vermogen break
bus
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 26-10-2004

Gepost: 26 oktober 2004 12:31 AM

Hallo,

Een aantal vragen.

Een gebruikte xantia break 1.9 TD, bouwjaar ‘97, 250.000 op de teller, in juni 2004 nieuwe koppeling geplaatst, in 2003 nieuwe veerbollen, APK tot maart 2005 voor € 2700. Hoe klinkt dat? Is het een redelijk bedrag?

Ik heb geprobeerd op de anwb site de koers vd auto te bepalen maar dan worden mij 2 typen getoond; één met een vemogen van 55 kW en één met een vermogen van 67 kW.
Hoe kom ik (de huidige eigenaar weet ook niet waar die het vinden kan) er achter om welk type auto het gaat?

Alvast dank voor reacties!

Peter

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 26 oktober 2004 01:04 AM
  [ # 1 ]

Re: vermogen break

bus schreef:

Hallo,

Een aantal vragen.

Een gebruikte xantia break 1.9 TD, bouwjaar ‘97, 250.000 op de teller, in juni 2004 nieuwe koppeling geplaatst, in 2003 nieuwe veerbollen, APK tot maart 2005 voor € 2700. Hoe klinkt dat? Is het een redelijk bedrag?

Ik heb geprobeerd op de anwb site de koers vd auto te bepalen maar dan worden mij 2 typen getoond; één met een vemogen van 55 kW en één met een vermogen van 67 kW.
Hoe kom ik (de huidige eigenaar weet ook niet waar die het vinden kan) er achter om welk type auto het gaat?

Alvast dank voor reacties!

Peter

Een TD heeft 67 KW.
Een SD heeft 55 KW. Moet je ook wel kunnen merken. Een SD zal behoorlijk traag zijn en een TD redelijk vlot.

Gr
MArten

Profiel  
 
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9801
Geregistreerd: 29-07-2003

Gepost: 26 oktober 2004 02:36 AM
  [ # 2 ]

Je moet het dan wel kunnen vergelijken, lijkt me.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 26 oktober 2004 03:58 AM
  [ # 3 ]

Re: vermogen break

bus schreef:

Hallo,

Een aantal vragen.

Een gebruikte xantia break 1.9 TD, bouwjaar ‘97, 250.000 op de teller, in juni 2004 nieuwe koppeling geplaatst, in 2003 nieuwe veerbollen, APK tot maart 2005 voor € 2700. Hoe klinkt dat? Is het een redelijk bedrag?

Ik heb geprobeerd op de anwb site de koers vd auto te bepalen maar dan worden mij 2 typen getoond; één met een vemogen van 55 kW en één met een vermogen van 67 kW.
Hoe kom ik (de huidige eigenaar weet ook niet waar die het vinden kan) er achter om welk type auto het gaat?

Alvast dank voor reacties!

Peter

Zoals Marten ook al zei…...is de TD (dus de *echte Turbo-diesel*) sterker dan de SD…die ook wel een turbo heeft, maar niet dezelfde prestatie’s levert als de TD.
De TD heeft 90 PK…en de SD 75 !

Ook de bak-verhouding is (zeer waarschijnlijk) anders….(dus hoger toerental met een SD !)....maar als er TD op staat…..dan heb je er qua prijs en Km.stand (en indien hij natuurlijk verder in orde is !!) geen slechte koop aan, lijkt me.

Ik vergelijk het maar gemakshalve even met de Xantia-TD (berline) uit 1994 (wel al type met de chevrons in de grill) die ik in januari DIT jaar bij een particulier had gekocht…..met 371.000 km op de teller Exclamation ...wel met ABS, Airbag en electr. schuifkanteldak….en voor de prijs van 1500.- euro. Cool

En er zit dan bij die van jou ook nog een nieuwe koppeling in….(is daar een bewijs van aanwezig ?)......vind ik dus beslist niet te duur !

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 27 oktober 2004 04:56 PM
  [ # 4 ]

Klinkt voor die prijs zeker niet gek. Breaks zijn over het algemeen wel behoorlijk populair, daardoor liggen prijzen daarvan ook iets hoger, alhoewel we het dan gemiddeld over hooguit enkele honderden euro’s hebben bij een Xantia van deze leeftijd, schat ik.  Wink

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 27 oktober 2004 05:49 PM
  [ # 5 ]

Break TD, heeeerlijke auto Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 oktober 2004 05:38 PM
  [ # 6 ]

Ik heb geprobeerd op de anwb site de koers vd auto te bepalen maar dan worden mij 2 typen getoond; één met een vemogen van 55 kW en één met een vermogen van 67 kW.
Hoe kom ik (de huidige eigenaar weet ook niet waar die het vinden kan) er achter om welk type auto het gaat?


Een Xantia Break Diesel van dat modeljaar is altijd een 19 TD (67 kW) of een 21 TD.  Een 19 SD is alleen geleverd als Berline en heeft geen turbo. Vergelijkbaar met de gewone 19 diesel uit de BX.

Break TD, heeeerlijke auto

Heb ik niets aan toe te voegen!!!


Jeroen

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 oktober 2004 07:23 PM
  [ # 7 ]

Re: Xantia

M&M schreef:
toniclight schreef:

Een 19 SD is alleen geleverd als Berline en heeft geen turbo. Vergelijkbaar met de gewone 19 diesel uit de BX.

Een SD heeft wel een turbo !!  en is ook geleverd als break hoor Wink , en niet te vergelijken met een gewone BX diesel ... deze heeft namelijk geen turbo.

http://www.xantiaclub.net/types/

Very Happy

Ik kan in iedergeval in geen enkele nederlandse folder en/of prijslijst uit die tijd halen dat een SD een turbo zou hebben. Ook een Break 19 SD kan ik nergens vinden. Misschien klopt de informatie van de door jou aangehaalde link niet. Volgens mij werd de aanduiding SD pas gebruikt bij modeljaar 1998.  Enfin, misschien kan een evt. eigenaar van een Xantia 19 SD op het Xantiaforum uitkomst bieden Wink 

Jeroen

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 28 oktober 2004 08:03 PM
  [ # 8 ]

Re: Xantia

toniclight schreef:

Ik kan in iedergeval in geen enkele nederlandse folder en/of prijslijst uit die tijd halen dat een SD een turbo zou hebben. Ook een Break 19 SD kan ik nergens vinden. Misschien klopt de informatie van de door jou aangehaalde link niet. Volgens mij werd de aanduiding SD pas gebruikt bij modeljaar 1998.  Enfin, misschien kan een evt. eigenaar van een Xantia 19 SD op het Xantiaforum uitkomst bieden Wink 

Jeroen

Zoals eerder al vermeld…(o.a. Menno).....heeft de SD WEL een Turbo….maar doet weinig….(zal wel met de turbodruk te maken hebben).....wij kunnen je dat ook vertellen….hoef je echt niet voor naar het Xantiaforum toe….maar gewoon even op deze link drukken :

http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos;=&id=12508&cache=no

aantal cilinders 4
kleppen per cilinder 2
cilinderinhoud 1905 cm3
boring x slag 83,0 x 88,0 mm
compressieverh. 23,0:1
max. vermogen 55 kW (75 pk) Exclamation 
  4680tpm
max. koppel 135 Nm
  2250tpm
brandstofsysteem indirecte inspuiting
klepbediening ohc

turbo JA Exclamation

katalysator roetfilter

En de *echte* TD heeft 90 PK....en hoor je ook zo lekker fluiten. Wink
(heb er zoals gezegd eentje 4 maanden gehad)

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 28 oktober 2004 09:20 PM
  [ # 9 ]

Re: Xantia

M&M schreef:
Bram schreef:

Zoals eerder al vermeld…(o.a. Menno).....heeft de SD WEL een Turbo….maar doet weinig….(zal wel met de turbodruk te maken hebben).....wij kunnen je dat ook vertellen….

Yep hij heeft echt een Turbo ( een kleintje Laughing , vraag maar aan henri_wolf , die heeft een SD ) en als SD Break ook te koop geweest Wink

Je hebt me nog niet kunnen overtuigen. Een database van autoweek sla ik minder hoog aan dan officiële informatie van Citroën. Ik kan het echt nergens vinden dat een SD een turbo zou hebben. Het is toch eigenlijk ook niet logisch toch? Waarom zouden er 2 soorten Turbo diesels uitgebracht worden van hetzelfde blok? Als je de specificaties van de SD vergelijkt met een 19 D dan zijn de verschillen wat prestaties betreft toch
minimaal. Maar goed, we zoeken verder naar bewijzen…. Wink

Een klein turbootje, ja dan heeft een Citroën Dyane zeker ook een turbo!!  Wink

Jeroen

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2038
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 28 oktober 2004 09:53 PM
  [ # 10 ]

SD heeft een turbo maar geen intercooler, dat scheelt nogal wat vermogen. TD heeft een turbo plus intercooler dus meer vermogen.

SD was de opvolger van de D, net iets meer vermogen. 1 TD in de prijslijst is niet genoeg, je moet de klant opties geven, er zijn toch ook verschillende benzine motoren?

En de SD is ook in de break geleverd, zowel in type 1 als type 2.

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 29 oktober 2004 01:12 AM
  [ # 11 ]

Re: Xantia SD

M&M schreef:

Hij gelooft ons toch niet Andre & Bram Crying or Very sad

SD heeft een TURBO  , je kunt het geloven of niet en het nut er van inzien of niet , verandert nix Laughing 

Henri Heluuuup !!!

Misschien moeten we Tonic-light met z’n neus in de SD van Henri Wolf stoppen in Utrecht, en vooral als Henri net een tijdje op de snelweg heeft gereden Razz ............er is een Amerikaans spreekwoord, dat zegt :

Als 10 man je dronken verklaren…...ga dan maar snel liggen. Rolling Eyes

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 29 oktober 2004 12:30 PM
  [ # 12 ]

Re: Xantia SD

M&M schreef:

Hij gelooft ons toch niet Andre & Bram Crying or Very sad

SD heeft een TURBO  , je kunt het geloven of niet en het nut er van inzien of niet , verandert nix Laughing 

Henri Heluuuup !!!

SD draadje xcfnl & nog een SD draadje , en vast nog wel meer hoor Wink

SD = soft turbo Diesel ( low pressure turbo zonder intercooler ) .... 5 pk en een aardig aantal NM’s meer dan een 1.9D ( zonder turbo )

Zo genoeg Laughing


Ja, de draadjes hebben me overtuigd!. Maar zo gek is het niet dat ik er aan twijfelde. Ik kan het nergens vinden in de folders. Tot en met modeljaar 1997 ( tot met juni 1998) bestond die SD uitvoering niet. Kennelijk is het type 1 modeljaar 1998 ( slechts een paar maanden gemaakt dus, want in begin 1998 kwam type 2 al) wel met die motor geleverd. Maar ook in de brochures van type 2 wordt er niet gerept over een turbo. Dus mijn vasthoudendheid is best te veklaren denk ik Wink

Mij in de neus van Henri’s Xantia drukken heeft geen zin, want ik herken de turbo toch niet ook al zit die erin Wink

Jeroen

Profiel  
 
Ralph
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 135
Geregistreerd: 12-04-2005

Gepost: 15 april 2005 01:24 AM
  [ # 13 ]

Re: vermogen break

bus schreef:

Hallo,

Een aantal vragen.

Een gebruikte xantia break 1.9 TD, bouwjaar ‘97, 250.000 op de teller, in juni 2004 nieuwe koppeling geplaatst, in 2003 nieuwe veerbollen, APK tot maart 2005 voor € 2700. Hoe klinkt dat? Is het een redelijk bedrag?

Ik heb geprobeerd op de anwb site de koers vd auto te bepalen maar dan worden mij 2 typen getoond; één met een vemogen van 55 kW en één met een vermogen van 67 kW.
Hoe kom ik (de huidige eigenaar weet ook niet waar die het vinden kan) er achter om welk type auto het gaat?

Alvast dank voor reacties!

Peter

 


Hoi,

Ik heb zelf net gisteren een Xantia Break 1.9TD van ‘97 gekocht.
Deze heeft 187000 op de teller.
De dealer vroeg 4200 maar ik heb hem na inruil van mijn Fiat Tempra met kapotte versnellingsbak voor 3300 kunnen kopen.
Jou prijs klinkt niet slecht.

Trouwens, de 1.9td heeft 90 PK

Xantia 1.9 TD Break

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 april 2005 01:27 AM
  [ # 14 ]

Re: Xantia SD

toniclight schreef:

Mij in de neus van Henri’s Xantia drukken heeft geen zin, want ik herken de turbo toch niet ook al zit die erin Wink

Jeroen

Ter leering ende vermaeck:
http://www.turbochargers.com/Turbos.htm

Met veel plaatjes van turbos Smile.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook