Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mij eerste tank redde de 1 op 7 ook niet
Maar goed toen zaten de remmen ook nog vast

- CX 25 GTi Turbo 2
Vandaag met de CX naar de dealer gegaan, ze hadden me nog nieuwe olie belooft, want ze hadden er per ongeluk 5W40 in gedaan, dat zat ze zelf niet lekker dus is nu voorzien van 15W40. Wel zo eerlijk om het te zeggen en aan te bieden het recht te zetten
Voor de zekerheid ook maar direct nieuwe bougies in gezet.
Daarna thuis zelf aan de slag gegaan om de deurbekleding van de linkerdeur te verwijderen, om te kijken waarom het raam niet open ging.
Het verwijderen ging prima, daarna kwam er een hele draadzooi te voorschijn. Ik zag al dat niet alles meer fabrieksorgineel was. Ook zag ik wat stekkers los liggen.
De vorige eigenaar had mij gezegd dat het raam zelf werkte en daar hoopt ik dus ook op.
Uiteindelijk 2 stekkers gevonden die op elkaar paste en een soort testdraad die er nog op zat verwijderd. Toen ik die stekker aangesloten had raam getest en deed het dus direct helemaal goed
Ik zag ook dat het plastic van de deur niet met alle schroeven meer vast zat, dat verklaard misschien de ratel uit die deur. Voorlopig even op andere punten vast gezet om te kijken of het gerammel nu anders is. Als ik de jusite schroeven heb gevonden dan vul ik de open schroefgaten ook nog op.
Ik heb nu in elk geval 4 ramen die elektrisch open kunnen

- CX 25 GTi Turbo 2
Toen ik bij de garage was kwam ik er achter dat er dus nog wel een lambasonde in de uitlaat zit
Nu zie ik geen losse kat…
Ik heb deze demper:
Iemand een idee of daar ook een kat in zit?
Of heb ik nu een lambasonde en geen kat?
Bij de zonnekleppen ben ik er imiddels achter dat het niet aan de klemmetjes ligt
Dat ronde stukje dat in het klemmetje zit dat draait los in de kap zelf.
Dus er is teweinig weerstand om de klep omhoog te houden…
Als iemand nog surgesties heeft graag
Overigens lijkt het wel of de CX als het echt heet is in de zon wat minder veert dan savonds als het iets afgekoelt is

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Grappig dan is het een complete 667. Ik dacht altijd dat de kat los was, maar dit zal de kat wel geintegreerd hebben… Kat er onder uit, anders is ie langzamer.
Ik zou die klemmetjes van je zonnekappen toch maar eens vervangen voordat je er zeker van bent dat het aan de zonnekappen zelf ligt… dat veren… volgens mij verandert dat niet door warmte…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Kat eronderuit betekent ook lambasonder eruit en andere ECU?
Of zitten er nog meer haken en ogen aan?
Ondanks dat het vermogen kost, laat ik het voor nu toch even zo
Ik heb er al een hele hoop tape tussen gehad dat het niet meer mogelijk was om in de klemmen te bewegen.. Toen kwam de kap alsnog naar beneden omdat de pennetjes in de kap dan nog gewoon draaien.
Van de week nog even langs de garage om uit te lijnen/balanceren, want op de snelweg zit er nog een trilling in soms.
Overigens rijden de nieuwe bougies wel beter

Totaal aantal Berichten: 7071
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
kat zit na de lambdasonde. Oftewel, de werking van de kat wordt niet beinvloed door de lambdasonde. Moet er dus gewoon onderuit kunnen, zonder verdere haken en ogen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké, dus ik hoef alleen op zoek naar een Turbo tussendemper. Zit er nog verschil in een Turbo 1 en 2?
Ik dacht dat of de tussendemper of de einddemper niet meer nieuw te krijgen was?
Net weer even met de spiegel bezig geweest en helemaal van de deur afgehaald. Er zat nog een schroef in de spiegel deze ook even los gehad.
Alles weer terug gezet en de spiegel staat stukken beter
Met open raam kwam er ook een hele irritante piep toon vanaf om dat spiegel niet goed stond, door de ribels ging de boel fluiten…
Morgen eens kijken of dat over is

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Arjan Verkade schreef:Ik dacht dat of de tussendemper of de einddemper niet meer nieuw te krijgen was?
Klopt. Helaas… maar ook daaraan wordt natuurlijk gewerkt. Je zal toch niet een auto stil moeten laten staan, omdat er geen uitlaat meer te krijgen is. Meerdere bedrijven en bedrijfjes zullen daar nu inmiddels wel mee bezig zijn.

- CX 25 GTi Turbo 2
Zo met de spiegel rijdt nu stukken beter
Eerst deed mijn verklikker het dat mijn lampen nog aan stonden.
Nu kan ik de deur open zetten en hoor ik niets meer…
De deurindicator in het dashboard werkt nog wel, neem aan dat dit op hetzelfde deurcontact zit?
Waar zit het verklikkertje? Misschien losse stekker of slecht contact?

- CX 25 GTi Turbo 2
De binnenverlichting gaat ook niet maar aan als ik de linker voordeur open
(andere deuren moet ik nog testen)
Indicator in het dashboard dus wel…

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
de indicator op je dahs werkt op het slot, de verlcihting en zoemer op de duer schakelaar die je in de a-stijl vind
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

- CX 25 GTi Turbo 2
Kijk, dat is handig info
Thanx
Dan ga ik maar eens naar die schakelaar kijken, die had ik zal zien zitten

- CX 25 GTi Turbo 2
Thanx PHoskam!
Ik heb bij beide voordeuren de schakelaar vervangen, want ze deden het allebei niet al te best
Nu maakt het lichtalarm weer een hoop herrie en het licht gaat weer aan

Totaal aantal Berichten: 1130
- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Arjan Verkade schreef:Thanx PHoskam!
Ik heb bij beide voordeuren de schakelaar vervangen, want ze deden het allebei niet al te best
Nu maakt het lichtalarm weer een hoop herrie en het licht gaat weer aan
fijn te horen dat ik je van dienst geweest ben
ik zag je ook voorbij komen op het meg’s forum vw2b het onderhouden/detailen van je GtiT, ben ik niet meer de enige cx daaro
Wat is Citroën rijden toch formidabel !

- CX 25 GTi Turbo 2
Terug van 2 weken vakantie met de Xsara
De CX starte zonder problemen en ik heb er inmiddels ook weer wat km’s meer gereden
Ik voel de vraag al aankomen, waarom niet met de CX op vakantie?
De dag voordat ik wegging ben ik erachter gekomen dat de Diravi niet goed werkt, hij blijft op snelheid maximaal bekrachtigd, dus gaat niet zwaarder sturen.
Verder besloot de radio ook kuren te gaan vertonen, en het stevigere verbruik hielp dan ook niet mee
Ook weet ik niet wat voor kleine dingetjes er nog naar boven komen na 2 jaar stilstand, al met al voor de vertrouwde Xsara gekozen.
Goed die Diravi zou wel prettig zijn als dat gefixt wordt. Begreep iets van een kabeltje ofzo?
Iemand een idee of dat veel werk is e.d.?