6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
DS23 Pallas van DriverD
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 juli 2008 12:32 PM
  [ # 76 ]

Dat membraan ziet er gewoon uit zoals ze er uit horen te zien als ze gaar zijn Bogaard.  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 16 juli 2008 02:09 PM
  [ # 77 ]

Geeft dit nu hetzelfde resultaat als nieuwe deelbare bollen zoals hier en daar verkrijgbaar, of is het toch anders?

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 juli 2008 04:32 PM
  [ # 78 ]
waterman771 schreef:

Dat membraan ziet er gewoon uit zoals ze er uit horen te zien als ze gaar zijn Bogaard.  Wink

hoe lang mag zo’n membaan meegaan ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juli 2008 05:23 PM
  [ # 79 ]

JAaaren.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 juli 2008 06:47 PM
  [ # 80 ]

Deze nieuwe kunststof membranen hebben geen knoopje meer om ze te beschermen tegen inslag op de vulplug?

Dus een bol onder de initiaalspanning betekent dan altijd membraan vervangen. Heb jij dan zo’n “sleuteltje” in huis DriverD?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 juli 2008 07:40 PM
  [ # 81 ]

De nieuwe membranen hebben een stevige verdikking in het midden waar ze de plug raken (elke keer als jij weer te hard over een drempel stuitert….)

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 16 juli 2008 09:09 PM
  [ # 82 ]

Ik stuiter nooit hard over drempels met een hydraupneumaat…....
daar zijn die dingen toch niet op gebouwd? Laughing  Laughing

Als je die deelbare bollen wilt hebben, moet je dan altijd oude inleveren als statiegeld-object of zijn ze gewoon te koop?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juli 2008 01:30 AM
  [ # 83 ]

@vlietmansje: Bedankt. Is gewoon een leuke hobby.

@bogaard: Membraan was gewoon aan het eind van zijn levensduur. Leek wel drop…

@fluidfreak: Deelbare bollen heb je in 2 soorten: Met en zonder losneembare dempers. De versie met de losneembare dempers werd gemaakt tot 1970 en geeft een comfortabeler gevoel, omdat de demping wat soepeler is.

@Mr. Smith: Dit waren waarschijnlijk de orginele membranen, dus waren ze tenminste 38 jaar oud… Als de bollen dan ver leeg zijn, en je gaat ze dan vullen, gaan ze meestal niet lang meer mee.

@GW-tje: Het gereedschap om bollen te delen heeft bijna niemand, ik ook niet. Via het DS-magazijn kan je wel wel iets bereiken. In principe moet je altijd je oude deelbare bollen inruilen (of deze op laten lappen).

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2008 12:10 PM
  [ # 84 ]

chyparse verkoopt ze los, voor 200 eu of zo per stuk.

WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juli 2008 12:19 PM
  [ # 85 ]
bogaard77 schreef:

WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…

Dat klopt niet helemaal: Er is sprake van een speciaal hulpstuk waar de bol in geklemd wordt, en een speciale kettingtang waar je de bol mee losdraait.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jeroentje
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004

- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Gepost: 17 juli 2008 12:30 PM
  [ # 86 ]

Voor dit soort tools, de voorraad van geert in heeze in de gaten houden. Daar heb ik mijn ‘bollenuitelkaarhaalding’ ook vandaan.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juli 2008 12:38 PM
  [ # 87 ]
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…

Dat klopt niet helemaal: Er is sprake van een speciaal hulpstuk waar de bol in geklemd wordt, en een speciale kettingtang waar je de bol mee losdraait.

Mijn remaccu deed ie waar ik bij was met een waterpomptang..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 juli 2008 02:32 PM
  [ # 88 ]
bogaard77 schreef:
waterman771 schreef:
bogaard77 schreef:

WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…

Dat klopt niet helemaal: Er is sprake van een speciaal hulpstuk waar de bol in geklemd wordt, en een speciale kettingtang waar je de bol mee losdraait.

Mijn remaccu deed ie waar ik bij was met een waterpomptang..

Klopt: die heeft een veel kleinere diameter, en kun je goed in de bankschroef klemmen. Dat gaat met een veerbol dus niet Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juli 2008 07:42 PM
  [ # 89 ]

Een veerbol is rond, de bekken van een bankschroef zijn recht. Lijkt me geen fijn plan…

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 21 juli 2008 09:51 PM
  [ # 90 ]

De DS heeft een klein ongelukje gehad: De rechter kriksteun (pen door koker achter onder voordeur) is -met plaat en al- uit de koker gerukt.

Sanders had me al gewaarschuwd, dat de pen ook aan de achterkant (binnenkant van de koker) vast gelast moest worden. Ik dacht: “Citroën doet dat ook niet, dus ik ook niet”. Had ik dan toch beter wel kunnen doen.
Geluk bij een ongeluk: benzine- en gasleiding zijn niet beschadigd, al is de gasleiding wel uit zijn houdertjes gedrukt.
Nog een paar foto’s:

Morgen verder.

Citroen!

Profiel  
 
 
6 van de 15
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook