Totaal aantal Berichten: 66
- Xantia 1.8i 16v
CitZX1.8iFurio schreef:
Op verbruik kun je wel flink besparen. Een 1900 rijdt zoieso (misschien enkele zeer goed onderhouden motoren daargelaten) niet zuiniger dan 1 op 12, eerder nog 1 op 11. Een 1400 daarentegen kan soms wel 1 op 16/17 rijden, al zou ik eerder rekenen op 1 op 14/15. Een 1600 zit kwa verbruik volgens mij ongeveer tussen de 1400 en 1900 (verbeter me als het niet zo is).
Met mijn 1600 doe ik gecombineerd 1 op 12/13, Niet superzuinig maar wel netjes voor zo’n grote wagen, vind ik.
Trek je bovendien niets aan van maten in kadettje turbo’s en golfjes met GTI plaatje. Misschien is het volgens sommigen stoerder als je een slopel koopt, maar het meest karakter heeft het nog als mensen iets kopen wat ze écht mooi vinden.
Toen ik destijds aan mn vrienden meldde op zoek te zijn naar een BX, ontraadde werkelijk iedereen het me: onbetrouwbaar veersysteem, rammelhok, hoekig etc etc. Nu rijd ik BX, iedereen spreekt gelijk hulde na een keer te hebben meegereden en wil stiekem zelf het stuur wel eens overnemen om het gevoel van een HP-auto te ervaren!
ik ga hoe dan ook een bx kopen, nu mijn ouders dat ook eindelijk inzien hebben ze toegstemd met de voorwaarde dat ik de verwijderingsbedrijge op m’n spaarrekening zet , ze hebben er weer lekker veel vertrouwen in dus. maar als een 1600 ongeveer 1 op 12/13 rijd is dat geen probleem, dan word het waarschijnlijk wel een chic denk ik.
zitten er nog nadelen aan een chic ten opzichte van andere modelen?
dan nog ff een ander vraagje, welke types hebben dat zwart tussen de achterlichten? dat vind ik namelijk wel erg mooi, is dat later nog te maken zonder met spuitbusjes te rotzooien?
Volgens mij kan je die reflector er gewoon af vijzen. De mijne heeft zwart omdat de reflecter in de koffer ligt Is inderdaad wel mooier met zwart
-niels- schreef:ik ga hoe dan ook een bx kopen, nu mijn ouders dat ook eindelijk inzien hebben ze toegstemd met de voorwaarde dat ik de verwijderingsbedrijge op m’n spaarrekening zet
, ze hebben er weer lekker veel vertrouwen in dus. maar als een 1600 ongeveer 1 op 12/13 rijd is dat geen probleem, dan word het waarschijnlijk wel een chic denk ik.
zitten er nog nadelen aan een chic ten opzichte van andere modelen?dan nog ff een ander vraagje, welke types hebben dat zwart tussen de achterlichten? dat vind ik namelijk wel erg mooi, is dat later nog te maken zonder met spuitbusjes te rotzooien?
Zo zeg maar:
Volgens mij is dat alleen bij de sportive modellen…
Mijn GTi heeft het iig wel!
Chic heeft volgens mij niet veel nadelen.
Je moet gewoon opletten naar BX kwaaltjes.
Mijn pa had een chic maar daar was het spatbord aan de binnenkant verroest…
Mijn Fotosessie’s
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
-niels- schreef:dan nog ff een ander vraagje, welke types hebben dat zwart tussen de achterlichten? dat vind ik namelijk wel erg mooi, is dat later nog te maken zonder met spuitbusjes te rotzooien?
Dat kan je met plakplastic maken.
Het kan ermee door, maar van dichtbij zie je wel wat ‘onvolkomenheden’. Spuiten zal een mooier resultaat opleveren, lijkt me.
Eveneens ben ik tevens ook.
is het niet ergens zo te kopen? het is niet demontabel?

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gewoon spuiten valt best mee en uiteindelijk denk ik mooier resultaat.
verder is een verwijderingsbijdrage niet nodig, je hebt het forum dus naar de sloop hoeft hij niet ten tweede, de sloop geeft vaak nog 50 euro, de bx club ook en marktplaats mischien nog wel 100 (iemand van marktplaats) voor een sloop chic.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
oke, dat scheelt dan weer
Misschien is een progess ook iets voor jou deze zijn volgens mij nog veel meer te vinden dan een chic,
Alleen je heb hier geen luxe wel een mooi interieur en zwart dashboard en 1600 motor dus iets pittiger. Ik heb hier ook voor gekozen als eerste auto omdat ik niet zo snel een goede chic kon vinden.
Maar er zit ook geen stuurbekrachtiging in misschien een nadeel maar je krijgt het stuur nog makkelijk genoeg rond.
Succes met je keuze.
Een Chic heeft ook een 1600 motor….

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Toch moet ik eerlijk zeggen, dat mijn Progress niet veel zwaarder stuurt als de Chic waar ik in gereden heb. Je merkt het echt alleen als de auto stil staat, dat je geen stuurbekrachteging hebt. Zodra de auto al een beetje rolt, draai ik het stuur makkelijk met één hand rond.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Autofan schreef:Een Chic heeft ook een 1600 motor….
Ik bedoelde ook tegenover een 1400 motor.
Wat timo zegt klopt helemaal als je eenmaal rolt merk je er niks van hij is dan zo rond te krijgen als een auto met stuurbekrachtiging maar als je stilstaat is het toch wel zwaar vooral als je veel moet fileparkeren.
Als het meezit, houd ik binnenkort mijn 20tzi over.
is dat wellicht wat?
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
hier hebben mensen het allemaal over een verbruik van 1/14 en beter….. mijn bx rijd 1/12 en als ik veel korte stukken rijd 1/10… ligt dat dan aan mijn rijden? ik heb een gewone 1.4 met handchoke (die ik op tijd dicht doe )
ik vind die groene bx opzich nog wel netjes hoor vind groen mooier als de beige die ik nu heb haha maar das kwestie van smaak
ik heb geluk gehad met mijn bx. was ook me eerste auto. gekocht voor 500 euro van een kennis van me en stond pas 59.000 km op de teller.
het is niet meest nette auto met hier en daar wat deukjes maar het rijd heerlijk dus wel goede keuze voor je eerste auto en bovendien heb je een zee van ruimte en niet zoals mensen die een seat marbelle ofzo als eerste autotje hebben
maar succes met je speurtocht nog!