patje74 schreef:Ik ga morgen een nieuwe kabel bestellen, zal ik er een fotoverslagje van maken?
Van die bestelling? Is dat zo spannend dan?
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
patje74 schreef:Ik ga morgen een nieuwe kabel bestellen, zal ik er een fotoverslagje van maken?
JAAAAAAAA!!!! Graag Patrick, ik moet het ook nog doen, een echt type 1 kwaaltje dus.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Niet moeilijk,maar veel werk,volgens mij.
Moet dit tot aan de teller,want anders moet je een deel van het dash slopen.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Yep, zit in 2 delen met een sensor er nog tussen, dus het klokkenspel moet er uit.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb even kort onder de kap gekeken en trof daar een twee-delige kabel aan. Het deel naar de bak lijkt goed te zijn, dus het deel naar het dash is defect. Ik zal het klokkenspel er dus inderdaad uit moeten halen.








Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007
- C5 2.0 Break Exclusive
patje74 schreef:Ik ga morgen een nieuwe kabel bestellen, zal ik er een fotoverslagje van maken?
Ja, prima.. als het niet teveel werk is.. Met zo’n wagenpark blijf je bezig!
Waar vind je de kabel(s) onder de kap? Of, hoe kun je ze herkennen?
Volgens mij hoef je bij Type 1 niet echt het dash open te maken.. Zoals ik via de Vraagbaak kon beoordelen is het zelfs nog makkelijker dan de BX:-)
Se concentrer sur l’essentiel













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Mooie bak zeg, doet me aan mijn ouwe TurboD12 Ambiance denken. Bij Type1 kreeg je al vanaf Ambiance elektrieke stoelen, 4 elektrieke ramen e.d. En dat 1 niveau boven de “Comfort”, terwijl je bij Type2 echt boven de SX en VSX moest zoeken naar deze gadgets.
En mijn TD12 had ook de automatische abs- en remlichtstoringsgenerator, ja
Opvallend: meegespoten bumpers waren toch op alle XM’s voorbehouden aan Exclusive-niveau? Of kon dat altijd als je de dealer lief aankeek? Of heeft iemand na schade ooit gedacht: ach, dan maar alles mee laten spuiten?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ik heb het vermoeden dat de deuren en bumoers van een Exclusive zijn over gezet. De stootstrips op de voor- en achterspatborden zijn namelijk (nog) niet meegespoten.
De Km.teller doet het inmiddels. De kabels waren nog goed, alleen liep het tellermechanisme zeer zwaar. Na wat naaimachineolie liep het weer boterzacht. Ik heb de bestelling dus maar afgebeld.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Beschrijving en pics…
Schoefje links en rechts loshalen;
Dashboarddeel lospulken;
Vier boutjes van het tellerhuis los draaien (in de witte plaatjes);
En dan is het klokkenspel los;
Kabel er uit trekken vanuit de motorruimte;
En dan weer proberen terug te wurmen. Monteren in omgekeerde volgorde en je bent klaar!





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
pfff, wat maakt zo’n 2 litertje toch veel toeren…...
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Willem schreef:pfff, wat maakt zo’n 2 litertje toch veel toeren…...
De nieuwe C5 is nóg erger
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 27985
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De C4 vind ik ook maar veel toeren maken..
Mijn Xsara doet minder als de C4, maar de CX weer veel minder als de Xsara.
De CX komt bij de 120 niet eens in de buurt van de 3000
Mooi verslag patje, denk dat veel mensen daar wat aan hebben die het eerst niet aandurfden





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Arjan Verkade schreef:De C4 vind ik ook maar veel toeren maken..
Mijn Xsara doet minder als de C4, maar de CX weer veel minder als de Xsara.
De CX komt bij de 120 niet eens in de buurt van de 3000![]()
Mooi verslag patje, denk dat veel mensen daar wat aan hebben die het eerst niet aandurfden
moet ik eerst een XM met kapotte kilometerteller kabel kopen
chapeau Patje je leert het wel
Citroen c32 Hilton XLS























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zit dat klokkenspel omhulsel enkel met die 2 schroefjes op de zijkant vast???
Als alle reparaties bij een XM zo simpel zijn ga ik ook voor een XM !
Maarruh, Criezel de deuk(en) uit je XM laten trekken ? Lijkt me niet verstandig. Ligt zo je hele XM in stukjes !
Maar even serieus: ik zou het niet doen. Je hebt dan te weinig controle.
Schijt aan originaliteit.