Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De Xsara zit inmiddels op bijna 140.000 km, morgen ga ik er wel overheen ![]()
Tijd voor een kleine beurt dus ![]()
Zover ik weet bestaat een kleine beurt niet uit zoveel werk
- verse olie
- olie filter
- carterplugring
- luchtfilter
- interieurfilter
Iemand nog aanvullingen?
Luchtfilter kan ik in elk geval achterwege laten, want deze zit erin:
Vorige keer heb ik van Sohail een hoop geleerd, dus ik denk dat ik deze wel zelf aan kan.
Auto omhoog, opvangbak eronder, carterplug los, olie eruit.
Nieuw oliefilter plaatsen, carterplug terug met nieuwe ring, olie erin, peilen.
Starten ![]()
Nog op of aanmerkingen? ![]()
En nog iemand tips hoe je oliefilter uit zijn huis krijg, daar zijn we vorige keer bijna het langst mee bezig geweest
(op de foto zie je het huis net zitten, dat zwarte ei tussen het hitteschild en de dikke koelslang)
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
r1Ch schreef:Arjan Verkade schreef:Nog een poging dan
Kut hè als niemand reageert
Het zal wel aan de kleur liggen ![]()
Arjan Verkade schreef:r1Ch schreef:Arjan Verkade schreef:Nog een poging dan
Kut hè als niemand reageert
Het zal wel aan de kleur liggen
Haha, dat nooit!
![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister toen ik de CX ging halen de Xsara achter gelaten bij de garage.
De bedoeling was dat er een stabilisator stangetje vervangen zou worden omdat het rechtsvoor nogal bonkte.
Bij nader onderzoek bleek dit de fuseekogel te zijn.
Ook moeten de voorbanden vervangen worden, want dit profiel is inmiddels zo op dat het APK afkeur is geworden. Dat was inmiddels ook al te merken met rijden.. ![]()
Als er nog iemand tips heeft op de vraag van paar posts terug dan hoor ik dat ook nog graag ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De Xsara vandaag weer opgehaald ![]()
Er zitten nu 2 nieuwe Exalto’s onder, want de 2 voorbanden waren echt helemaal op. De 2 nog zeer goede Exalto’s zitten nu voorop en achter de 2 nieuwe.
Ze moesten er nog wel even bij vermelden dat de fuseekogel echt helemaal op was en er erg veel speling op zat ![]()
Dat icm slechte banden merkte ik ook wel, want als ik wat sneller een bocht in dook had ik wat minder grip dan ik soms zou verwachten ![]()
Ook direct weer even APK gedaan, dus ik kan weer 14 maanden rijden met APK ![]()
Netjes netjes! Zijn die exalto’s beetje goed? Of zijn dit van die energie saver banden?
Ik ben echt beperkt met mijn bandenmaat van 205/40 R17, maar volgens mij kan ik er nog wel ff mee.
En wat kostte zo’n fusee kogel nou om te vervangen?
Gr Richard
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Exalto’s zijn zeker geen energie saver banden ![]()
Michelin zet ze in de markt als sportieve band.
Ik heb ze alleen nog achter gehad, voorop heb ik er nog niet meer gereden ![]()
Maar ik weet zeker dat het stukken beter gaat rijden als de versleten die nu voorop zaten.
Ik denk dat ik morgen even met de Xsara naar me werk ga, dan weet ik meteen of alles weer goed zit ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vandaag mee naar me werk gereden, maar de Xsara stuurt nu op de snelweg naar rechts.. ![]()
Komt waarschijnlijk door de nieuwe fuseekogel.
Volgende week breng ik hem weer naar de dealer en laten hem door een ander bedrijf helemaal rechtzetten bij dat wiel ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zaterdag de stap maar genomen en de Xsara van verse olie verzien
Opstelling:
Uiteindelijk alles gelukt ![]()
Vorige keer met Sohail zo zitten klooien met het oliefilter. Ik heb nu een waterpomp tang gepakt en na 1 ruk schoot die uit ze huis. Dus dat ging nu zonder al teveel moeite
De Xsara staat nu weer bij de garage om uitgelijnt te worden ![]()
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Net terug van 2 weken vakantie met de Xsara ![]()
Voor ik wegging trok die nog steeds naar rechts nadat alle wielen uitgelijnt waren door de specialist…
Op de laatste middag voor vertrek zijn de banden van voor naar achter gewisseld wat gelukkig het probleem verholpen heeft.
Nu zitten dus de nieuwe banden voorop. Eigenlijk had ik de 2 jaar oude achterbanden voorop willen hebben en de nieuwe banden achterop, maar dan trekt die dus naar rechts ![]()
Op vakantie ruim 2600 km’s gereden, en geen problemen gehad met de wegligging
Op de Duitse snelwegen op hoge snelheid ook niets te voelen.
Verder ook geen andere problemen gehad.
Totaal aantal Berichten: 28005
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gister een setje VTS velgen met winterbanden opgehaald.
Als het straks dus wat kouder gaat worden komen ze erop ![]()
Totaal aantal Berichten: 5540
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Je bedoelt dus de VTS-velgen voor de zomerbanden en de stalen-velgen voor de winter
!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

