Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Net wat je zegt, gewoon laten keuren bij de RDW. Het enige waar ik me zorgen om zou maken zijn de milieueisen. Want ik weet niet of de 1400 die McDean uit Tessa heeft gehaald al van het type is die met katalysator is geleverd. Voor de daadwerkelijke uitstoot doet die niet zoveel, maar wat als je dan een “vuilere” Sport-blok in je BX lepelt zonder kat die ouder is dan de koets waar die in terecht komt? Ik ben benieuwd wat de RDW daar van zegt….

Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Daan heeft een K9 melding op zijn kenteken staan, dus een geregelde kat maar dan een die aan de minder strenge eisen qua uitstoot (hoeft) te voldoen dan de u9, daarnaast hoeft een auto van voor 1-1-1993 niet voorzien te zijn van een katalysator als hij maar binnen de emissie-eisen blijft die voor dat type auto gelden (een 4-gassen test is nog niet van toepassing) Dit staat ook letterlijk in de APK eisen dus die kat mag er echt onderuit. Ik weet verder niet welke Co waarde gehaald moet worden voor Tessa maar ik denk dat dat met wat gemier aan de carbs altijd wel haalbaar is met een gezond sportblokje.
De RDW melding moet natuurlijk wel want het vermogen wordt meer dan 40% hoger en daar is een herkeuring voor nodig. Maar buiten de remmen en de stabistang is een 1.4 gelijk aan een 16V dus die keuring zal geen enkel punt zijn. Wat wel gaat gebeuren is omdat er zoveel luxe is ingebouwd in de auto van Daan en natuurlijk de sport/16V bodykit en dan het zwaardere blok dat ie toch een stukje omhoog gaat in de belasting, maar soit, er komt een hoop plezier voor terug, en het is ECHT de auto van Daan en er zal nooit een 2e van rondrijden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jullie hebben gelijk ik moet wel naar de RDW maar die info heb ik ook al bij elkaar.
Met een beetje mazzel zien ze het als technisch een BX sport en dat scheeld me een hoop testen, anders is het jammer en moet ik maar 700 euro neer leggen.
Gelukkig mag mijn kenteken een redelijke uitstoot hebben. Al was de 1400 wel “een schone” auto met kat en pulsair. De uitstoot wat ik mocht hebben was dan wel weer hoger dan die van een 1400i.
Kortom, dat zien we dan wel weer Als de carbs goed afgesteld staan lijkt het me geen probleem. Anders een ongeregelde kat voor de apk monteren.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Vakwerk, zonder meer.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ziet er goed uit Daan, morgen ga ik ook weer verder met m’n motoren. Kabelboom verhaal kan best irritant zijn heb ik ondervonden .

Totaal aantal Berichten: 27966
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zie dit topic nu pas en maar even door gelezen
Ziet er goed uit, ben benieuwd wanneer die draait en hoe het bij de RDW verloopt

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vermond schreef:Ziet er goed uit Daan, morgen ga ik ook weer verder met m’n motoren. Kabelboom verhaal kan best irritant zijn heb ik ondervonden
.
Hehe dan heb jij mijn kabelboom(pje) nog niet gezien

Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als straks de motor nog maar aangaat met de sleutel.. Zou grappig (en niet waarschijnlijk) zijn als ie aangaat met bijv. je licht schakelaar (oops).

- BX Sport MK2
- AX GT chic
hier is een foto van me kabelboom (motor gedeelte) ligt links van de foto:
Verder zie ej op de foto dat het een en ander schoon gemaakt is.
Zo ook hier, van:
naar:
Ook heb ik de voorkant van de onderste chassisbalk zwart gespoten
en ten slot de isolatiemat vastgekit:

Totaal aantal Berichten: 355
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Oef wat een klus. Knap ge"Daan”!
Verkocht, helaas schade gereden!

Totaal aantal Berichten: 917
- BX GTI 16V MK1
Ik word er stil van Daan. Jij durft dat gewoon! Ga zo door!
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Het RDW verhaal is zo ongelooflijk simpel.
Daan gaat welliswaar 40% met vermogen omhoog, maar omdat een 1400 met exact dezelfde ophanging / remmen / enz enz is uitgerust als een 16/19/gti, gaan ze dit gewoon goedkeuren. Het is niets anders dan een motorkeuring, en kost 55 euro.
Mooi werk Daan.
Test

- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik ben vandaag weer aan de slag gegaan, eerst de achterkant van de motor maar een beetje schoongemaakt. Daar kom ik straks namelijk haast niet meer bij.
Een schone motor ziet er niet alleen mooier uit maar sleutelt ook fijner.
Verwacht (mischien nog niet) geen glim glim, maar gewoon redelijk schoon.
hier kan je het wel een beetje zien:
Rechts was de hele achterkant, zwart… links is schoongemaakt.
van een afstandje:
ook is de motorsteun weer zilver ipv zwart
oooh… een korte motorkap met een zilver grijze grill…..
en wat zit er sins vandaag onder die kap?
Binnenkort ga ik verder met de slangen en draden bende.

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Man-o-man, dit wordt schit-te-rend!

Totaal aantal Berichten: 5511
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Ene hoever ben je er al mee?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?