GC4P 2.0 HDI; motor houdt in / blijft hangen
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 04 augustus 2008 06:33 PM

Ik heb hier al enkele malen aangegeven dat ik uiterst tevreden was over het vermogen van deze motor. Maar…

Sinds een dag of tien lijkt het wel of het vermogen drastisch verminderd is. Ik moet echt ‘planken’ om behoorlijk te kunnen invoegen / inhalen op de snelweg. De automaat schakelt dan wel terug, maar pas na enkele seconden (waarin je je zit te verbijten!). Ook lijkt het of het gas ‘blijft hangen’. Bij loslaten van het gas duurt het 4 - 8 seconden voordat de auto gaat vertragen.

Kortom: heel vervelend. Wel lijkt het verbruik ook gedaald (ondanks af te toe ‘planken’); voorheen was dat steeds ca. 6.9 l/100km, en nu staat ie na 1000 km op 6.6 l/100km.

De enige factor die in de laatste weken ‘anders dan anders’ is, is dat ik sinds 2 weken (ivm met wijziging tankpasje van de baas) overgestapt ben van Q8 op ESSO…

Ben er nog niet mee naar de dealer geweest, maar wellicht weet een van de experts hier in welke richting gezocht moet worden. Want ik kan me niet voorstellen dat het aan de ESSO ligt…

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 augustus 2008 10:05 PM
  [ # 1 ]

Mijn vader heeft eens iets gelijkaardig voorgehad bij zijn volvo S80, lag toen aan de automaat.
Iets met de sturing van de elektronica.
Mss eens laten resetten.
Al lijkt het dalen van motorvermogen wel raar.

Mss eerder iets aan het elektronische gaspedaal.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 05 augustus 2008 08:11 PM
  [ # 2 ]

Misschien heeft het toch met de Esso te maken en was de diesel vervuild waardoor de dieselfilter nu deels verstopt is ? Zie ook het ander draadje over vervuilde diesel.

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 05 augustus 2008 11:24 PM
  [ # 3 ]
C4sohier schreef:

Misschien heeft het toch met de Esso te maken en was de diesel vervuild waardoor de dieselfilter nu deels verstopt is ? Zie ook het ander draadje over vervuilde diesel.

Deze dus: http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=192041

Ik heb het idee dat mijn systeem nog steeds niet helemaal schoon is. Was dit weekend lekker vlot, maar lijkt nu ineens weer in te houden…. Even afwachten dus!

Profiel  
 
Casey
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 20-11-2007

Gepost: 12 augustus 2008 07:22 PM
  [ # 4 ]

Vandaag bij de dealer geweest: nog niet verholpen want het zou een electronische regelklep voor de turbo zijn. Daarom rijdt de auto nu zonder turbo. Onderdeel is besteld, later deze week nog eens heen…

Wordt vervolgd Wink

Edit: donderdag 15:: probleem is inderdaad verholpen met de nieuwe regelklep. Hij rijdt weer als vanouds (en dat was idd behoorlijk rap!).

Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook