Aircopomp geen stroom?
stax
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 30-04-2005

Gepost: 13 mei 2008 03:22 PM

Afgelopen weekend gemerkt dat de airco het niet meer doet in mijn Picasso. Vervelend met temperaturen in de auto van boven de 30 graden… Dus maar even de aircospecialist gebeld en ik kon meteen terecht. Maar wat bleek? De vulling was nog prima, maar de aircopomp kreeg geen stroom (en sloeg dus niet aan). Getest of het aan de sensor lag door de stekker te overbruggen, maar ook dat gaf geen resultaat, hetgeen erop wees dat er helemaal geen spanning op de kabel staat. Alle zekeringen gecontroleerd, maar die waren ook okee. Aircoman kon me niet verder helpen en verwees me naar de dealer ‘om de computer te laten uitlezen’.

Dealer gebeld: over dik twee weken kan ik terecht. Pffff… Iemand hier enig idee wat ik zelf ondertussen eens zou kunnen proberen?

Profiel  
 
Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 13 mei 2008 03:57 PM
  [ # 1 ]

Over twee weken? Wat een onzin!
Ik zou gewoon een andere dealer bellen. Er moet er toch eentje zijn waar je zo even langs kan rijden? Of hij het kan fixen is een tweede, maar dan weet je in ieder geval wat er aan de hand is.

Profiel  
 
Fredpicasso
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 17-08-2008

Gepost: 21 augustus 2008 12:12 AM
  [ # 2 ]

Hoi Stax,

Ik heb het zelfde probleem, de aircopomp krijgt geen stroom.  De airco is pas gevuld door de Airco-specialist. Daar is geconstateerd dat de aircopomp geen stroom krijgt. Onderaan de motor zit een stekker met draden voor de pomp en daar komt geen stroom doorheen. Ik vermoed zelf dat het een relais is o.i.d. Vorige week moest de auto naar de garage om het contactslot te vervangen. Helaas had mijn dealer geen tijd om naar de aircopomp te kijken.  Vielen de kosten bij jou mee en wat was precies het probleem met de pomp.

Groeten,
Fred

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 21 augustus 2008 03:54 PM
  [ # 3 ]

2 weken? wij hebben net hetzelfde gehad, maar dan voor een tankklep-aanpassinkje van 2 minuten werk, het was een grote garage waar we de auto het goedkoopst hebben kunnen kopen, maar daar zien ze me dus niet meer terug voor onderhoud omwille van dit en omwille van onvriendelijkheid als het hen geen geld oplevert very angry . Een andere (dichter bij huis) dealer heeft het opgelost 2 dagen nadien, al kon het nog sneller, maar van onze kant niet.
Moraal van het verhaal: kies gewoon een andere dealer, je kan bij eender welke erkende Citroën-hersteller/dealer terecht, ook voor garantiegevallen.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 268
Geregistreerd: 22-08-2006

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 21 augustus 2008 09:58 PM
  [ # 4 ]

Mijn (lease)auto gaat niet naar de dealer want dat vindt de LM te duur. Onderhoud gebeurt dus door een algemeen (Bosch) carservice bedrijf. Geen klachten over en ze kunnen daar ook gewoon de compu uitlezen en dit soort problemen oplossen.

Profiel  
 
ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1093
Geregistreerd: 28-11-2006

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 22 augustus 2008 11:12 AM
  [ # 5 ]

Hoe heeft je LM de garantie dan geregeld? Normaal gesproken is de harde voorwaarde hiervoor dat onderhoud en alle checks bij de dealer worden gedaan…  huh

Overigens, vaak is het zo dat Bosch carservice bedrijven geen eigen uitlees computers hebben (te duur om voor alle merken dit in huis te halen). Voor het uitlezen hebben ze dan gewoon afspraken met de dealers.

Profiel  
 
xsara-VTS
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 134
Geregistreerd: 29-02-2008

Gepost: 23 augustus 2008 12:55 AM
  [ # 6 ]

garantie

tegen woordig met de wet van montie mag je je auto bijna overal brngen voor het standaard onderhoud.

Je kan zelfs als citroen rijder je citroen bij een ford garage bestellen, zo gaat dat tegen woordig, en de dealer mag alle garantie klussen oplossen waar geen reet op verdiend word want op een garantie klus is 75% voor citroen rekening en 25% voor de dealer. Evil or Very Mad

Dus vooral lease maatschappijen kiezen vooronderhoud bij een niet merkgebonden dealer zoals een bosh car service, ivm de centen.

Fijne vooruitgang…... Crying or Very sad

Dont worry, I’m A professional Wink

Huidige auto:
Xsara Break 110pk hdi exclusive

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook