













































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat membraan ziet er gewoon uit zoals ze er uit horen te zien als ze gaar zijn Bogaard.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Geeft dit nu hetzelfde resultaat als nieuwe deelbare bollen zoals hier en daar verkrijgbaar, of is het toch anders?
waterman771 schreef:Dat membraan ziet er gewoon uit zoals ze er uit horen te zien als ze gaar zijn Bogaard.
hoe lang mag zo’n membaan meegaan ?
La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige












































Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
JAaaren.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Deze nieuwe kunststof membranen hebben geen knoopje meer om ze te beschermen tegen inslag op de vulplug?
Dus een bol onder de initiaalspanning betekent dan altijd membraan vervangen. Heb jij dan zo’n “sleuteltje” in huis DriverD?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991












































Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De nieuwe membranen hebben een stevige verdikking in het midden waar ze de plug raken (elke keer als jij weer te hard over een drempel stuitert….)
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik stuiter nooit hard over drempels met een hydraupneumaat…....
daar zijn die dingen toch niet op gebouwd?
Als je die deelbare bollen wilt hebben, moet je dan altijd oude inleveren als statiegeld-object of zijn ze gewoon te koop?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@vlietmansje: Bedankt. Is gewoon een leuke hobby.
@bogaard: Membraan was gewoon aan het eind van zijn levensduur. Leek wel drop…
@fluidfreak: Deelbare bollen heb je in 2 soorten: Met en zonder losneembare dempers. De versie met de losneembare dempers werd gemaakt tot 1970 en geeft een comfortabeler gevoel, omdat de demping wat soepeler is.
@Mr. Smith: Dit waren waarschijnlijk de orginele membranen, dus waren ze tenminste 38 jaar oud… Als de bollen dan ver leeg zijn, en je gaat ze dan vullen, gaan ze meestal niet lang meer mee.
@GW-tje: Het gereedschap om bollen te delen heeft bijna niemand, ik ook niet. Via het DS-magazijn kan je wel wel iets bereiken. In principe moet je altijd je oude deelbare bollen inruilen (of deze op laten lappen).
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
chyparse verkoopt ze los, voor 200 eu of zo per stuk.
WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:
WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…
Dat klopt niet helemaal: Er is sprake van een speciaal hulpstuk waar de bol in geklemd wordt, en een speciale kettingtang waar je de bol mee losdraait.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste






Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Voor dit soort tools, de voorraad van geert in heeze in de gaten houden. Daar heb ik mijn ‘bollenuitelkaarhaalding’ ook vandaan.












































Totaal aantal Berichten: 25696
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman771 schreef:bogaard77 schreef:
WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…
Dat klopt niet helemaal: Er is sprake van een speciaal hulpstuk waar de bol in geklemd wordt, en een speciale kettingtang waar je de bol mee losdraait.
Mijn remaccu deed ie waar ik bij was met een waterpomptang..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:waterman771 schreef:bogaard77 schreef:
WvdL zet de bol in de bankschroef en draait de top eraf met een enorme waterpomptang… Soms moet ie het heetstoken…
Dat klopt niet helemaal: Er is sprake van een speciaal hulpstuk waar de bol in geklemd wordt, en een speciale kettingtang waar je de bol mee losdraait.
Mijn remaccu deed ie waar ik bij was met een waterpomptang..
Klopt: die heeft een veel kleinere diameter, en kun je goed in de bankschroef klemmen. Dat gaat met een veerbol dus niet
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Een veerbol is rond, de bekken van een bankschroef zijn recht. Lijkt me geen fijn plan…
Citroen!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
De DS heeft een klein ongelukje gehad: De rechter kriksteun (pen door koker achter onder voordeur) is -met plaat en al- uit de koker gerukt.
Sanders had me al gewaarschuwd, dat de pen ook aan de achterkant (binnenkant van de koker) vast gelast moest worden. Ik dacht: “Citroën doet dat ook niet, dus ik ook niet”. Had ik dan toch beter wel kunnen doen.
Geluk bij een ongeluk: benzine- en gasleiding zijn niet beschadigd, al is de gasleiding wel uit zijn houdertjes gedrukt.
Nog een paar foto’s:
Morgen verder.
Citroen!