3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Welke verschillen turboD 1 en 2?
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 juli 2008 12:16 AM
  [ # 31 ]

Zou dat de airco kunnen zijn?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juli 2008 12:17 AM
  [ # 32 ]
ray schreef:

Op ongeveer de plek waar bij de cx de hydr.pomp zit,word bij de motor uit de camper ook nog wat aangedreven.
Wat voor pomp is dat dan?

Gr Raymond

De vacuumpomp voor de rembekrachtiger!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 25 juli 2008 12:28 AM
  [ # 33 ]

Nochtans, is dit alles niet heel erg off topic?

Profiel  
 
FFB 2.5TD
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 22-07-2008

Gepost: 28 juli 2008 11:15 PM
  [ # 34 ]
waterman771 schreef:

Je kunt eens gaan kijken of bellen met Jan Weijer in Friesland.

Bedankt voor de tip en is niet echt ver bij mij vandaan ook nog.

Misschien heeft hij nog wel interesse in de auto zelf. Is in een redelijk goede staat voor een CX.

Status zover is, dat ik het onderblok geschuurd heb en gecontroleerd heb op vlakheid. Mijn kleinste voelermaat past er met wat aandringen doorheen (< 0.05mm dus).

Nou was de kop zo krom dat het rond de 0.5mm bedroeg. Vadaar dat de koppakking heel was gebleven (zat er pas een paar duizend km op) en het water er gewoon tussen de pakking en het blok door kon lopen.

Cylinderwanden hebben een aantal mensen naar gekeken en gevoeld. Ziet er niet schlecht uit. Dus ga ik de boel weer monteren alleen dan wat beter dan de vorige keer dus. De stempels van de vorige schade (gebroken distributieriem) stonden nog op de zuigers. Zo ook de stootranden die niet gepolijst waren.

Dan kan ik onderwijl het Turbo II blok uit de CX gaan halen en reviseren waar nodig.

Gr. Willart.

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook