1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
DS23 Pallas van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 02 mei 2008 11:01 PM

Vandaag aan de groene DS23 gesleuteld. De auto bromde een beetje bij gasgeven. Diagnose: lekje tussen uitlaatspruitstuk (1 van beide) en cilinderkop. Diagnose bleek te kloppen: van uitlaatpijp 1 zat 1 koperen moer los, de andere was verdwenen. Morgen ff nieuwe moer scoren op Citromobile.
In hoogste stand bleek de auto ook hydrauliek te lekken. Na inspectie bleek dat uit het kleine gaatje in de koppelingsregelaar (bij carburateur) te zitten, zie foto (voor de carbu, onder de bobinekabel):

Gelukkig heb ik nog een DS23, dus daar ff de koppelingsregelaar af gesleuteld en op DS 1 gezet. Blijkt de retourslang uitgedroog en ingescheurd… Ook op de inkooplijst voor morgen.

Wel lekker sleutelen aan zo’n DS Surprised :

Morgen met de GS naar de beurs!

Citroen!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 03 mei 2008 10:21 AM
  [ # 1 ]

Ook een idee, gaan liggen bij het sleutelen Cool

Wat heb je jouw DS lekker hoog staan. Waar heb je de krik onder staan?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 mei 2008 09:52 PM
  [ # 2 ]

Onder de voorsnep. En dan ook assteunen onder de bodem voor links en rechts.

Citroen!

Profiel  
 
citrospeeds
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 317
Geregistreerd: 10-04-2007

Gepost: 03 mei 2008 09:56 PM
  [ # 3 ]

Toepasselijk kenteken ook!!!!!!  begint met Gs Laughing

een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven

Profiel  
 
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 03 mei 2008 10:21 PM
  [ # 4 ]

Nu nog een lesje arbo voor onze docent autotechniek en alles komt goed Very Happy.
Hoeze oversleutelen van DS 2? Fungeert deze als donor voor DS 1?

Mooie sleutelruimte heb je overigens.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 03 mei 2008 10:27 PM
  [ # 5 ]

Dat krukje, hmm, is dat ook origineel Citroen?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 mei 2008 11:36 PM
  [ # 6 ]
Erict schreef:

Nu nog een lesje arbo voor onze docent autotechniek en alles komt goed Very Happy.
Hoeze oversleutelen van DS 2? Fungeert deze als donor voor DS 1?

Mooie sleutelruimte heb je overigens.

Arbo? Wasda? Very Happy
DS 2 is nu ff donor voor DS 1. DS 2 komt later weer aan de beurt (staat al een paar jaartjes stil).

Sleutelruimte? Gewoon een paardenstal. Veel ruimte, droog, vlakke vloer en deskundig commentaar van viervoeters… Smile

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 mei 2008 11:37 PM
  [ # 7 ]
vlietmansje schreef:

Dat krukje, hmm, is dat ook origineel Citroen?

Tuurlijk, ook in hydrauliek groen verkrijgbaar! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
Bram-id19B
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 517
Geregistreerd: 10-12-2004

Gepost: 04 mei 2008 03:25 PM
  [ # 8 ]

For a moment off-topic….......

Hey Opron what is teh story behind your ID 25 DF break?????

Did you build a 2.5 litre diesel engine in your break?

Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 04 mei 2008 07:58 PM
  [ # 9 ]
Bram-id19B schreef:

For a moment off-topic….......

Hey Opron what is teh story behind your ID 25 DF break?????

Did you build a 2.5 litre diesel engine in your break?

Dat staat   hier .

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 mei 2008 12:42 AM
  [ # 10 ]
Opron schreef:

It looks like a quite uncomfortable workingposition…  Confused  Wink
But the licenceplate beginning with GS is just perfect!

/Opron, Sweden

Uncomfortable? Certainly not! lying down on the fender is quite comfortable! Smile
Nice plate, yes, I like it too!

Citroen!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 05 mei 2008 12:34 PM
  [ # 11 ]

Zo stond de mijne ook, vorige week. Lekker hoog en droog. Inderdaad is het sleutelen van boven op een kruk wat vreemd. Maar het kan prima. Je zweeft op je DS. Ik zet de krik met houten balk onder de dwarsbalk, net voor het carter. En uiteraard ook 2 assteunen onder de krikpunten.

Is ‘ie weer lekvrij?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 mei 2008 01:08 PM
  [ # 12 ]

Ga zo ff testen. Laat het nog weten.

Citroen!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 05 mei 2008 06:04 PM
  [ # 13 ]

Dat gaatje in de koppelingsregelaar zit toch normaal gesproken zo’n rubber pinnetje in?

Ik neem aan dat de achterkant op gelijke hoogte opgekrikt is?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 mei 2008 01:15 AM
  [ # 14 ]

Achter is ook helemaal opgekrikt. Weet niet zeker of er normaal een rubber pinnetje in het gaatje zit.
Vandaag ff getest: koppelingsregelaar lijkt dicht. Nu nog een nieuwe hoes tussen luchttunnel en radiateur en dan kan de DS weer de weg op.

Citroen!

Profiel  
 
robie
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 08-07-2007

Gepost: 06 mei 2008 09:19 AM
  [ # 15 ]

Goed bezig!

Profiel  
 
 
1 van de 15
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook