afstelling pook
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 16 april 2005 06:09 PM

Heeft iemand de versnellingspook wel eens bijgesteld?
Ik heb namelijk het probleem dat in zijn 5 op de snelweg de pook irritant rammelt. Als ik m dan met de hand iets meer richting rechtervoorwiel duw is het weg.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 april 2005 04:05 AM
  [ # 1 ]

Hmmm, ik weet niet dat er heel veel te stellen valt. Ik zou ook even kijken of het niet in je bak zit, want het kan een indicatie zijn dat er iets onderweg naar het einde is, maar verhalen daaromtrent ken ik voornamelijk van de BX… maar je zal er vast wel wat aan kunnen schuiven…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Gepost: 17 april 2005 11:10 PM
  [ # 2 ]

De bedieningsstangetjes van de versnellingsbak kan je bijstellen maar of dit het probleem oplost kan ik niet zeggen.
Als je de pook naarboven trekt is er dan veel of weinig speling ?
Heeft de schakelas op de bak zelf veel speling ?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
NewYor
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 86
Geregistreerd: 19-04-2005

Gepost: 19 april 2005 08:01 PM
  [ # 3 ]

Misschien heb je hier wat aan:

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 19 april 2005 11:07 PM
  [ # 4 ]

ik heb de stangetjes iets langer gemaakt en de pookstand verandert, is nu een stuk beter. Maar ik vind wel de spelling van de schakelas, die de bak inloopt wel heel groot.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
Gepost: 19 april 2005 11:31 PM
  [ # 5 ]
verkuilm schreef:

ik heb de stangetjes iets langer gemaakt en de pookstand verandert, is nu een stuk beter. Maar ik vind wel de spelling van de schakelas, die de bak inloopt wel heel groot.

Ik vrees dat daar het probleem zit,waarschijnlijk een CX met een km stand van +150000 km met weinig autostrade km.
wat iets verbetering kan brengen is de pook vervangen door een beter exemplaar want daar zal ook wel speling opzitten.

Maar toch mijn TRS had 184000km met zijn vorige bak en daar zat ook redelijk wat speling op de schakelas maar ik heb nooit problemen gehad met het schakelen of rammelen van de pook.
Ik heb de bak wel moeten vervangen omdat de rechtse aandrijfas doordraaide in de bak en was uitgelopen.Nu zit er een bak in met slechts 80000km en daar zit zo weinig speling op de schakelas dat die in het begin bijna niet in derde ging.

Meer dan de schakelasjes wat bijstellen en de pook vervangen door een beter exemplaar kan je voorlopig niet doen denk ik.

Succes.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook