GS met hartkloppingen?
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 april 2005 05:48 PM

Gsa opgehaald en die avond meteen even geprobeerd.

Na wat benzine in de caberateur te hebben gegooid en gestart te hebben kwam er zo nu en dan leven in de GSA. Ze sputterde beetje tegen maar liep nog niet geweldig.

Na de boegies eruit te hebben gehaald, schoongemaakt en wel weer terug nog een keer geprobeerd.

Behalve dat de startmotor zijn werk vlekkeloos deed kwam er geen enkel teken van leven meer uit.

Alvast gecheck:

- Accu
- Benzine
- en vonk vanaf de bobine

Is er dan toch nog ergens een bepaald knopje of draadje wat ik over het hoofd heb gezien?

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 17 april 2005 06:45 PM
  [ # 1 ]

Wij hebben ook een GSA die dit af en toe ook doet.
Wat bij ons geholpen heeft, is de stekker van het contactslot inspuiten met contactspray (er lopen een stuk of 15 kabeltjes heen). Ook kan het in een van de snoertjes die van de plus pool van de accu afkomen zitten. Hier zitten verschillende stekkers aan, die snel vies worden, en dus slecht contact maken. (het lijkt dan wel of alle functies werken)

Ook is het handig om alle ontstekings stekkers na te lopen, omdat hij wel kan vonken, maar het bijvoorbeeld op een verkeert tijdstip doet. (vooral stekker van ontstekings module, naast bobine)

Maar het kan ook iets simpelers zijn, bijvoorbeeld een stationairsproeier??
die ging bij onze GSA’s wel eens kapot, en dan doet de GSA het helemaal niet meer. (als je geluk hebt wel, maar dan loopt hij heeel beroerd)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 17 april 2005 07:55 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tips zal ze morgen even gaan uitvoeren.

het lijtk me goed idee om alle stekkers even na te lopen.

De stekkertjuhs op de bobine had ik al wel gedaan maar er zijn dus meerdere die storing kunnen geven.


Ik hou jullie op de hoogte….en setje nieuwe boegies was ook niet verkeerd.

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
Bull Frog Bleu
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 850
Geregistreerd: 27-03-2005

Gepost: 20 april 2005 12:55 AM
  [ # 3 ]

Na setje nieuwe boegies te hebben gemonteerd alle stekkers inclusief module schoongemaakt en starten….

Ook bij deze poging weer weinig beweging…het enige wat ik nog niet had gecontroleerd was de verdeler kap.

Na deze er hebben afgehaald bleek er groene aanslag te zitten op de nokken wat resulteerd op slechte overbrenging van de vonk.

Schoongemaakt en contactspray deed wonderen.


Nu starte ze na tijdje weer aardig….maar vanwege benzine tekort kon ik hem niet even warmdraaien.


Morgen cherrycan benzine en slangetje eraan en dan even tijdje warm laten daarien.

Jippie jaa hij doet het SmileSmile

Citroen rolls better then a Rolls!!

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook