LPG schakelt automatisch over op benzine indien leeg?
RSPR
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 27-03-2008

Gepost: 22 juli 2008 03:59 PM

Vraag, waar ik op het forum niet uit kan komen:  Confused:
ik heb de Eurogas lpg installatie. indien de gastank leegraakt begint ie te piepen. Moet ie dan ook vanzelf overschakelen op benzine? Nu blijft ie minutenalng piepen, en duw ik van ellende zelf maar op de schakelaar. Ik heb het idee dat ie dit zelf zou doen?
De dealer weet het ook niet!

mvg RSPR

GC4P Lumiere 2.0 EBV op LPG in Gris Fer, BT

Profiel  
 
Handyloodje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 22-03-2008

Gepost: 22 juli 2008 10:06 PM
  [ # 1 ]

Hij zou automatisch moeten overschakelen naar benzine, bij mij gaat hij slechts een paar keer piepen waarna hij naadloos automatisch overschakelt naar benzine. Ik denk dat het met een instelling te maken heeft, advies ga terug naar het LPG inbouwstation want de dealer heeft dit toch niet zelf ingebouwd.

C4(G)Picasso LB 1.8 LPG van Eurogas.

Profiel  
 
straatkabaal
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 07-02-2008

Gepost: 23 juli 2008 05:14 PM
  [ # 2 ]

Hij schakelt ook automatisch over. Het piepen moet je laten stoppen door op het knopje te drukken. Dan weet je zelf dat je moet tanken. Want de meter geeft dat niet aan. Dus zodra die piept rijdt ie op benzine. Het piepen is om te herinneren dat je moet tanken.

Profiel  
 
Jaleg
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 01 augustus 2008 04:23 PM
  [ # 3 ]

Het overschakelen gaat automatisch, de piep is er om je te attenderen op het feit dat er overgeschakeld is. Mijn vorige auto schakelde automatisch over zonder te piepen en daardoor heb ik meer op benzine gereden dan eigenlijk de bedoeling was. Zelf had ik het fijner gevonden als de installatie na drie of vier keer piepen was gestopt. Nu moet ik eerst op de knop drukken en dat is niet onder alle omstandigheden even prettig.

C4P 1.8 LPG, Ligne Business, Gris Fer

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook