Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
ik wil de voorruit van mn serie 2 vervangen vanwege een barst, nu heb ik deze ruit bij de restauratie er ook uit gehad en teruggemonteerd, dmv het touwtjes verhaal, dit ging vrij makkelijk, alleen vraag ik me nu af of het ook makkelijk gaat als het dashboard in de auto zit, er is aan de onderzijde niet zo gek veel ruimte.
Iemand ervaring mee ?
Wat is Citroën rijden toch formidabel !
Hoi,
Ik heb de voorruit van mijn s2 een jaar geleden vervangen. Het zal misschien iets lastiger zijn met het dashboard erin maar het is nog steeds heel goed te doen. In ieder geval had ik er geen last van, en ik ben zeker geen ervaren ruitvervanger. Zelf heb ik me wel voorgenomen om de volgende keer een sterker touwtje te nemen. Zorg er ook voor dat het touwtje makkelijk het rubber geleid door wat vaseline spray oid. De chroomstrip moet je bij het monteren gewoon in het rubber laten zitten. Succes, Freek

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Vaseline…....of lekker in het afwasmiddel….....maar dan wel van Dreft.
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
ik ga helemaal met je mee: afwasmiddel is veel beter!

- CX CX 25 GTI Turbo
enige nadeel is dat er dan weer een hoop wasmiddel tussen ruit, rubber en stijl zit, gaat die t niet zitten vervelen ?
met het oog daar op lijkt mij spray vaseline een betere optie ?
ik ga er van het weekend mee aan de slag, morgen eerst linksachter scherm overspuiten ivm blazen in de lak….

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hoe lang heeft dat spuitwerk het nu uitgehouden eigenlijk?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
enige nadeel is dat er dan weer een hoop wasmiddel tussen ruit, rubber en stijl zit
Je moet er ook geen halve fles inspuiten; alleen het touwtje moet je lekker insmeren zodat het makkelijk uit het rubber glijdt

- CX CX 25 GTI Turbo
sans-pareil schreef:Hoe lang heeft dat spuitwerk het nu uitgehouden eigenlijk?
zit er nu geloof ik 3 jaar op, op het achterscherm is de verf losgekomen, onder de 3e zijruit heeft een klein roestplekje (naw over het hoofd gezien toendertijd…)gezeten waar er water in heeft kunnen trekken en er dus was blaasjes opkwamen.
nu scherm helemaal gestraald, roestplek gelast en helemaal volgens de regels gespoten, alleen nog zwart erop.

Ah ok. Was ik even benieuwd naar. Ik zie zoveel auto’s langskomen die na minder dan 3 jaar alweer blaasjes hebben…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

- CX CX 25 GTI Turbo
als het echt goed aangepakt word, dan mag dat absoluut niet na 3 jaar

Het lijkt toch eerder regel dan uitzondering te zijn. Ook auto’s waar echt een boel geld aan uit is gegeven bij gerenomeerde bedrijven… toch na 2-3 jaar blaasjes…
Geen wasmiddel maar waxoyl.
ik neem aan dat je als je toch bezig bent, je ruitrubber en -lijst beter met een anti-roest-protectiemiddel wilt behandelen.
CX GTi Turbo 2 - All Black

- CX CX 25 GTI Turbo
ruit zit erin, was fluitje van een cent, maakte me druk om niets..
is het wijs om het rubber toch nog af te kitten vwb dichtheid op langere termijn ?
Ik wil niet weer binnen een paar jaar witte vochtvlekken in m’n ruit namelijk

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
PHoskam schreef:ruit zit erin, was fluitje van een cent, maakte me druk om niets..
is het wijs om het rubber toch nog af te kitten vwb dichtheid op langere termijn ?
Ik wil niet weer binnen een paar jaar witte vochtvlekken in m’n ruit namelijk
je bedoelt onderaan de c stijlen, in de hoeken ?
iemand had even geleden in de LCER een bijdrage hierover: juist preventief die hoekjes waar water in blijft staan het rubber even op te lichten en inderdaad “vol” te kitten tussen rubber en ruit .
heb jij een gewone pees of die chique / brede prestige strip in het rubber?
die brede trekt het rubber iets omhoog, water kan makkelijker naar binnen, tussen ruit en rubber, en dan zelfs makkelijk naar het binnen compartiment.
ruit verwijderd met pees er nog in, of er uit gehaald ?
heb je de ruit terug gemonteerd met die pees er nog in ?
schijnt lastig te zijn om die er in te prutsen…...
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX CX 25 GTI Turbo
die plekken bedoel ik ja…..
ik heb een nieuw rubber gemonteerd met een smalle pees, (geloof niet dat een prestige raamrubber nog nieuw te krijgen is), met wat handigheid zit die pees er zo in.
de brede rvs prestige lijst past niet op dit rubber, maar dit siet er wel net ff veel chiquer uit en hoort bij de prestige, dus deze zet ik gewoon met ruitenkit vast op het rubber en voor de zekerheid kit ik ook het rubber maar even af, dan weet ik zeker dat het waterdicht is.
ziet er wel ff een stuk beter uit, zo’n nieuwe ruit, zonder steenslag krassen en vochtplekken.
tijd okm weer eens wat verse plaatjes te schieten nu de prestige weer tiptop is. ( buiten de bestuurderstoel die over 3 weken naar een leder reparateur gaat, de wang is kapot en gaan ze herstellen)