3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
DS23 Pallas van DriverD
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 juni 2008 08:48 PM
  [ # 31 ]

Inderdaad, maar zo is IKEA toch nog ergens goed voor! Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juni 2008 02:26 AM
  [ # 32 ]

Zaterdag 5 gestraalde en gepoedercoate velgen gekocht. Zondag de 2 nieuwe voorbanden (Kuhmo Power Star 195/70R15) gemonteerd (met de hand, en een paar bandenlepels).

Zie:

Nu lekker bochtjes pakken! Cool

Citroen!

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 17 juni 2008 02:48 AM
  [ # 33 ]

Mooi stukje rubber..

Was 195/70 een bewuste keuze? Of zijn de Kumho 185/80 niet meer te leveren? Ik rijd met die 185’ers al 30.000km met behoorlijke tevredenheid.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juni 2008 02:50 AM
  [ # 34 ]

Die 185/80-15 heb ik in het verleden ook op de DSpécial gehad. Kon ik nu niet meer vinden, vandaar 195/70-15.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 juni 2008 10:43 AM
  [ # 35 ]

Mooi hoor, ga je nu ook de binnenkant van de velgen poetsen?  Wink

knuffel

Profiel  
 
GeraldDSuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005

- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Gepost: 17 juni 2008 11:43 AM
  [ # 36 ]

Die DSpécial ging toch de deur uit met nieuwe Michelins?

Doe jij trouwens niet aan balanceren, of kijk je eerst of de wielen niet trillen. Onze 2CV rijdt ook trillingsvrij op 125 X-en zonder balanceergewichtjes. Maar ja, dat zijn ook fietswielen ten opzichte van deze dikke sloffen.

Ik heb jaren geleden ook de velgen laten stralen (en zelf gespoten) en poets ze ook aan de binnenkant bij iedere smeerbeurt even op met een lapje dieselolie. Ik krijg daar altijd reactie op bij de APK (meer in de trand van: de vent is gek Surprisedops: )

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 17 juni 2008 12:00 PM
  [ # 37 ]

Ziet er weer helemaal top uit hoor, zo met verse velgen en banden…... Cool

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 17 juni 2008 01:09 PM
  [ # 38 ]

Bedankt voor de complimenten.

Nee, ik ga niet de binnenkanten poetsen (denk ik Smile ), maar nu het nog zo mooi nieuw is, moest ik daar wel ff een foto van maken.
Velgen zijn (nog) niet voorzien van balanceergewichtjes. Nog geen trilling bemerkt…

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 juni 2008 04:28 PM
  [ # 39 ]

Werkjes gisteren:

1. Aandrijfas vervangen. Van de as die in de auto zat was de tripodehoes kapot. Bleek een oud type as te zijn (met gegoten aluminium tripodehuis, zie):

Nadeel van dit type as: je moet de tripode van de as af trekken (met een goeie poelietrekker) om de as uit de fusee te krijgen. Ik gebruikte deze poelietrekker:

Ik had nog een nieuw type as liggen, gekocht op “Het Duifje”, dus die maar gemonteerd. Bleek een vorige eigenaar van mijn DS alle tapeinden gestuikt te hebben, zodat de moeren van het tripodehuis niet los zouden komen. Komen natuurlijk alle tapeinden eruit…

Dan proefrijden, blijken de kruiskoppelingen (aan de wielzijde) te “knikkeren”. Jammer.
Dan het volgende plan opgevat: Stalen tripodehuis, met tripode, en tripodehoes van “Duifje-as” combineren met de as plus kruiskoppelingen van de “oorspronkelijke” as. Dat kan, want de spiebanen op oud en nieuw type as zijn hetzelfde.
De tripode heb ik een 1/2 uur in de oven gelegd, bij 220’C (was bij mijn ouders, vond mijn moeder leuk Smile ) Hierdoor zet de tripode uit, zodat ie makkelijker op de as gaat, in theorie (heb nog nooit geprobeerd zonder verwarmen, maar met verwarmen moet je ook nog aardig kloppen om de tripode op de as te krijgen).
Oud type tripode:

Daarna veerbollen achter getest: 15 bar beide (deelbare bollen). Binnenkort maar eens vullen of vervangen.

Tenslotte luchtslang in linker voorscherm vervangen door een goeie.

Leuk detail: vond nog een fabrieksstempel onder de plastic dop op de kruiskoppeling:

Stempel niet goed te zien? Kijk ff op link

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 juni 2008 04:34 PM
  [ # 40 ]

Goed geklust, de tapeinden van de twee soorten tripoidehuizen zouden verschillende lengte hebben?

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 juni 2008 04:44 PM
  [ # 41 ]

Zou logisch zijn: Oud type huis is dikker (gegoten alu).
Heb gewoon dezelfde gebruikt. Smile

Citroen!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 22 juni 2008 05:07 PM
  [ # 42 ]

Zit je niet aan het einde van je schroefdraad dan? Ik heb het eens meegemaakt dat ik een stalen tripoidehuis heb losgehaald die vast zaten met lange tapeinden van een alu huis. Tripoidehuis kon daarom niet goed vastzitten en de gaten waren daardoor ook “uitgelubberd” (of hoe heet dat?)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43071
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 22 juni 2008 05:08 PM
  [ # 43 ]

Hé DriverD! Lekker aan ‘t beunen? Heerlijk toch, tot aan je oksels in ‘t vet Laughing

Overigens: Die oudere tripoidehuizen ( die van alu) zijn écht véél beter dan de latere (stalen)... Ik heb nog zo’n set van die oude op voorraad liggen om ze te monteren op de sm! Die alu huizen slijten namelijk vrijwel nooit uit Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 juni 2008 05:12 PM
  [ # 44 ]
super.alexander schreef:

Zit je niet aan het einde van je schroefdraad dan? Ik heb het eens meegemaakt dat ik een stalen tripoidehuis heb losgehaald die vast zaten met lange tapeinden van een alu huis. Tripoidehuis kon daarom niet goed vastzitten en de gaten waren daardoor ook “uitgelubberd” (of hoe heet dat?)

Alles kon weer goed vast aangedraaid worden.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 juni 2008 05:14 PM
  [ # 45 ]
waterman771 schreef:

Hé DriverD! Lekker aan ‘t beunen? Heerlijk toch, tot aan je oksels in ‘t vet Laughing

Overigens: Die oudere tripoidehuizen ( die van alu) zijn écht véél beter dan de latere (stalen)... Ik heb nog zo’n set van die oude op voorraad liggen om ze te monteren op de sm! Die alu huizen slijten namelijk vrijwel nooit uit Wink

Inderdaad: Vet overal! Very Happy

Voor dat oude type tripodehuis had ik ff geen hoes. En die nieuwere assen zijn gemakkelijker te demonteren. Dus daarom heb ik het maar zo gedaan.

Citroen!

Profiel  
 
 
3 van de 15
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook