2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

ooit aanschaf xm overwegen?
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 24 augustus 2008 04:45 PM
  [ # 16 ]
Harm schreef:

Dat is dan ook persoonlijk, die van een s1 zijn wel erg hard vergeleken met die van een s2, die ik ‘persoonlijk’ dan ook heel prettig vindt zitten

Na een rit in mijn S2 stoel, strompel ik toch altijd de eerste paar meters na het uitstappen… als ik dan in mijn BX stap, is dat echt duidelijk veel fijner Smile

Beige leer en een vroege serie 2…
Moet je is in de stoelen van mijn v6 stappen, heeeeeeerlijk zacht…
Ligt echt aan het onderhoud van het leer, eht feit dat het beige leer is en het verschilt ook heel erg per xm…

Xsara Coupe

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 24 augustus 2008 04:48 PM
  [ # 17 ]

Volgens mij is gewoon het model stoel van een XM slecht… de bovenbenen hebben geen steun omdat je nogal bovenop de stoel zit, de rugleuning is te kort en geeft ook geen echte steun.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 24 augustus 2008 04:51 PM
  [ # 18 ]

Met harde stoelen zit je er bovenop ja… Mijn xm zit ik er echt in en ik heb ver zat met de xm gereden en nog nooit 1 kilometer klachten gehad..

Ja, ok, de rugleuning is wat laag, maar als je die wat naar achteren draait heb ik ook daar geen problemen mee…

Xsara Coupe

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 augustus 2008 05:14 PM
  [ # 19 ]

Keuzes,keuzes…

Persoonlijk vind ik de C5 (I & II) wat tegenvallen qua veercomfort: drempeltjes kunnen niet zo hard genomen worden als ik dat gewend ben in m’n DSuper of CX..
Comfort is goed, maar de XM is stukken beter.

Dus, als je van sleutelen niet vies bent en je beurs laat het toe, ga voor een XM: zeldzamer, mooier, comfortabeler.

Need I say more?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 25 augustus 2008 12:02 AM
  [ # 20 ]
Harm schreef:

Een XM is echt al een karakteristieke auto. Het is alleen jammer dat de stoelen kut zijn, die van een BX zijn bijvoorbeeld veel fijner.

Shocked Nog niemand tegengekomen die die mening deelt…!

Ben zelf ervaringsdeskundige (met een zwakke rug) en kan melden dat ik de stoelen, of beter gezegd ‘fauteuils’, van een XM beter vind zitten dan welke autostoel ook. Stoelen van een BX 16V zitten ook prima, met name door de in te stellen lendesteun. Echter, ze overtreffen het comfort van de XM-zetels niet (naar mijn bescheiden mening).

En even on-topic:
C5: karakterloos en een ‘grijze muis’,
XM: grote elegante verschijning met superieure uitstraling!

Citroënloos

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 25 augustus 2008 12:18 AM
  [ # 21 ]

XM stoelen zijn geweldig! Dus ik deel ook niet de mening dat de stoelen k*t zijn…

C5 stoelen kunnen al helemaal niet daar tegenop.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 25 augustus 2008 01:28 AM
  [ # 22 ]

en kan melden dat ik de stoelen, of beter gezegd ‘fauteuils’, van een XM beter vind zitten dan welke autostoel ook

Dat zal wel heel erg afhankelijk zijn van iemands postuur dan zeker. Ik vind die lullige smalle kleine stoeltjes zeker geen fauteuils, en ik zit er zeker niet lekker in (op). Doordat mijn rechter bovenbeen geen steun heeft, zit ik constant spieren aan te spannen om dat been een beetje naar links te houden.
Daarnaast houdt de rugleuning zo’n beetje onder de schouderbladen al op, en komt de hoofdsteun zo’n beetje tot oorhoogte.

Misschien dat een stoffen stoel wel fijner zit, maar de vorm en het formaat zijn toch altijd hetzelfde. Nee, geef mij maar een BX gti-stoel, dat zit duidelijk veel fijner!

Profiel  

XMine
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 844

Gepost: 25 augustus 2008 01:55 AM
  [ # 23 ]
Harm schreef:

Ik vind die lullige smalle kleine stoeltjes zeker geen fauteuils,

Rolling Eyes  Heb jij dan toevallig Visa-stoeltjes in je XM?

Citroënloos

Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten

Gepost: 25 augustus 2008 02:04 AM
  [ # 24 ]

Misschien dat leer wel echt veel slechter zit dan stof, maar het model stoel is toch altijd hetzelfde. Een XM stoel is best wel smal, het zitvlak is nogal plat, en de rugleuning er kort. Viel me laatst op als je van buitenaf kijkt: de leuning komt niet eens boven het zijraam uit. Het zijn dus eigenlijk maar lullige stoeltjes.
Ik zou er het liefste een stel Volvo 850 stoelen in hebben…

Profiel  

Gepost: 25 augustus 2008 02:48 AM
  [ # 25 ]

XM stoelen zijn gewoon kut, welke dan ook, op de terugrit propte ik maar snel men vest onder men been omdat het anders niet uit te houden was.
C5 stoel is beter
BX 16v is best Cool

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 augustus 2008 03:46 AM
  [ # 26 ]

zucht een xm zal er bij ons niet komen, evelien vind hem niet mooi Sad  maja met een mooie xantia hoor je mij ook niet klagen Laughing

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 25 augustus 2008 03:47 AM
  [ # 27 ]

Zit je onder de plak Daan? Wink  Laughing

Xsara Coupe

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 augustus 2008 03:54 AM
  [ # 28 ]
Xsara Coupe schreef:

Zit je onder de plak Daan? Wink  Laughing

Xsara Coupe

hoezo???  Laughing

Ach met een xantia V6 als toekomst zicht kan ik prima leven Laughing Lien wil graag een automaat op den duur, prima maar dan wel met een V6 Cool

maar voorlopig de 1.8 16V

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 25 augustus 2008 03:56 AM
  [ # 29 ]

Een ES9J4 schijnt het ook heel leuk in een bx te doen Wink  Heb nog wel een leuk compleet setje in een xm donor staan cool purple

Profiel  

McDean
> 7000 berichten

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 25 augustus 2008 03:57 AM
  [ # 30 ]
Xsara Coupe schreef:

Een ES9J4 schijnt het ook heel leuk in een bx te doen Wink  Heb nog wel een leuk compleet setje in een xm donor staan cool purple

Heel erg leuk!!! alleen ben ik op moment nog bezig met de Bx “14” TE Laughing

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook