Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Heel offtopic maar voila:
Wildschut de Naaimachine vakmensen
Burg de Vlugtlaan 25-27
1063 BG AMSTERDAM

Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Haha, nee, hij deed helemaal niets. Het vierkante kabeltje is er uit geschoten en het tellermechaniekje zat nagenoeg vast.
Door er dunne olie in te doen (kruipolie zal ik voldoen) en het zaakje weer goed aan te sluiten, werkte het weer. En de naald is, zoals bij velen, gewoon lekker aan het schudden. Boven de 40Km/u staat hij aardig stil, boven de 80Km/u staat hij echt stil.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
En hatsikidee! Net een telefoontje dat het verse stuurhuishoesje ook binnen is. Het gaat lekker zo!

Totaal aantal Berichten: 15756
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
En wanneer komt er gas in Patje?

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Geen gas Marc, dan had ik voor een nieuwere 16-ploffert moeten gaan.
Je moet tenslotte ook een reden hebben om weer eens iets nieuws aan te schaffen!
patje74 schreef:
@Lars,
Vanavond 19.00 staat ze in Berlikum, met mij er onder.
We gaan het zien…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
En toch, gas kan best in de 8 klepper. Althans ik ken een Xantia rijder die met de 8 klepper bijna 4 ton op gas heeft gereden. Wel regelmatig kleppenstellen, dat dan weer wel.
Lui veel plezier vanavond. Foto’s?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Klopt Patrick, alleen deze krijg ik niet op G3. En ik wil hier niet het volle pond voor betalen!
Vanavond zal ik de camera zeker meenemen. Sterker nog, ik vertrek zometeen alvast.

Totaal aantal Berichten: 714
- C5 2.0 Break Exclusive
Patrick schreef:En de naald is, zoals bij velen, gewoon lekker aan het schudden. Boven de 40Km/u staat hij aardig stil, boven de 80Km/u staat hij echt stil
Ik dacht dus, dat dat te verhelpen was met een nieuwe kabel.. maar dat schijnt dus niet zo te zijn..
Naaimachineolie? Ventielolie helpt ook.. (Merk: Fast €5,95) te koop bij de betere muziekwinkel: dat is net water
Se concentrer sur l’essentiel

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Toen ik gisteravond terug reed had ik een nagenoeg stilstaande naald. Elke kilometer wordt het ding beter! En ik weet zeker dat het aan het tellermechanisme lag, want die liep echt erg stroef. De kabels liepen al heel erg soepel.
Verwonderlijk; gedurende de rit Berlikum > Mantgum is het ABS-lampje uit gebleven. Ook bij hevige remacties bleef hij uit. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat.
Het is een erg mooie XM, ook in het echt
Wat kleine schoonheidsfoutjes, maar daar zou ik me niet druk om maken…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
patje74 schreef:Verwonderlijk; gedurende de rit Berlikum > Mantgum is het ABS-lampje uit gebleven. Ook bij hevige remacties bleef hij uit. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat.
Het kan ook iets met massa zijn, heeft type 1 meer last van dan type 2.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
patje74 schreef:
Verwonderlijk; gedurende de rit Berlikum > Mantgum is het ABS-lampje uit gebleven. Ook bij hevige remacties bleef hij uit. Ik ben benieuwd hoe het straks gaat.
verbazend wekkend….
dat jij met al je ervaring niet beseft dat je nu gewoon de goden aan het verzoeken bent

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Volgende vraag… Ik merk enige speling op de horizontale lijn op de voorwielen, tevens is er een kraak/piep/klonk hoorbaar bij het in beweging zetten van het wiel.
Mijn idee gaat uit richting een stel verse stuurkogels, is dat correct? En wat zou het eventueel nog meer kunnen zijn? (er is geen speling op de draagarmen voelbaar)
Bij twijfel ga ik de stuurkogels evengoed vervangen, het is de prijs en het werk niet natuurlijk. Maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
OK, de kraak en de piep is gelokaliseerd, dat is het linker stailisator-stokje. Even invetten en aandraaien verbeterde al flink.
En we beunen weer vrolijk verder.