13 van de 40
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Arjan’s CX 25 GTi Turbo 2 (deel 1)
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juli 2008 10:18 PM
  [ # 181 ]

Mij eerste tank redde de 1 op 7 ook niet Wink
Maar goed toen zaten de remmen ook nog vast Rolling Eyes

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 24 juli 2008 10:14 PM
  [ # 182 ]

Vandaag met de CX naar de dealer gegaan, ze hadden me nog nieuwe olie belooft, want ze hadden er per ongeluk 5W40 in gedaan, dat zat ze zelf niet lekker dus is nu voorzien van 15W40. Wel zo eerlijk om het te zeggen en aan te bieden het recht te zetten Smile
Voor de zekerheid ook maar direct nieuwe bougies in gezet.

Daarna thuis zelf aan de slag gegaan om de deurbekleding van de linkerdeur te verwijderen, om te kijken waarom het raam niet open ging.
Het verwijderen ging prima, daarna kwam er een hele draadzooi te voorschijn. Ik zag al dat niet alles meer fabrieksorgineel was. Ook zag ik wat stekkers los liggen.
De vorige eigenaar had mij gezegd dat het raam zelf werkte en daar hoopt ik dus ook op.
Uiteindelijk 2 stekkers gevonden die op elkaar paste en een soort testdraad die er nog op zat verwijderd. Toen ik die stekker aangesloten had raam getest en deed het dus direct helemaal goed Cool

Ik zag ook dat het plastic van de deur niet met alle schroeven meer vast zat, dat verklaard misschien de ratel uit die deur. Voorlopig even op andere punten vast gezet om te kijken of het gerammel nu anders is. Als ik de jusite schroeven heb gevonden dan vul ik de open schroefgaten ook nog op.

Ik heb nu in elk geval 4 ramen die elektrisch open kunnen Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 juli 2008 10:54 PM
  [ # 183 ]

Toen ik bij de garage was kwam ik er achter dat er dus nog wel een lambasonde in de uitlaat zit Rolling Eyes

Nu zie ik geen losse kat…

Ik heb deze demper:

Iemand een idee of daar ook een kat in zit?
Of heb ik nu een lambasonde en geen kat?

Bij de zonnekleppen ben ik er imiddels achter dat het niet aan de klemmetjes ligt Rolling Eyes
Dat ronde stukje dat in het klemmetje zit dat draait los in de kap zelf.
Dus er is teweinig weerstand om de klep omhoog te houden…

Als iemand nog surgesties heeft graag Wink

Overigens lijkt het wel of de CX als het echt heet is in de zon wat minder veert dan savonds als het iets afgekoelt is Wink

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 juli 2008 12:27 AM
  [ # 184 ]

Grappig dan is het een complete 667. Ik dacht altijd dat de kat los was, maar dit zal de kat wel geintegreerd hebben… Kat er onder uit, anders is ie langzamer.

Ik zou die klemmetjes van je zonnekappen toch maar eens vervangen voordat je er zeker van bent dat het aan de zonnekappen zelf ligt… dat veren… volgens mij verandert dat niet door warmte…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2008 12:34 AM
  [ # 185 ]

Kat eronderuit betekent ook lambasonder eruit en andere ECU?
Of zitten er nog meer haken en ogen aan?
Ondanks dat het vermogen kost, laat ik het voor nu toch even zo Wink

Ik heb er al een hele hoop tape tussen gehad dat het niet meer mogelijk was om in de klemmen te bewegen.. Toen kwam de kap alsnog naar beneden omdat de pennetjes in de kap dan nog gewoon draaien.

Van de week nog even langs de garage om uit te lijnen/balanceren, want op de snelweg zit er nog een trilling in soms.

Overigens rijden de nieuwe bougies wel beter Smile

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 29 juli 2008 02:08 PM
  [ # 186 ]

kat zit na de lambdasonde. Oftewel, de werking van de kat wordt niet beinvloed door de lambdasonde. Moet er dus gewoon onderuit kunnen, zonder verdere haken en ogen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juli 2008 10:21 PM
  [ # 187 ]

Oké, dus ik hoef alleen op zoek naar een Turbo tussendemper. Zit er nog verschil in een Turbo 1 en 2?
Ik dacht dat of de tussendemper of de einddemper niet meer nieuw te krijgen was?

Net weer even met de spiegel bezig geweest en helemaal van de deur afgehaald. Er zat nog een schroef in de spiegel deze ook even los gehad.
Alles weer terug gezet en de spiegel staat stukken beter Very Happy
Met open raam kwam er ook een hele irritante piep toon vanaf om dat spiegel niet goed stond, door de ribels ging de boel fluiten…
Morgen eens kijken of dat over is Wink

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 29 juli 2008 11:03 PM
  [ # 188 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik dacht dat of de tussendemper of de einddemper niet meer nieuw te krijgen was?

Klopt. Helaas… maar ook daaraan wordt natuurlijk gewerkt. Je zal toch niet een auto stil moeten laten staan, omdat er geen uitlaat meer te krijgen is. Meerdere bedrijven en bedrijfjes zullen daar nu inmiddels wel mee bezig zijn.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 30 juli 2008 09:36 PM
  [ # 189 ]

Zo met de spiegel rijdt nu stukken beter Wink

Eerst deed mijn verklikker het dat mijn lampen nog aan stonden.
Nu kan ik de deur open zetten en hoor ik niets meer…
De deurindicator in het dashboard werkt nog wel, neem aan dat dit op hetzelfde deurcontact zit?

Waar zit het verklikkertje? Misschien losse stekker of slecht contact?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 juli 2008 10:26 PM
  [ # 190 ]

De binnenverlichting gaat ook niet maar aan als ik de linker voordeur open Rolling Eyes
(andere deuren moet ik nog testen)

Indicator in het dashboard dus wel…

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 01 augustus 2008 01:24 AM
  [ # 191 ]

de indicator op je dahs werkt op het slot, de verlcihting en zoemer op de duer schakelaar die je in de a-stijl vind

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2008 01:29 AM
  [ # 192 ]

Kijk, dat is handig info Wink
Thanx

Dan ga ik maar eens naar die schakelaar kijken, die had ik zal zien zitten Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 augustus 2008 11:19 PM
  [ # 193 ]

Thanx PHoskam!

Ik heb bij beide voordeuren de schakelaar vervangen, want ze deden het allebei niet al te best Wink

Nu maakt het lichtalarm weer een hoop herrie en het licht gaat weer aan Cool

Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 03 augustus 2008 03:30 AM
  [ # 194 ]
Arjan Verkade schreef:

Thanx PHoskam!

Ik heb bij beide voordeuren de schakelaar vervangen, want ze deden het allebei niet al te best Wink

Nu maakt het lichtalarm weer een hoop herrie en het licht gaat weer aan Cool

fijn te horen dat ik je van dienst geweest ben Very Happy

ik zag je ook voorbij komen op het meg’s forum vw2b het onderhouden/detailen van je GtiT, ben ik niet meer de enige cx daaro

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 augustus 2008 11:08 PM
  [ # 195 ]

Terug van 2 weken vakantie met de Xsara Wink

De CX starte zonder problemen en ik heb er inmiddels ook weer wat km’s meer gereden Smile

Ik voel de vraag al aankomen, waarom niet met de CX op vakantie?
De dag voordat ik wegging ben ik erachter gekomen dat de Diravi niet goed werkt, hij blijft op snelheid maximaal bekrachtigd, dus gaat niet zwaarder sturen.
Verder besloot de radio ook kuren te gaan vertonen, en het stevigere verbruik hielp dan ook niet mee Wink
Ook weet ik niet wat voor kleine dingetjes er nog naar boven komen na 2 jaar stilstand, al met al voor de vertrouwde Xsara gekozen.

Goed die Diravi zou wel prettig zijn als dat gefixt wordt. Begreep iets van een kabeltje ofzo?
Iemand een idee of dat veel werk is e.d.?

Profiel  
 
 
13 van de 40
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook