Nieuwe fotoos?
binnenkort nieuwe foto’s, eerst even wassen
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
Ondertussen met de Gti op vakantie geweest. Zonder problemen met de vouwwagen naar bretagne en terug met een tempo van 100 km/u. Een gemiddelde van 1 op 12 gehaald op euro 98.
Maar wat doet hij nu:
onder het rijden valt de motor uit. Constant 1 keer per 5 minuten valt de motor uit, meestal slaat hij meteen weer aan omdat hij weer aangeduwd wordt. De toerentellen valt dan ook meteen weg, en het motorstoringslampje flitst aan (blijft soms even branden).
Ik verdacht een accuklem, die dus even vervangen, maar helpt niet.
Iemand ideen waar te zoeken??
Ik heb laatst de rotor, verdelerkap en bougies nog vervangen en een nieuwe claxon erin gehangen. Kan het daar iets van zijn?
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Lijkt eerder een fout in de ECU… Ben bang dat het zoeken zal worden.
net even de ECU uitgelezen, en tada: geen fouten
Wel merkte ik bij het stekkers (visueel) checken, dat terwijl de auto op contact stond, de relais bij de veerbol aan passagierskant, regelmatig tikten :
: terwijl ik niets deed. Wat doen die relais?
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Een slecht relais waarmee de ecu gevoed wordt wellicht?
Ich bin ein Breaker
geen idee, het zou kunnen. wat ik opvallend vond, was dat de toerenteller ook compleet uitviel. Wat dus lijkt op geen signaal. Wat dan weer lijkt op geen voeding voor de ontsteking?
is dat een logische conclusie?
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Hangt bij jouw auto de toerenteller niet direct aan de ECU? Stopt die dan stopt de ttl ook uiteraard.
Hangt ie aan de bobine dan is het ontstekingsmodule verdacht.
Ich bin ein Breaker
hmm, geen idee.
Eerst een uitvinden wat die relais doen bij de veerbol. Want ik vondt het wel verdacht dat die tikten/schakelden terwijl de auto gewoon op contact stond. Misschien dat er daar ergens een kortsluitingkje ofzo zit. Morgen eens even wisselen met een andere.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Tada….
kabels gaan in een ringleiding van links via de radiateur naar rechts en dan het rechterspatbord door naar de ecu.
Wellicht heeft de auto schade gehad en is de kabelboom beschadigt geraakt thv de relaitjes. Heb het ook gehad (klopklopophout), brandstofpomp krijgt geen voeding en is doorgeschakeld naar ecu.
Heb je recent je motorruimte schoongemaakt?
Vaak blijft er dan vocht achter bij de bobine bij de stekker, en onstaat er kortsluiting. Dan brand de gele kabel door, makkelijk te volgen vanaf de bobine naar een verdeelblokje thv remservo, en vervolgens naar de zekeringenkast. Heb je mazzel dan zie je dat deze pvc isolatie hard is geworden, zoniet is deze verkoold en moet opnieuw getrokken worden.
In de zekeringen kast zit voor deze positie geen zekering, dus het contactslot begeeft het dan…...
Kortom:
Kijken is weten…..
Groeten, Jonne
bx 16vmk1
c4 110 hdi
geen schade gehad, wel de voorbumper eraf gehad voor de nieuwe claxon, de bumper dan morgen maar weer eens demonteren en bekabeling inspecteren.
verder maak ik nooit mijn motorruimte schoon met water ofzo. Dat is vragen om problemen met deze auto’s.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
Tja een relaitje kost iets van 4 Euro en maakt een werled van verschil. Ik heb er twee jaar naar moeten zoeken. Gewoon vervangen en kijken wat er gebeurt. Als het een relais is krijg je echter meestal geen teken van leven van de ECU meer. DIe krijgt immers geen voeding dan.
Tweede optie is dan inderdaad de BDP sensor. Leg een voorraadje van die dingen aan uit andere BX-en. Signalen zijn inderdaad uitvallende ontsteking en doorgaande benzine injectie. Dat laatste heb ik nooit begrepen, maar het gebeurd bij mij bij twee auto’s dus het zal toch wel.
het kan ook zijn dat je stationair toerental telaag is waardoor ie ,waneer ie in z’n vrij word gezet dmv de koppeling, het toerental te laag valt waardoor deze dus uitvalt normaal zou je stappenmotor dit moeten opvangen maar dat doet ie niet altijd (ik heb dat probleempje ook gehad)
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
@stan;
dat is het niet, hij slaat ook af op de snelweg bij 140 km/u constant
Of midden op een kruispunt bij 20 km/u ops:
Maar ik ga zo eens even de relais wisselen. En anders voorbumper er af, en kabels inspecteren.
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
ik weet niet of dit helpt maar ik heb hetzelfde probleem als ik op LPG rijdt.
Soms rij je dan op de snelweg, rustig 110 en dan gaat er een lichtje aan en merk je dat hij niet meer trekt (motor valt uit?) en een seconde later trekt hij weer. Merk je even zo’n schokje. Maar voor de rest niks.
Volgens de vorige eigneaar (KT88) ligt dit aan de LPG installatie. Het is ontstaan toen hij er mee naar de wastraat ging.
Heb het ook als ik voor een rood licht sta. Op LPG moet ik mijn voet lichtjes op de gas houden, anders valt hij ook stil.
Zijn advies, met de gasinstallatie naar een LPG expert gaan om hem opnieuw af te regelen.
Op benzine heb ik dit niet en rijdt hij wel normaal en kan ik voor een rood licht gewoon niks doen .
Groeten