goed zelf lijmen. Eerst van karton een mal maken dan namaken in staal. Alles goed schoonmaken en lijmen maar.
Een foto van de roest schade:
dat is een vervelend,dacht je eindelijk weer te kunnen genieten krijg je dit voor de kiezen .. de auto van mijn ouders was al rot bij de benzine dop, en was hierop afgekeurd.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Dat ze hier slecht was wist ik natuurlijk al. Het moet alleen wat eerder aangepakt worden dan geplant. Maar in de tussentijd blijf ik gewoon rijden hoor. En genieten…
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Gisteravond samen met Sjaak de Bollenboer en Pavang naar het clubmagazijn geweest. Het was een leuke en gezellige avond.
Weer het een en ander aan onderdelen ingeslagen voor de volgende klus.
Een rechter schelp, rechter regengoot + rubber, motorsteun, rechterdorpels en 5 liter LHM gehaald.
Morgenavond wordt de motorsteun erin geklust en ik hoop zo snel mogelijk met de lasklus te kunnen beginnen want 20 juli vertrekken we met de dame richting Frankrijk.
Het was weer een leuk plaatje gisteren.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Succes met je volgende klus.
Gootje links is nog wel goed?
Ja dank je.
Verrassend genoeg is alles aan de linkerkant in veel betere staat. (lees minder beroerd)
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Interessante theorie Sjaak.
Ik moet overigens wel bekennen dat mijn dame lichte roestverschijnselen aan de spatborden rechts begint te vertonen. Links is nog helemaal gaaf.
Ik parkeer haar vanaf vandaag andersom in de straat.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Rot ze tenminste aan beide zijden gelijkmatig weg…..
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991






























Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Gek. De roestbak named Fiat Uno die ik ooit had ops: was juist links helemaal weggeteerd… Het hok was anders nog nooit derwaarts het Britse geweest!
Maar misschien helpen zinkanodes??
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Volgens mij is de regenkant de bovenkant.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”