2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

CX voor dagelijks gebruik?
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 11 april 2008 01:47 AM
  [ # 16 ]

ik Smile maar ben dan ook in de zeldzame luxepositie dat ik het allemaal gratis kan doen met uitzondering van de inkoop van het materiaal Smile

als een auto door mij helemaal aangepakt is gaat ze meteen vol met waxoyl in alle denkbare hoeken, gaten en holle ruimten om dan elke 2 jaar een herhalingsbehandeling te krijgen…. en dan zijn voor mij de operationele kosten kwa startbehandeling 100 euro en elke herhalingsbehandeling de helft. als je het zo ziet zijn de kosten voor herstelwerkzaamheden een stuk groter…...

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 04 augustus 2008 03:31 PM
  [ # 17 ]
dolfmoon schreef:

Ik heb nu bijna 9 jaar CX gereden voor dagelijks gebruik, 50000 km per jaar, en dat bevalt uitstekend. Ik heb de kosten altijd nauwgezet bijgehouden en die vielen best mee, zo’n 20 cent per km inclusief alles.
(zie:    en  

Dat is de prijs die je ook moet rekenen voor een nieuwe kleine middenklasser, zoals een Golf, Astra, Focus of C4. En wat rij je liever: een nieuwe kleine middenklasser of een CX! (Een oude Golf e.d. of een BX! is natuurlijk wel goedkoper).
Roest is wel het grootste probleem dat ik heb ondervonden. Mijn eerste CX was na zes jaar rijden van onderen volledig doorgerot, terwijl de motor nog prima liep (646432 km). Bij mijn huidige CX (Kmstand: +630000) zie ik nu na bijna 3 drie jaar ook de roest doorkomen, vooral bij de achterste wielkasten. Dat valt allemaal natuurlijk wel te repareren en te vertragen met roestbehandelingen, maar dat is zo duur dat gewoon een andere CX vaak een goedkopere oplossing is. Alhoewel het natuurlijk steeds moeilijker wordt om een andere CX te vinden….

Groet, dolf

He jammer, krijg je links niet geopend! Ben wel benieuwd naar je kosten-lijst(je) vooral om mijn lieve vriendin te overtuigen dat een cx een heel verstandige aankoop is

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 augustus 2008 12:29 AM
  [ # 18 ]

knappe vent als je dat lukt, heeft m.i. niets met verstand te maken , haha

maar ze zijn wel leuk….

Profiel  

Tinfoil
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1282

Gepost: 05 augustus 2008 12:37 AM
  [ # 19 ]

al moet ik zeggen dat het te doen is ...

na 2,5 week driftig zoeken in (Noord) Frankrijk en herhaaldelijk te horen krijgen dat ze ook daar inmiddels met een lampje te zoeken zijn, is mijn eega om ...  Shocked

de aankoop zal niet lang meer op zich laten wachten Twisted Evil

ex: CX 20 RE 1988 (TB-19-GT)
ex: C8 2.2 16v Line Ambiance
overig: Ford Focus CC
overig: Mercedes-Benz EQB 250

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 augustus 2008 02:41 AM
  [ # 20 ]

je moet dat een beetje opbouwend bespelen….... althans ik hoop dat dat gaat werken. Ik heb jaren geleden een 22trs gehad en ik heb nog spijt dat ik di niet meer heb. Nu is kind nummer 4 op komst en om dan in zo’n iedereen’s auto te gaan rond rijden..nee dan heeft mijn voorkeur toch echt een familiale.
Als ik haar kan overtuigen dat de kosten heus wel mee zullen vallen (verhoudingsgewijs dan) Rolling Eyes

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 05 augustus 2008 02:44 AM
  [ # 21 ]

Wat ben ik dan toch een geweldige vrouw! Je zou niet thuis moeten komen zonder CX break.  Laughing

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 augustus 2008 03:12 AM
  [ # 22 ]

Kan iemand mij bij benadering zeggen wat globaal het onderhoud kost van een cx. Hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel km je rijdt maar stel dat je de auto dagelijks gebruikt (20k 30k op jaar basis)
Rijdt nu een moderne duitser 9ik weet vloeken in de kerk) op diesel maar dat kost op jaarbasis toch ook zeker €2000,-

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 05 augustus 2008 04:38 AM
  [ # 23 ]

daar is weinig zinnigs over te zeggen. Ga je uit van een cx die altijd goed is onderhouden en dus alleen af en toe wat slijtagedelen nodig heeft? of ga je uit van een leuk uitziende importwagen die technisch best slecht is? of ga je uit van een barrel die goedkoop is in de aanschaf maar behoorlijk wat al dan niet verborgen gebreken heeft?

ga je alles zelf doen of laat je het doen?

kan zo varieren van 500 tot 5000 euro Smile

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 augustus 2008 11:43 AM
  [ # 24 ]
alibibrami schreef:

Kan iemand mij bij benadering zeggen wat globaal het onderhoud kost van een cx. Hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoeveel km je rijdt maar stel dat je de auto dagelijks gebruikt (20k 30k op jaar basis)
Rijdt nu een moderne duitser 9ik weet vloeken in de kerk) op diesel maar dat kost op jaarbasis toch ook zeker €2000,-

Check anders de links eens die forummer Dolfmoon geplaatst heeft op de vorige pagina.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

alibibrami
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 augustus 2008 01:21 PM
  [ # 25 ]
hogervp schreef:
alibibrami schreef:

Check anders de links eens die forummer Dolfmoon geplaatst heeft op de vorige pagina.

Patrick

dat is het hem juist ik krijg ze niet geopend!!!! ben juist zo benieuwd.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
Totaal aantal Berichten: 8165

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 augustus 2008 11:41 PM
  [ # 26 ]

Inderdaad, die sites laden niet meer. Zonde. Stuur Dolf anders een PB, wellicht kan hij het juiste adres even vermelden.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2008 03:01 PM
  [ # 27 ]

Als je het onderhoud door een garage laat doen mag je wel op zo’n 1000 euro per beurt rekenen, elke 10.000 km. En dan moet er niets geks gebeuren.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 augustus 2008 03:18 PM
  [ # 28 ]

Reken dat eens voor…

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 09 augustus 2008 03:36 PM
  [ # 29 ]

Dat is gebaseerd op mijn ervaring tot nu toe bij Gert de Jong in Aalsmeer… Niet de goedkoopste garage zeker (want Citroen dealer), maar het is wel dichtbij en de kwaliteit van het werk is goed. Misschien kan het wel goedkoper maar er gaat altijd wel weer iets stuk hier en daar.  Wink

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten

- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 09 augustus 2008 03:51 PM
  [ # 30 ]

Dat er iets stuk gaat is zeker waar. Dat mag ook na meer dan twintig jaar auto zijn. Maar 1000 voor een beurt vind ik erg hoog. Ook voor een dealer.

Profiel  

2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook